Στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, ο Νικ Κουτσούμπας δεν έδινε δεκάρα για τη φύση. Όμως, εδώ και σχεδόν τρία χρόνια, βγάζει τα προς το ζην ποστάροντας ως «Farmer Nick» (αγρότης Νικ) στο Instagram και δουλεύοντας ως coach φυτών στο Λος Άντζελες.

Ο Κουτσούμπας αποφοίτησε από το Tufts με πτυχίο ψυχολογίας και επιχειρηματικότητας και όπως ομολογεί σε συνέντευξή του που έδωσε στο έντυπο του πανεπιστημίου του, δεν ενδιαφερόταν καθόλου για τη φύση. «Πίστευα στην κλιματική αλλαγή αλλά δεν έκανα κάτι για αυτό».

Η ενασχόλησή του με τα φυτά ξεκίνησε όταν μετά την αποφοίτησή του από το πανεπιστήμιο, επέστρεψε στο πατρικό του σπίτι, στο Westchester County της Νέας Υόρκης. Για να μείνει εκεί χωρίς να πληρώνει νοίκι, έπρεπε να συνεισφέρει με κάποιο τρόπο στο σπίτι, του ξεκαθάρισε η μητέρα του, παροτρύνοντάς τον να φυτέψει τον κήπο.

«Μου είπε ‘έπαιζες μπέιζμπολ στο Tufts, ήσουν γυμναστής, ενδιαφέρεσαι για τη διατροφή και τα τρόφιμα –είναι πολύ λογικό να θέλεις να αρχίσεις να φυτεύεις πράγματα’. Και εγώ απάντησα ‘ναι, βέβαια, θα ρίξω 1-2 ντομάτες στο χώμα’», θυμάται ο Κουτσούμπας. «Από τη στιγμή που βγήκε η πρώτη μου ντομάτα, κόλλησα».

Ο κήπος του ξεκίνησε με ντομάτες, αγγούρια και κολοκύθια, αλλά σύντομα ο Κουτσούμπας επεκτάθηκε στις γλυκοπατάτες, τα ηλιοτρόπια, τις πιπεριές και τις μελιτζάνες. Σύντομα, έφερνε λαχανικά στο γραφείο και τα μοίραζε στους συναδέλφους του.

Όταν τρία χρόνια μετά μετακόμισε σε δικό του σπίτι στη Νέα Υόρκη, διαπίστωσε ότι του έλειπε το πράσινο στοιχείο. Και έτσι, άρχισε να αγοράζει φυτά εσωτερικού χώρου. «Αγόρασα όχι ένα, όχι δύο, αλλά 88 φυτά», είπε.

Η σύντροφός του την εποχή εκείνη ήταν αυτή που του πρότεινε να ποστάρει στο Instagram για τα φυτά του. «Της είπα ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται για τα φυτά», θυμάται. Όμως αποφάσισε ότι θα είχε πλάκα να μοιράζεται το χόμπι του. Έτσι, άρχισε να απαντά σε ερωτήσεις για τα φυτά και σταδιακά, αύξησε τους followers τους. «Τρία χρόνια μετά, άνθρωποι μου ζητούσαν συμβουλές για φυτά κάθε μέρα», λέει.

Ο Κουτσούμπας αποφάσισε να υιοθετήσει το όνομα «Farmer Nick» και άρχισε να προσφέρει τις υπηρεσίες του ως coach φυτών. Έκανε επισκέψεις στα σπίτια πελατών για να τους συμβουλεύσει ποια φυτά να πάρουν, να τα φυτέψει και να τους εξηγήσει πώς να τα φροντίσουν.

Και αρκετά σύντομα, οι δουλειές του άρχισαν να αυξάνονται. «Πήγαινα στα φυτώρια στις 5:30 το πρωί για να αγοράσω φυτά, μετά πήγαινα στη δουλειά και μετά τη δουλειά, τοποθετούσα τα φυτά στα σπίτια των πελατών. Είχε αρχίσει να είναι πάρα πολύ», θυμάται το Κουτσούμπας.

Όμως, η δουλειά που έκανε με τα φυτά άρχισε να προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα το 2019, η εκπομπή του Netflix, «The Big Flower Fight», να τον προσκαλέσει για να ανταγωνιστεί με άλλους επαγγελματίες στη δημιουργία των πιο εντυπωσιακών γλυπτών κήπου.

Ο Κουτσούμπας ζήτησε άδεια δύο εβδομάδων από τη δουλειά του, όμως εκείνοι του απάντησαν πως έπρεπε να διαλέξει ανάμεσα στην εκπομπή και τη θέση του στην εταιρεία. «Έτσι, παραιτήθηκα», λέει, αν και παραδέχεται ότι η απόφασή του δεν άρεσε και πολύ στους γονείς του, που αναρωτιούνταν εάν θα έβγαζε αρκετά χρήματα για να ζει από αυτή τη δουλειά.

Όμως, όταν ο Κουτσούμπας άφησε τη Νέα Υόρκη για το Λος Άντζελες, ο λογαριασμός του στο Instagram είχε ήδη γίνει μία σταθερή πηγή εισοδήματος, ενώ είχε και 75 πελάτες στους οποίους έκανε τον coach φυτών.

Σήμερα, συμβουλεύει πελάτες και στις δύο πόλεις, βοηθώντας τους να διαμορφώσουν κήπους, μπαλκόνια, λαχανόκηπους ή απλά να φροντίσουν τις γλάστρες τους.

Ο ίδιος έχει στο σπίτι του 125 φυτά, μεταξύ αυτών και μερικά που θεωρούνται σπάνια.

Ο λογαριασμός του στο Instagram μετρά 129.000 followers και ο Farm Nick είναι πλέον ένας από τους «plantfluencers», οι οποίοι έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλείς στα social media όταν πολλοί άνθρωποι αποφάσισαν να αγοράσουν γλάστρες και φυτά ή να φυτέψουν κήπους, μέσα στο lockdown.

Τον Σεπτέμβριο του 2020, πριν καν οι followers του στο Instagram φτάσουν τους 65.000, ο Κουτσούμπας έλεγε στο Business Insider ότι στοχεύει να βγάζει το 80% του εισοδήματός του ως influencer και το 20% από τις υπηρεσίες coaching που προσφέρει.

Ως micro-influencer, τότε, χρέωνε έως 1.000 δολάρια για ένα post και Story στο Instagram και 1.500 δολάρια για ένα IGTV video δύο ή τριών λεπτών. Έκτοτε, οι followers του έχουν διπλασιαστεί.