Ο μετροπόντικας «Νίκη» έχει ήδη διανύσει περίπου 1.500 μέτρα σήραγγας, ξεκινώντας από το φρέαρ ΤΒΜ στο Άλσος Βεΐκου και φτάνοντας στο μέσον της διαδρομής ανάμεσα στους σταθμούς Γαλάτσι και Ελικώνος της γραμμής 4 του Μετρό. Μετά την ολοκλήρωση της διάνοιξης στον Ελικώνα, και αφού πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες εργασίες συντήρησης, θα συνεχίσει προς Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία και Κολωνάκι, για να ολοκληρώσει τη διαδρομή έως τα τέλη του 2026, μέσω του ειδικού φρέατος Ευαγγελισμού.

Ο δεύτερος ΤΒΜ, «Αθηνά», έχει διανοίξει ήδη 3.200 μέτρα σήραγγας και βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Ιλίσια και Πανεπιστημιούπολη, με στόχο να φτάσει στον τελικό του προορισμό (Ευαγγελισμός) έως το τέλος του 2025 ή τις αρχές του 2026.

Μετρό: Κατασκευές, προκλήσεις και χρονοδιαγράμματα

Για εξοικονόμηση χρόνου, οι μετροπόντικες διέρχονται χωρίς να σταματούν για εκσκαφές σε κάθε μελλοντικό σταθμό. Ωστόσο, σε κάποιες περιοχές υπάρχουν εμπόδια:

  • Πανεπιστημιούπολη: σε εξέλιξη ανασκαφές λόγω αρχαίας οδού,
  • Γουδή: εντοπίστηκε κεντρικός αγωγός της ΕΥΔΑΠ,
  • Ευαγγελισμός: εκκρεμεί προσφυγή για το πάρκο Ριζάρη και ένσταση του Δήμου Αθηναίων.

Στους 12 από τους 15 σταθμούς της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ζωγράφου, Καισαριανή, Ιλίσια), οι εργασίες είναι σε πλήρη εξέλιξη. Οι σταθμοί Εξάρχεια και Ζωγράφου έχουν πλέον παραδοθεί στους κατασκευαστές. Η ολοκλήρωση όλου του έργου αναμένεται έως τα τέλη του 2029.

Επέκταση Γραμμής 2 προς Ίλιον

Το νέο έργο αφορά επέκταση της Γραμμής 2 κατά 4 χλμ με 3 νέους σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Αγ. Νικόλαος) και ταυτόχρονο εκσυγχρονισμό του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα και των Η/Μ συστημάτων των γραμμών 2 και 3. Το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται η έναρξη των έργων το 2027, με λειτουργία το 2032.

Οι μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 4

Η Γραμμή 4 σχεδιάζεται να επεκταθεί με δύο κύριους κλάδους:

  • Προς Βορρά (Β’ Τμήμα): Γουδή – Λυκόβρυση με 11 σταθμούς (Γουδή, Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, ΟΑΚΑ, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση)
  • Προς Νότο και Δύση (Γ’, Δ’, Ε’ Τμήμα):
    • Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη (3 σταθμοί)
    • Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη (6 σταθμοί)
    • Μαρούσι – Εθνική Οδός (3 σταθμοί)

Η πλήρης ανάπτυξη της Γραμμής 4 περιλαμβάνει 38,2 χλμ και 35 σταθμούς σε σχήμα “U”, με ακτίνες προς Γαλάτσι και Μαρούσι και κεντρική διαδρομή μέσω του κέντρου της Αθήνας.

Εξετάζονται νέες προτάσεις

Ο ΟΑΣΑ εκπονεί νέα συγκοινωνιακή μελέτη για την Αττική, με προτάσεις όπως:

  • Επέκταση Γραμμής 2 προς Γλυφάδα και σύνδεση με Καλλιθέα – ΚΠΙΣΝ.
  • Επέκταση Γραμμής 4 προς Αγίους Αναργύρους, Νέα Ιωνία, Νέα Φιλαδέλφεια, Πετρούπολη και γήπεδο ΑΕΚ.
  • Επέκταση Γραμμής 1 από Κηφισιά προς Νέα Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης.

Το επόμενο μεγάλο βήμα του Αθηναϊκού Μετρό βρίσκεται ήδη στα σκαριά.

Διαβάστε ακόμη: