Στην απόφαση για ανάθεση του συμβολαίου μίσθωσης πλωτής δεξαμενής αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα τοποθετηθεί στη Ρεβυθούσα προχώρησε σύμφωνα με πληροφορίες σήμερα ο ΔΕΣΦΑ.

Με απόφαση του ΔΣ του Διαχειριστή σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η μίσθωση ανατέθηκε στην εταιρεία Gaslog, για διάστημα 12 μηνών.

Η προσθήκη μισθωμένης δεξαμενής ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα περιλαμβάνεται στο σχέδιο διασφάλισης του ενεργειακού εφοδιασμού της χώρας, σε περίπτωση διακοπής της προμήθειας αερίου από τη Ρωσία.

Ο διαγωνισμός, αναφέρουν πηγές, διενεργήθηκε μέσω του διαμεσολαβητή “SSY Gas” για λογαριασμό του ΔΕΣΦΑ.

Δυστυχώς η υποψία για φωτογραφικό διαγωνισμό φαίνεται να επιβεβαιώνεται και να έχει ιταλικό χρώμα, αφού από την Ιταλία προέρχεται η κα Galli, CEO της ΔΕΣΦΑ, αλλά και ο Paolo Enoizi, CEO της Gaslog.

Όμως είναι φανερό από τα ίδια τα έγγραφα εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΔΕΣΦΑ για το συγκεκριμένο συμβόλαιο υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από τους μεγαλύτερους Έλληνες και ξένους εφοπλιστές.

Ενώ την τελική απόφαση για την επιλογή του αναδόχου την έχει η ΡΑΕ, καθώς η χρηματοδότηση θα είναι από το ταμείο του δημοσίου, η αδιαφανής διαδικασία που επιλέχθηκε από την ΔΕΣΦΑ και την κα Galli φαίνεται να δέχτηκε επιλεκτικά εκπρόθεσμη προσφορά της Gaslog, προκειμένου να γίνει η προσφορά της εν λόγω εταιρείας ανταγωνιστική, ενώ αρνήθηκε να δεχτεί άλλες προσφορές που τελικά μπορεί να κατέβαζαν το τίμημα παρακάτω.

Παράλληλα, η λύση της ναύλωσης πλοίου για ένα μόνο χρόνο αποδεικνύεται μία πολύ ακριβή άσκηση και ίσως θα πρέπει να εξεταστούν οι προσφορές υπό το πρίσμα της μόνιμης εγκατάστασης πλωτής δεξαμενής αποφεύγοντας το επιπλέον κόστος της αλλαγής πλοίου για τη δεύτερη φάση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με την άνοδο των τιμών ναυπήγησης και του ενδιαφέροντος για πλοία LNG, οι τιμές για καινούργια και μεταχειρισμένα πλοία είναι σε ανοδική πορεία καθιστώντας αβέβαιη την εξασφάλιση μόνιμης λύσης για την αύξηση των αποθηκευτικών χώρων LNG της Ρεβυθούσας.

Τέλος, να θυμίσουμε ότι η κ Galli είχε δείξει την προτίμησής από την αρχή, καθώς είχε ξεκινήσει μονομερής συζητήσεις με την Gaslog πριν από ένα μήνα, ενώ αναγκάστηκε να προβεί σε κατ’ επίφαση ανοιχτό διαγωνισμό μετά τη δημοσιότητα που πήρε το θέμα.

Η ευθύνη τώρα είναι με τον κ. Δαγούμα της ΡΑΕ και τον κ. Σκρέκα οι οποίοι θα κληθούν να συνυπογράψουν την ανάθεση στον προτιμητέο εφοπλιστή της κας. Galli, αλλά το μάρμαρο θα το πληρώσει στο τέλος ο καταναλωτής!