Nέους όρους στην ραδιοτηλεοπτική διαφήμιση έρχεται να διαμορφώσει το σχέδιο του Κώδικα Δεοντολογίας Οπτικοακουστικών και Ραδιοφωνικών Εμπορικών Ανακοινώσεων του ΕΣΡ, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

Το Σχέδιο του ΕΣΡ αναφέρει ότι απαγορεύεται η χορηγία σε ειδησεογραφικά προγράμματα και προγράμματα πολιτικής επικαιρότητας καθώς και τρέιλερ.

Τα δελτία καιρού και τα αθλητικά δελτία εξαιρούνται από την απαγόρευση. Επίσης, δεν επιτρέπεται η χορηγία προγραμμάτων από πολιτικά κόμματα και πολιτικά πρόσωπα.

Επιτρέπονται οι οπτικοακουστικές και ραδιοφωνικές εμπορικές ανακοινώσεις φαρμάκων και θεραπευτικών αγωγών που διατίθενται χωρίς ιατρική συνταγή, εφόσον έχει χορηγηθεί άδεια κυκλοφορίας τους από τον αρμόδιο κρατικό φορέα.

Ειδική απαγόρευση προτείνεται για τη χορηγία προγραμμάτων που αφορούν ανήλικους «από επιχειρήσεις των οποίων κύρια δραστηριότητα είναι η παρασκευή ή η διάθεση τσιγάρων και αντικειμένων σχετικών με το κάπνισμα».

Στο Σχέδιο του ΕΣΡ περιορισμοί προβλέπονται επίσης στις διαφημίσεις που απευθύνονται σε ανήλικους. Οπως αναφέρεται, «απαγορεύεται η χορηγία προγραμμάτων που απευθύνονται ειδικά σε αυτούς» και ακόμη «η χορηγία προγραμμάτων που μεταδίδουν σχολικές διοργανώσεις ή άλλες διοργανώσεις ανήλικων».

Απαγορεύεται ακόμη η εμφάνιση συμβόλων του χορηγού κατά τη διάρκεια προγραμμάτων που απευθύνονται ειδικά σε ανήλικους, προγραμμάτων θρησκευτικού περιεχομένου και ντοκιμαντέρ. Αντιθέτως, «είναι θεμιτή η εμφάνιση του συμβόλου του χορηγού κατά την έναρξη και το τέλος των εν λόγω προγραμμάτων»

Περιορισμοί στον χρόνο

Νέοι κανόνες τίθενται για τον συνολικό χρόνο μετάδοσης διαφημιστικών μηνυμάτων και μηνυμάτων τηλεπώλησης, ο οποίος δεν πρέπει να υπερβαίνει: Τα 144 λεπτά (20% του συνολικού χρόνου) κατά το χρονικό διάστημα από τις 6:00 έως τις 18:00 το 20%. Τα 72 λεπτά (20%) κατά το χρονικό διάστημα από τις 18:01 έως τις 00:00.

Η μετάδοση διαφημίσεων, τηλεπωλήσεων και η τοποθέτηση παιδικών παιχνιδιών στο διάστημα 7:00 – 22:00 κάθε ημέρας απαγορεύεται. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος η μετάδοση διαφημίσεων των επιχειρήσεων που κατασκευάζουν ή πωλούν παιδικά παιχνίδια.

Δηλαδή, μπορεί να αναφέρεται το εμπορικό σήμα της εταιρείας, αλλά χωρίς τα προϊόντα που πουλάει. Το Σχέδιο του ΕΣΡ αναφέρει πως θα επιτρέπονται κατ’ εξαίρεση η «ταυτόχρονη μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων και συντακτικού περιεχομένου με τη χρήση νέων διαφημιστικών τεχνικών».

Τα μηνύματα αυτά πρέπει να είναι σύντομα, να μην καταλαμβάνουν υπερβολικό χώρο στην οθόνη και η συχνότητά τους να είναι περιορισμένη, Ο χρόνος προβολής των μηνυμάτων αυτών προσμετράται στον συνολικό χρόνο μετάδοσης διαφημιστικών μηνυμάτων.

Τα μεμονωμένα διαφημιστικά μηνύματα και τα μηνύματα τηλεπώλησης επιτρέπονται σε αθλητικές εκδηλώσεις, ενώ «στα λοιπά προγράμματα η μετάδοση μεμονωμένων διαφημιστικών μηνυμάτων και μηνυμάτων τηλεπώλησης αποτελεί εξαίρεση».

Επιτρέπεται, ακόμη, η μετάδοση εικονικών διαφημιστικών μηνυμάτων, ιδίως στο πλαίσιο της μετάδοσης ενός αθλητικού γεγονότος, μόνο στις επιφάνειες του χώρου ή του σταδίου όπου είναι εφικτή η διαφήμιση με φυσικό τρόπο.

Διαβάστε ακόμη: