Οι υπογραφές για το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο που παίρνει μπρος μετά την Αττική Οδό, επεσαν απόψε στο άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, εκεί που σε λίγες μέρες θα ξεκινήσουν να ξεπροβάλλουν τα πρώτα εργοτάξια της νέας γραμμής 4 του μετρό για την έναρξη των πρόδρομων εργασιών του έργου. Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή υπογράφτηκε η σύμβαση ύψους 1,2 δισ. ευρώ με την κοινοπραξία «J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA SpA – ALSTOM Transport S.A».

Στο Γαλάτσι για την υπογραφή της σύμβασης της Γραμμής 4 του Μετρό ο πρωθυπουργός | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Οι τρεις εταιρείες με μεγάλη τεχνογνωσία σε έργα μετρό αναλαμβάνουν για τα επόμενα 8 χρόνια να αναβαθμίσουν μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, δημιουργώντας 15 νέους σταθμούς που θα αποτελέσουν την ραχοκοκκαλιά της νέας γραμμής από το Γαλάτσι ως το Γουδί, διασχίζοντας την καρδιά της πόλης και περιοχές όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι. Πρόκειται για ένα γιγαντιαίο έργο που ξεκίνησε να σχεδιάζεται στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 αλλά χρειάστηκε να σβηστούν και να ξαναγραφτούν πολλοί σχεδιασμοί μέχρι να ωριμάσει και να προκηρυχθεί το 2017.

5328900

Κυριάκος Μητσοτάκης:

Θα ξανακάνουμε την πόλη μας φιλική και βιώσιμη

Ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για τη Γραμμή 4 του Μετρό, στην Αθήνα, υπογράμμισε ότι πριν από δύο χρόνια ήταν άλυτος γρίφος το έργο ωστόσο η κυβέρνηση της ΝΔ κατάφερε να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια και να φτάσει στην έναρξη του έργου.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ακόμα ότι το έργο αυτό είναι ένα μόνο από τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που θα ξεκινήσουν καθώς η χώρα γυρίζει σελίδα και οι προοπτικές ανάτπυξης είναι εξαιρετικά ευοίωνες. Θα ξανακάνουμε την πόλη μας φιλική και βιώσιμη είπε χαρακτηριστικά.

5328896

Καραμανλής: Η Γραμμή 4 θα αλλάξει την καθημερινότητα των πολιτών

Ο Κώστας Καραμανλής στην ομιλία του στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για τη Γραμμή 4 του Μετρό είπε ότι σήμερα βάζουμε μπρος το μεγαλύτερο έργο της επόμενης δεκαετίας που θα αλλάξει την καθημερινότητα των πολιτών στο λεκανοπέδιο. Το έργο θα δώσει ώθηση στην οικονομία. Η δρομολόγηση του πέρασε από χίλια κύματα, πολλοί πίστευαν ότι πρέπει να ακυρωθεί. Εμείς επιμείναμε και σήμερα κάνουμε το έργο πραγματικότητα ανέφερε και πρόσθεσε ότι τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία πολιτική παράταξη αλλά σε ολόκληρο τον ελληνικό λαό.

Μητσοτακης γραμμη 4

Σημείωσε ωστόσο ότι τα μνημόνια του 2010 και η περίφημη διαπραγμάτευση του 2015 έφεραν πίσω τα μεγάλα δημόσια έργα. Το 2019 βάλαμε ένα τέλος στο γαϊτανάκι των προσφυγών  είπε και πρόσθεσε ότι μέσα στο καλοκαίρι εγκαθίστανται τα πρώτα εργοτάξια.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε ειδικά στο σταθμό Εξαρχείων λέγοντας ότι δεν αλλάξαμε τίποτα από τον αρχικό σχεδιασμό και ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μην αφήσει πίσω καμία γειτονιά της Αθήνας

 

 

metromain1

Αντικείμενο της σύμβασης

 

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση της οριστικής μελέτης και της μελέτης εφαρμογής, η κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α΄ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή».

Από τη Γραμμή 4 του Μετρό ξεκινά στην Ελλάδα και η εφαρμογή του μοντέλου Building Information Modeling –το λεγόμενο ΒΙΜ. Μια καινοτόμα πλατφόρμα, που ενισχύεται από την Κομισιόν, αλλά αποτελεί και μέρος των μεταρρυθμίσεων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Καλύπτει το κενό ανάμεσα στο μελετητή και τον κατασκευαστή του έργου, συνεισφέροντας στην εξοικονόμηση σημαντικών πόρων σε ό,τι αφορά το τελικό κόστος των έργων, που άλλωστε αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα στην Ελλάδα.

Νέες τεχνολογίες

Οι προδιαγραφές για την Γραμμή 4 ακολουθούν νέα πρότυπα και ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες, καθώς πολλές απαιτήσεις και διαδικασίες έχουν αλλάξει με βάση την εμπειρία από τα προηγούμενα έργα. Συνοπτικά, μερικά βασικά σημεία αναβάθμισης και βελτίωσης είναι:

1.Γραμμή με τραίνα χωρίς οδηγό.

2.Τραίνα από φιλικά προς το περιβάλλον και σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά, με υπεραυτόματα και έξυπνα συστήματα λειτουργίας.

3.Πρόβλεψη επιστροφής αναγεννώμενης ενέργειας της πέδης των συρμών.

4.Εξελιγμένα συστήματα αυτομάτου ελέγχου όλων των ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων

5.Προβλέψεις κυβερνοασφάλειας στη λειτουργία τραίνων και συστημάτων.

6.Εξελιγμένα συστήματα επικοινωνιών και εξυπηρέτησης των επιβατών.