Να απαγορεύσει όλες τις πωλήσεις μπύρας μέσα και γύρω από τα στάδια του Μουντιάλ σκοπεύει το Κατάρ, σε μία δραματική στροφή, μόλις δύο ημέρες πριν από την έναρξη του Παγκοσμίου Κυπέλλου.
Η απόφαση, η οποία διέρρευσε στα ξένα media, αλλά αναμένεται να ανακοινωθεί από τις αρχές σήμερα, απειλεί να τινάξει στον αέρα την ύψους 75 δισ. δολαρίων χορηγία της Budweiser για το Μουντιάλ. Πρακτικά, η εταιρεία θα είναι αναγκασμένη να απομακρύνει τα stands της από τα γήπεδα και να τα στήσει σε πιο μακρινά σημεία. Μία τέτοια κίνηση αναμένεται να εξοργίσει τους διοργανωτές αλλά και τους οπαδούς, που ήδη δυσκολεύονταν να φέρουν το Παγκόσμιο Κύπελλο στα μέτρα του Κατάρ.
Το αλκοόλ δεν απαγορεύεται εντελώς στο Κατάρ, όμως ισχύουν πολλοί περιορισμοί ως προς το ποιος μπορεί να το αγοράσει και πού. Πρώτα από όλα, οι διαφημίσεις αλκοολούχων ποτών απαγορεύονται. Μπύρα, κρασί και αλκοολούχα ποτά πωλούνται σε πολλά εστιατόρια ακριβών ξενοδοχείων, ενώ οι ξένοι κάτοικοι χρειάζονται γραπτή άδεια από τον εργοδότη τους για να αγοράσουν ποτά από το κρατικό μονοπώλιο, την Qatar Distribution Company, μια θυγατρική της Qatar Airways.
Οι τιμές, βέβαια, είναι ακριβές: Ένα ποτήρι Budweiser κοστίζει από 12 έως 16 δολάρια στα δημοφιλή μπαρ στο κέντρο του Κατάρ, ενώ μία συσκευασία μπύρες πωλείται αντί 51 δολαρίων από την Qatar Distribution Company.
Επισήμως, απαγορεύεται να είναι κανείς μεθυσμένος σε δημόσιο χώρο (αν και είναι κοινό μυστικό ότι οι expats της πόλης δεν τηρούν τον κανόνα όταν βγαίνουν στα εστιατόρια των πολυτελών ξενοδοχείων), ενώ οι μπάρμαν αρνούνται να σερβίρουν αλκοόλ σε γυναίκες που φορούν την παραδοσιακή καταριανή ενδυμασία.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι η διεξαγωγή του Μουντιάλ –μιας διοργάνωσης άρρηκτα συνδεδεμένης στο μυαλό όλων με τη μπύρα- στο Κατάρ είναι έτσι και αλλιώς μια σύνθετη υπόθεση. Υπήρξε ακόμα πιο σύνθετη για την Anheuser-Busch InBev Worldwide, η οποία έστησε μία ολόκληρη επιχείρηση για να γεμίσει τα ψυγεία του Κατάρ με την Budweiser, την επίσημη μπύρα του Μουντιάλ.
Αρχικά οι διοργανωτές ήθελαν να απαγορεύσουν το αλκοόλ από όλα τα γεγονότα της FIFA στο Κατάρ, πριν κάνουν, τελικά, πίσω. Με βάση τα όσα είχαν ανακοινωθεί, αλκοολούχα ποτά θα πωλούνταν σε κάποιες «fanzones» και οι οπαδοί θα μπορούσαν να αγοράσουν μπύρες Budweiser μέσα στην περίμετρο των σταδίων, σε συγκεκριμένα σημεία, έως τρεις ώρες πριν αλλά και μία ώρα μετά από κάθε αγώνα. Όμως, δεν θα μπορούσαν να πάρουν τις μπύρες μαζί τους στις κερκίδες.
Πλέον, ακόμα και αυτό ανατρέπεται.
Η AB InBev εκτιμούσε ότι κατά τη διάρκεια του Μουντιάλ θα καταναλωνόταν περισσότερη μπύρα από ό,τι καταναλώνεται σε έναν ολόκληρο χρόνο στο Κατάρ.
Και είχε κάνει τεράστιες προσπάθειες για να εξασφαλίσει την επάρκεια των προμηθειών. Καθώς ζυθοποιίες δεν υπάρχουν στη χώρα, η AB InBev αναγκάστηκε να στείλει τα προϊόντα της στο Κατάρ με πλοία και να βρει αποθήκες-ψυγεία για να τα προστατεύσει από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες της χώρας. Στη συνέχεια, φορτηγά θα φορτώνονταν σε εσωτερικούς χώρους και μόνο κατά τη διάρκεια της νύχτας και θα έπρεπε να παραδίδουν τη μπύρα την επόμενη ημέρα σε εστιατόρια και στα ειδικά σημεία όπου θα μπορούσε να σερβιριστεί στους οπαδούς.
«Η μπύρα είναι ένα προϊόν που αλλοιώνεται, επομένως είναι καλύτερη την ημέρα που εμφιαλώνεται. Διαχειριζόμαστε την αλυσίδα εφοδιασμού μας με πολλή προσοχή, λαμβάνοντας υπόψη τον χρόνο που χρειάζεται για να μεταφερθούν τα προϊόντα από το ένα σημείο στο άλλο, αλλά και επίσης τις συνθήκες υπό τις οποίες μεταφέρονται, ώστε να διατηρηθεί η γεύση της μπύρας», είχε πει στο Bloomberg ο Peter Kraemer, υπεύθυνος προμηθειών της AB InBev.
Διαβάστε ακόμη: