Με σκοπό τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων και κατόπιν αιτημάτων αυτών, η ΑΑΔΕ και το το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών,μεταθέτουν τις καταληκτικές ημερομηνίες της διαβίβασης δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, της δήλωσης των επιχειρήσεων για την επιβεβαίωση των POS που διαθέτουν.
Επιπλέον εισάγονται βελτιώσεις στη διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Ειδικότερα, με κοινή απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρη Θεοχάρη και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή οι παρακάτω καταληκτικές ημερομηνίες μετατίθενται ως εξής:
Για το έτος 2022
- Έξοδα τιμολόγησης, έσοδα αυτοτιμολόγησης: Έως 31.12.2023
- Παράλειψη – Απόκλιση διαβίβασης δεδομένων: Έως 31.1.2024
- Εγγραφές τακτοποίησης εσόδων – εξόδων: Έως 31.1.2024
- Έσοδα λιανικής ΦΗΜ μέσω ERP ή Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης: Έως 31.3.2024 Επιπλέον εισάγονται σχετικές βελτιώσεις στη διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA και προβλέπονται τα ακόλουθα:
- Εισάγονται νέοι Τύποι Παραστατικών για τη διασύνδεση των POS και συγκεκριμένα η Απόδειξη Είσπραξης POS και η Απόδειξη Επιστροφής POS και για την εστίαση το Δελτίο Παραγγελίας
- Παρέχεται δυνατότητα διαβίβασης παράλειψης και απόκλισης εντός μηνός για τους τηρούντες διπλογραφικό λογιστικό σύστημα και εντός τριμήνου για τους τηρούντες απλογραφικό
- Καθίσταται υποχρεωτική η χρήση QR code από την 1.1.2024 για τα παραστατικά που εκδίδονται με ERP
- Χρόνος διαβίβασης δεδομένων απώλειας διασύνδεσης εντός μίας ημέρας από την ημερομηνία έκδοσης
- Παρέχεται η δυνατότητα διαβίβασης δεδομένων εξόδων 2022 και 2023 με Τύπο Παραστατικού 14.30 για τα οποία ο Λήπτης έχει αντικειμενική δυσκολία διαβίβασης
Ταυτόχρονα, με σειρά Αποφάσεων του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή:
- Δίνεται παράταση στις επιχειρήσεις έως 17.11.2023 για την επιβεβαίωση των POS που διαθέτουν.
- Ορίζεται η διαδικασία συγκατάθεσης των επιχειρήσεων προς την ΑΑΔΕ για την χορήγηση στοιχείων ΦΗΜ που διαθέτουν για την ενημέρωση των Παρόχων POS.
- Δίνεται παράταση στις επιχειρήσεις έως 29.2.2024 για την απόσυρση ΕΑΦΔΣΣ
Υποχρεωτική από το Νοέμβριο
Με νέα απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Χάρη Θεοχάρη και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, καθίσταται άμεσα υποχρεωτικό από τον Νοέμβριο (μετά και τη δημοσίευση στο ΦΕΚ) για επιχειρήσεις και επαγγελματίες, να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα myData όχι μόνον τα στοιχεία των τιμολογίων ή αποδείξεων πληρωμής που εκδίδουν όταν πληρώνονται, αλλά και λεπτομέρειες πώς πληρώθηκε η συναλλαγή, αν πέρασε από POS ή και αν έγινε επιστροφή το ποσού που πληρώθηκε με κάρτα.
Οι αλλαγές αφορούν όλους τους επαγγελματίες -αλλά και ειδικά μηχανικούς ή δικηγόρους- καθώς μπαίνουν στη ζωή τους και νέοι κωδικοί στοιχείων, οι οποίοι θα πρέπει να αποσταλούν στην ΑΑΔΕ, για την κάθε συναλλαγή. Ειδικός κωδικός μπαίνει και για το φιλοδώρημα που αφήνει κάποιος σε εστιατόρια, μέσω POS. Διασταυρώνοντας όλα τα στοιχεία αυτά, το υπουργείο Οικονομικών θέλει να διασφαλίσει ότι ενώ «κλειδώνει» τεκμαρτά το ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα των ελευθέρων επαγγελματιών (3.604 έως 50.000 ευρώ το χρόνο) δεν θα χάνονται «στο δρόμο» ταμειακές εισπράξεις χωρίς να δηλωθούν, ούτε θα προκύπτουν πλασματικά ή εικονικά έξοδα, που μειώνουν τα λογιστικά κέρδη και τον αντίστοιχο ΦΠΑ.