Το Netflix συνεχίζει να χάνει συνδρομητές τους τελευταίους μήνες, καταγράφοντας το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο με απώλειες χρηστών, για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας.
Η πλατφόρμα ανακοίνωσε την Τρίτη ότι έχασε 970.000 συνδρομητές το δεύτερο τρίμηνο του έτους και πλέον μετρά 220,67 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως. Ωστόσο, είχε προβλέψει ότι θα έκανε 2 εκατομμύρια θεατές, οπότε τα αποτελέσματα είναι καλύτερα από ό,τι περίμενε η Wall Street. Όπως και να έχει, οι απώλειες υπογραμμίζουν την άμεση ανάγκη του Netflix να επιστρέψει στα θετικά πρόσημα.
Μέσα στο β’ τρίμηνο του 2022, το Netflix έχασε 1,3 εκατομμύρια συνδρομητές από τις ΗΠΑ και τον Καναδά αλλά κέρδισε χρήστες σε άλλες περιοχές – περίπου 1,08 εκατομμύρια στην Ασία. Το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, η εταιρεία είχε χάσει 200.000 συνδρομητές. Αυτή ήταν η πρώτη φορά σε μια δεκαετία που δεν σημείωσε τριμηνιαία αύξηση συνδρομητών.
Το Netflix αποδίδει την ύφεση σε διάφορους παράγοντες, όπως η οικονομική πίεση, η κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης και ο αυξημένος ανταγωνισμός στο streaming. Το Netflix έχασε συνδρομητές το δεύτερο τρίμηνο, παρά την πρεμιέρα της τέταρτης σεζόν του “Stranger Things”, που είναι μία από τις πιο δημοφιλείς σειρές της εταιρείας, πίσω μόνο από το “Squid Game”.
Υπάρχουν ενδείξεις ότι το Netflix ευελπιστεί να βελτιωθούν τα ποσοστά του μέσα στους επόμενους μήνες. Ενώ έχασε συνδρομητές τα δύο τελευταία τρίμηνα, το Netflix είναι αισιόδοξο για το τρίτο τρίμηνο και προβλέπει την προσθήκη ενός εκατομμυρίου συνδρομητών.
Το Netflix έκανε μεγάλες αλλαγές φέτος
Η εταιρεία προέβη σε δύο γύρους απολύσεων φέτος, περικόπτοντας 150 θέσεις εργασίας τον Μάιο και στη συνέχεια άλλες 300 τον Ιούνιο – πέρα από τους συμβασιούχους των οποίων τα συμβόλαια ούτως ή άλλως έληγαν.
Το Netflix έχει επίσης αρχίσει να προβληματίζεται από την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης, και σκοπεύει να περιορίζει το φαινόμενο – είτε αποκλείοντας τους χρήστες που «δανείζονται» ξένους κωδικούς, είτε χρεώνοντας τους συνδρομητές για τους φίλους τους που βλέπουν από άλλα σπίτια.
Τη Δευτέρα ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει μια νέα λειτουργία σε πέντε ακόμη χώρες της Λατινικής Αμερικής, επιτρέποντας στους χρήστες να «προσθέσουν ένα σπίτι» με επιπλέον 2,99 δολάρια το μήνα. Το Netflix εκτιμά ότι επιπλέον 100 εκατομμύρια νοικοκυριά χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του χωρίς να πληρώνουν γι’ αυτήν.
Στην έκθεσή της για το δεύτερο τρίμηνο την Τρίτη, η εταιρεία γνωστοποίησε ότι σχεδιάζει να αναπτύξει την επί πληρωμή κοινή χρήση το 2023 και πως οι δοκιμές στη Λατινική Αμερική είναι ενθαρρυντικές.
Το Netflix σχεδιάζει επίσης να λανσάρει ένα πακέτο χαμηλότερου κόστους, με διαφημίσεις, ελπίζοντας να προσελκύσει περισσότερους συνδρομητές. Πολλοί ανταγωνιστές, όπως το HBO Max και το Hulu, διαθέτουν ήδη προγράμματα με διαφημίσεις, ενώ το Disney+ θα ξεκινήσει ένα παρόμοιο πρόγραμμα φέτος.