Πρόκειται για τον δέκατο συνεχόμενο μήνα, κατά τον οποίον οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώνονται, δημιουργώντας έντονη ανησυχία για τον χρονικό ορίζοντα ουσιαστικής ανάκαμψης του κλάδου.
Οι νέες ταξινομήσεις υποχώρησαν κατά 20% στα 830.447 οχήματα τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων· πρόκειται για τη μεγαλύτερη εφετινή πτώση.
Με εξαίρεση τον πρώτο χρόνο της πανδημίας του κορωνοϊού, η έκθεση κάνει λόγο για τον χειρότερο Απρίλιο της ιστορίας, όσον αφορά την ποσότητα αυτοκινήτων που πωλήθηκαν (684.506).
Η μείωση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων οφείλεται κατά κύριο λόγο στα προβλήματα με τις εφοδιαστικές αλυσίδες, τις ελλείψεις σε τσιπ και ημιαγωγούς, και φυσικά στον πληθωρισμό.
Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση 8.9%, στις 9.289 μονάδες από 10.198, έναν χρόνο νωρίτερα.
Σε επίπεδο κρατών – μελών, υπήρξε πτωτική πορεία και στις τέσσερις μεγάλες αγορές: Ιταλία (–33%), Γαλλία (–22.6%), Γερμανία (–21.5%) και Ισπανία (–12.1%).
Η Λιθουανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση (–34,9%) από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα μοναδικά κράτη με θετικό πρόσημο αγορών νέων αυτοκινήτων τον εφετινό Απρίλιο ήταν η Κροατία (+2.7%), η Ιρλανδία (+10%), η Ρουμανία (+23.4%) και οριακά η Σουηδία (+0.3%).
Από καταβολής αυτοκινητοβιομηχανιών, η Volkswagen παραμένει στην κορυφή των πωλήσεων εντός της Ευρώπης, με μερίδιο 24.5%, έχοντας καταφέρει να πουλήσει 167.786 οχήματα.
Βέβαια, σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2021, οι πωλήσεις της περιορίσθηκαν κατά 27.1%.
Το μεγαλύτερο πλήγμα υπέστη η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία, η Stellantis, που κατέγραψε πτώση 32.1% στις πωλήσεις της.
Τέλος, σε επίπεδο τετραμήνου (Ιανουάριος – Απρίλιος 2022), οι νέες ταξινομήσεις έπεσαν κατά 14.4% σε όλη την Ένωση, με συνολικά 2.930.366 μονάδες.
Στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές, οι αρνητικοί συντελεστές έχουν ως εξής: Ισπανία (–11.8%), Γαλλία (–18.6%), Γερμανία (–19%), Ιταλία (–26.5%).
Στη χώρα μας, η συρρίκνωση διαμορφώθηκε στο 5.7% και τις 31.716 μονάδες για αυτήν την περίοδο.