Τα αποκαλυπτήρια του ανανεωμένου Focus πραγματοποίησε η Ford. Η εταιρία με το μπλε οβάλ έμβλημα έκανε πιο εκφραστική τη σχεδίαση του δημοφιλούς μικρομεσαίου μοντέλου της, στόχευσε σε πιο αποδοτικές εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, ενώ ανέβασε τον πήχη στους τομείς της συνδεσιμότητας και των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές στο ανανεωμένο Focus έγιναν με το «γάντι». Το εμπρός καπό έχει ανυψωθεί ελαφρώς, ώστε η όψη του Focus να είναι πιο επιβλητική, ενώ το λογότυπο της Ford μετακόμισε από το χείλος του μπροστινού τμήματος στην πιο εμφατική πλέον εξάγωνη μάσκα. Στάνταρ είναι πλέον οι Led προβολείς, ενώ τα Led φώτα ημέρας έχουν αλλάξει δομή και τα επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα απέκτησαν νέο μοτίβο.

Η σπορτίφ έκδοση ST Line παραμένει στη φαρέτρα του ανανεωμένου Focus και ξεχωρίζει χάρη στη γυαλιστερή μαύρη κυψελοειδή μάσκα, τα διακριτικά πλευρικά μαρσπιέ, την αεροτομή οροφής και τη διπλή εξάτμιση.

Η πιο περιπετειώδης έκδοση Active εξακολουθεί να έχει χαρακτηριστικά από crossover, όπως ράγες οροφής και μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος, το οποίο έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Σημειώνεται ότι το πακέτο Vignale είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Titanium, ST-Line και Active προσφέροντας σατινέ φινίρισμα στο πάνω τμήμα της μάσκας και ζάντες διαφορετικής σχεδίασης.

Το πιο σημαντικό στο εσωτερικό του ανανεωμένου Focus είναι η προσθήκη του νέου συστήματος πολυμέσων SYNC 4, το οποίο φέρνει αρκετά μεγάλη οθόνη 13,2 ιντσών, πρόσβαση σε διαδικτυακές υπηρεσίες, δυνατότητα over-air ενημερώσεων και συντονισμό από το smartphone με την εφαρμογή FordPass. Στη νέα οθόνη δεν υπάρχουν καθόλου φυσικά κουμπιά ενσωματωμένα, κάτι που ίσως επηρεάσει την εργονομία στο χειρισμό της.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον «χιλιάρη» τρικύλινδρο Eco Boost με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και ισχύ 125 ή 155 ίππους, ενώ πλέον μπορεί να συνδυαστεί με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Σημειώνεται ότι 1.0 Eco Boost προσφέρεται και χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα με ισχύ 100 ή 125 ίππους, σε αποκλειστική συνεργασία με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Παράπονο δεν έχουν ούτε τώρα οι πιστοί οπαδοί των πετρελαιοκινητήρων, καθώς υπάρχουν δυο επιλογές, με τον 1.5 ΕcoBlue να προσφέρεται με 95 ή 120 ίππους. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο 8αρι σε ορισμένες αγορές.

Το κορυφαίο Focus ST τροφοδοτείται από το γνωστό Eco Boost βενζινοκινητήρα των 2.3 λίτρων, ο οποίος παράγει 280 ίππους. Το ανανεωμένο Focus ST όμως μπορεί να βαφτεί με την πράσινη απόχρωση ονόματι «MeanGreen», πατάει σε ζάντες νέας σχεδίασης, ενώ από το εσωτερικό του απουσιάζουν τα μπάκετ καθίσματα της Recaro, καθώς αντικαταστάθηκαν με νέα που δημιούργησε η Ford.