Ο σταθμάρχης είχε πιάσει δουλειά στον κομβικό σταθμό της Λάρισας στις 25 Φεβρουαρίου κι αυτό σημαίνει πως όταν έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη βρισκόταν για μόλις 5η ημέρα στη συγκεκριμένη θέση.

Μάλιστα οι πληροφορίες αναφέρουν πως αφέθηκε μόνος του στη βάρδια να διαχειριστεί την κυκλοφορία των τρένων, κάτι που επιβεβαιώνει και ο δικηγόρος του, Στέφανος Παντζαρτζίδης.

Όπως ανέφερε, ο συνήγορός του κατηγορούμενου, τον μήνα που προηγήθηκε, εργαζόταν σε μικρούς σταθμούς, είχε λάβει την πιστοποίησή του λίγο μετά την άφιξη του 2023 και πριν από πέντε ημέρες, μέσα δηλαδή στο τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, ανέλαβε υπηρεσία που θεωρείται από τις πιο δύσκολες και κομβικές του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος με τη νέα του παραγγελία ζήτησε να η έρευνα σχετικά με το δυστύχημα στα Τέμπη να «ανοίξει» και πέρα από τις ευθύνες που έχει ο σταθμάρχης που είχε βάρδια την ώρα της σύγκρουσης των δύο τρένων. Ηδη μάλιστα από χθες αρμόδιο κλιμάκιο «σάρωσε» το κτήριο του ΟΣΕ στη Λάρισα, όχι μόνο στα σταθμαρχείο, συγκεντρώνοντας στοιχεία από υπολογιστές, δεδομένα από τα εισιτήρια, συστήματα παρακολούθησης αλλά και όποιο αποδεικτικό στοιχείο θα στηρίξει τις πραγματογνωμοσύνες.

Την ίδια στιγμή, η καταγγελία που έκανε ο δικηγόρος ενός εν των τραυματιών έρχεται να βάλει μία νέα διάσταση στο θέμα. Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέφεραν στον κ. Μπαρτζώκη τόσο το βράδυ της Καθαράς Δευτέρας όσο και την επόμενη, το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος, στο κτήριο του ΟΣΕ είχε στηθεί πάρτι, καθώς ακούγονταν μουσικές.

Μάλιστα ο ίδιος σε μία από τις τηλεοπτικές του παρεμβάσεις άφησε ερωτήματα για την κατάσταση στην οποία θα μπορούσε να βρίσκεται ο σταθμάρχης. Αν δηλαδή ήταν νηφάλιος την ώρα που έδωσε τις σχετικές εντολές που κατέληξαν στη σύγκρουση. Ωστόσο κάτι τέτοιο φαίνεται να απορρίπτεται ως ενδεχόμενο. Σύμφωνα με τον Σταύρο Μπαλάσκα που μίλησε στον Alpha, οι τοξικολογικές εξετάσεις στις οποίες υπεβλήθη ο σταθμάρχης ήταν «καθαρές». «Στείρος για ναρκωτικά και αλκοόλ» ανέφερε το μήνυμα όπως ο ίδιος το μετέφερε στον τηλεοπτικό αέρα.

Μάλιστα όπως είπε ο δικηγόρος του 42χρονου τραυματία, στο MEGA, θα ερευνηθεί και ο ρόλος της τροχαίας Λάρισας για το κενό από το δυστύχημα μέχρι τη σύλληψη του σταθμάρχη, αλλά και την κατάσταση στην οποία αυτός βρέθηκε. «Πότε έγινε η σύλληψη του σταθμάρχη; Υπήρχε κενό μισής ώρας», σημείωσε και κατέληξε «Θέλω να ανοίξει η έρευνα (…). Ήταν πολιτική η θέση του σταθμάρχη, όχι υπηρεσιακή».

Ο αχθοφόρος που έγινε σταθμάρχης

Ο σταθμάρχης είναι 60 ετών και εκπαιδεύτηκε το τελευταίο χρονικό διάστημα για να αναλάβει τη συγκεκριμένη θέση. Ο ίδιος ισχυρίστηκε πως γύρισε το κλειδί στον πίνακα ελέγχου προκειμένου το μοιραίο τρένο να πάει στη σωστή πορεία, ωστόσο οι γραμμές δεν άλλαξαν επειδή «δεν λειτούργησε το σύστημα».

Ο 60χρονος ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του ως σταθμάρχης στις 24 Ιανουαρίου 2023 και ανέλαβε καθήκοντα, ενώ το μοιραίο δυστύχημα έγινε 28 Φεβρουαρίου 2023.

Μάλιστα είχε κάνει και σχετική ανάρτηση γράφοντας «καλή μας αρχή».

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο άνδρας εργαζόταν στο παρελθόν σαν αχθοφόρος στον ΟΣΕ και στη συνέχεια εργαζόταν για 10 χρόνια στο υπουργείο Παιδείας, στο τμήμα όπου μετέφερε βιβλία στα σχολεία για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Διαβάστε περισσότερα