Τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης σχολίασε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, αναφερόμενος στην ενθουσιώδη ανταπόκριση του κόσμου, τη σημασία του έργου, και τα επόμενα βήματα για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου. Όπως τόνισε, «η προτεραιότητα αυτή τη στιγμή είναι η ολοκλήρωση της επέκτασης προς Καλαμαριά έως το δεύτερο εξάμηνο του 2025, ενώ στη συνέχεια θα δοθεί έμφαση στην εξυπηρέτηση της δυτικής Θεσσαλονίκης, όπου οι ανάγκες είναι ιδιαίτερα αυξημένες».

Νίκος Ταχιάος για τις πρώτες μέρες λειτουργίας του μετρό

Σχετικά με την κίνηση τις πρώτες ημέρες, ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι οι εικόνες των γεμάτων συρμών μιλούν από μόνες τους, αν και ακόμα δεν υπάρχουν ακριβή δεδομένα λόγω της δοκιμαστικής περιόδου με δωρεάν μετακινήσεις. Οι συρμοί, με δυνατότητα μεταφοράς 450 επιβατών, εκτελούσαν δρομολόγια κάθε 3 λεπτά, δίνοντας μια πρώτη γεύση της καθημερινής λειτουργίας.

Δυσλειτουργίες στα συστήματα εισιτηρίων

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στις αρχικές δυσκολίες με τα αυτόματα μηχανήματα εισιτηρίων και τις πύλες, χαρακτηρίζοντας το εγχείρημα «τεχνικά πολύπλοκο». Δεδομένου ότι δεν υπήρχε εναλλακτική λύση όπως στην Αθήνα, οι δυσλειτουργίες ήταν αναμενόμενες, ωστόσο διαβεβαίωσε ότι εργάζονται εντατικά για την πλήρη επίλυσή τους. Παράλληλα, για τη διευκόλυνση του κοινού, αποφασίστηκε να παραμένουν οι πύλες ανοιχτές κάθε Παρασκευή απόγευμα και τα Σαββατοκύριακα για την εορταστική περίοδο.

Προκλήσεις και αλλαγές στην κυκλοφορία της πόλης

Όσον αφορά τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι είναι νωρίς για να εξαχθούν σαφή συμπεράσματα. Σημείωσε ότι το επόμενο βήμα είναι η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, η οποία θα ενισχύσει την αποσυμφόρηση των κεντρικών οδικών αρτηριών, ενώ αναφέρθηκε και στις πιθανές μεταβολές της εμπορικής κίνησης προς την οδό Εγνατία λόγω της εγγύτητας των σταθμών του μετρό.

Μελλοντικές επεκτάσεις του δικτύου

Ο υφυπουργός ξεκαθάρισε ότι αν και η σύνδεση του μετρό με το αεροδρόμιο Μακεδονία αποτελεί επιθυμία πολλών, η επέκταση προς τη δυτική Θεσσαλονίκη είναι αυτή που προηγείται, βάσει των ευρημάτων της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης. Η περιοχή παρουσιάζει μεγαλύτερη ανάγκη εξυπηρέτησης λόγω του πολυπληθούς χαρακτήρα της. Παράλληλα, εργάζονται για τη χρηματοδότηση και των δύο επεκτάσεων.

Ταχιάος: Η επόμενη μέρα στα έργα υποδομής

Η κυβέρνηση στρέφει πλέον την προσοχή της και σε άλλα μεγάλα έργα υποδομής. Ο κόμβος Σκαραμαγκά και ο οδικός άξονας Ελευσίνα-Οινόη αναμένεται να δώσουν σημαντική ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής. Ειδικά για την Ελευσίνα-Οινόη, η πρόταση αξιολογείται υπό το πρίσμα της δημοσιονομικής σταθερότητας και οι αποφάσεις αναμένονται σύντομα.

Ταχιάος: Το Μετρό Θεσσαλονίκης ως παράδειγμα επιτυχίας

Ο κ. Ταχιάος, μιλώντας ως Θεσσαλονικιός, εξέφρασε την υπερηφάνειά του για το έργο. Περιέγραψε το μετρό ως «υπερσύγχρονο, κομψό και ασφαλές», ενώ εξήρε τη συμβολή του στην ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Θεσσαλονίκης, με σταθμούς που αναδεικνύουν την ιστορία της πόλης από την ελληνιστική έως τη σύγχρονη εποχή.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι πλέον σύμβολο του μετασχηματισμού της πόλης, ενώ θέτει τις βάσεις για νέες επενδύσεις και ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα.

Διαβάστε ακόμη: