Ένα εργοστάσιό της στην Ιρλανδία που παρασκευάζει βρεφικό γάλα σχεδιάζει να κλείσει η Nestlé, επικαλούμενη την απότομη μείωση στις γεννήσεις στην Κίνα, όπου εξάγεται το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής.

Όπως αναφέρει το CNN, η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι μέχρι το α’ τρίμηνο 2026 θα έχει κλείσει το εργοστάσιο Wyeth Nutrition στην Ιρλανδία, εκτός αν βρεθεί αγοραστής.

Το εργοστάσιο παρασκευάζει βρεφικό γάλα και άλλα προϊόντα διατροφής για βρέφη, τα οποία εξάγονται αποκλειστικά σε αγορές της Ασίας. Όπως σχολιάζει το CNN, η απόφαση της εταιρείας αποτελεί άλλο ένα παράδειγμα των εκτεταμένων επιπτώσεων που έχει η δημογραφική κρίση στην Κίνα.

Επιπλέον, αυτή η ανακοίνωση της Nestlé δίνει μια νέα εικόνα σε ό,τι αφορά τον τρόπο με τον οποίο η μείωση του πληθυσμού στην Κίνα μπορεί να επηρεάσει τις δυτικές επιχειρήσεις που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες στη χώρα.

Ήδη η γήρανση του πληθυσμού επιβαρύνει την οικονομική ανάπτυξη της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του κόσμου, ενώ υπάρχει ανησυχία και για τη συρρίκνωση του εργατικού δυναμικού, η οποία σε βάθος χρόνου θα μπορούσε να απειλήσει την οικονομική και κοινωνική σταθερότητα.

«Ο αριθμός των νεογέννητων στην Κίνα έχει μειωθεί απότομα, από περίπου 18 εκατ. ετησίως το 2016 σε λιγότερα από 9 εκατ. το 2023», αναφέρει η Nestlé σε ανακοίνωσή της. «Η αγορά, η οποία προηγουμένως εξαρτιόταν από εισαγόμενα προϊόντα βρεφικής διατροφής, βλέπει επίσης ταχεία ανάπτυξη των τοπικά παραγόμενων προϊόντων».

Σύμφωνα με το CNN, ένα από τα κέντρα έρευνας και ανάπτυξης της Nestlé στο εργοστάσιο θα κλείσει έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ οι εργασίες και στις δύο εγκαταστάσεις θα μεταφερθούν σε εργοστάσια που λειτουργούν στην Κίνα και την Ελβετία. Σε ό,τι αφορά τις 542 θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο που αναμένεται να κλείσει, η Nestlé δήλωσε ότι θα ξεκινήσει μια «διαδικασία διαβούλευσης» με τους εργαζομένους, κατά την οποία η εταιρεία θα «παραμένει ανοιχτή σε προσεγγίσεις από αξιόπιστους αγοραστές».

Φέτος οι παγκόσμιες πωλήσεις της Nestlé έχουν πληγεί από την αύξηση των τιμών στα προϊόντα της, στα οποία περιλαμβάνονται ο Nescafé και οι σοκολάτες KitKat. Η αύξηση των πωλήσεων τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, που ανακοίνωσε η εταιρεία την Πέμπτη, δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες των αναλυτών, με αποτέλεσμα η μετοχή της να πέσει κατά τουλάχιστον 3%.

Διαβάστε ακόμη: