Οι Nissan και Renault κατέληξαν σε συμφωνία για την αναδιάρθρωση της 24άχρονης συμμαχίας τους, ύστερα από εντατικές διαπραγματεύσεις. Στόχος, η ισχύς της συνεργασίας σε μία νέα και –κυρίως– ισότιμη βάση. Στο πλαίσιο αυτής, το μερίδιο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Nissan θα μειωθεί, ενώ, ο ιαπωνικός «γίγαντας» θα εξαγοράσει ένα μερίδιο της τάξεως του 15% στην Ampere, τη γαλλική θυγατρική της Renault στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.

Η διμερής συμμαχία «κλονίστηκε» συθέμελα το 2018, μετά τη σύλληψη του αρχιτέκτονα της συμφωνίας και τότε Προέδρου του ομίλου, Κάρλος Γκοσν, με σοβαρές κατηγορίες οικονομικών παρατυπιών. Μάλιστα, πολλά στελέχη της Nissan ήθελαν η συμμαχία να «σπάσει», βασιζόμενοι στην ισχυροποίηση της ιαπωνικής εταιρείας που είχε –εντωμεταξύ– ξεπεράσει κατά πολύ σε πωλήσεις τη γαλλική εταιρεία, παρ’ ότι η Renault έσωσε τη Nissan από την χρεοκοπία, μερικά χρόνια νωρίτερα.

Ισότιμη βάση

Τελικώς, έπειτα από μακρά και δύσκολη διαπραγμάτευση, οι δύο πλευρές τα… βρήκαν με τη νέα ένωση να αντιμετωπίζει εκείνες ως ισοδύναμες και ισότιμες. «Πλέον, έχουμε ένα νέο σύστημα διακυβέρνησης, το οποίο είναι πολύ καλύτερο από αυτό που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια», σημείωσε ο Διεθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο, κατά την παρουσίαση του νέου σχεδίου.

Στη νέα συμμαχία, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα μειώσει το μερίδιο στη Nissan μόλις στο 15% από το 43% που είχε, με το 28% που μεσολαβεί να μεταφέρεται σε ένα εξωτερικό trust. H Renault θα έχει ευελιξία ως προς τη δυνατότητα να πουλήσει σταδιακά μετοχές της Nissan από το trust, δεσμευόμενη, ωστόσο, πως θα το κάνει οργανωμένα και σταδιακά, ώστε να μην «κλονιστεί» η ιαπωνική εταιρεία. Η Nissan θα έχει το δικαίωμα να υποβάλλει την πρώτη προσφορά για τις μετοχές.

Ο ρόλος της ηλεκτροκίνησης

Παράλληλα, οι συνέργειες των δύο εταιρειών θα διευρυνθούν με νέα εγχειρήματα στην Ευρώπη, την Ινδία και τη Λατινική Αμερική, με την ηλεκτροκίνηση να γίνεται η «αιχμή του δόρατος». Μάλιστα, η Nissan θα στηρίξει την Ampere –η οποία «φλερτάρει» με αυτόνομη δημόσια προσφορά σε δεύτερο χρόνο– με χρήματα, αγοράζοντας ένα μερίδιο της τάξεως του 15%.

Αν και τα κονδύλια που θα επενδύσει η Nissan για την επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων της Renault δεν ανακοινώθηκαν, αναλυτές κάνουν λόγο για περίπου 10 δισ. ευρώ. Άλλωστε, μέσω της Ampere, αμφότερες οι εταιρείες σχεδιάζουν την ενίσχυση της παρουσίας στην ευρωπαϊκή αγορά EV.

Σε νέο πλαίσιο συνεργασίας Renault – Nissan

Διαβάστε ακόμη: