Στη χρήση της τεχνολογίας από την κυβέρνηση «για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτικών και την αποδοτικότητα του δημόσιου τομέα», αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στις δηλώσεις του μετά την επίσκεψή του στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ο πρωθυπουργός εξέφρασε την ικανοποίηση του για το γεγονός ότι «η σημαντική ψηφιακή πρόοδος αρχίζει και αποτυπώνεται στους δείκτες αξιολόγησης της ΕΕ», σημειώνοντας ότι πολύ σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή το AI ACT, το πανευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο για την τεχνητή νοημοσύνη.

Ο κ. Μητσοτάκης έκανε αναφορά σε 2 δράσεις που τρέχει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης:

  • Το εθνικό πρόγραμμα μικροδορυφόρων που θα τεθούν σε τροχιά το 2026 και οι οποίοι, όπως είπε, θα παρέχουν εικόνες από όλη τη χώρα που μπορεί να είναι χρήσιμες για πολιτική προστασία, κτηματογράφηση, αντιμετώπιση αυθαίρετης δόμησης καθώς παρά τη μεγάλη ανταπόκριση σε εφαρμογές όπως το MyCoast, δεν βασιζόμαστε μόνο στους πολίτες για καταγγελίες
  • Το κτηματολόγιο στο οποίο έχει γίνει μεγάλη πρόοδος καθώς μέχρι το τέλος του 2025 το έργο θα έχει ολοκληρωθεί. Έχει αναπτυξιακή προοπτική, είναι μια εκκρεμότητα από το παρελθόν που ολοκληρώνεται είπε ο κ. Μητσοτάκης.

Τέλος, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη νέα υπηρεσία μέσω wallet που αφορά στον νέο τρόπο σύναψης ασφαλιστηρίων συμβολαίων, για τα οποία ο πολίτης δεν θα χρειάζεται να μπαίνει στη διαδικασία να δίνει τα προσωπικά του στοιχεία.

Αντιθέτως, οι ασφαλιστικές θα τα αντλούν απευθείας μέσω του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας και στη συνέχεια ο πολίτης θα συγκατατίθεται στη χρήση τους με ένα tap μέσω του wallet που εκατομμύρια πολίτες έχουν εγκατεστημένο στο κινητό τους.

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για τη μετεξέλιξη του gov.gr και η καινοτομία αυτή πρόκειται το επόμενο διάστημα να επεκταθεί και σε άλλες «συναλλαγές» του πολίτη με το κράτος ή με εταιρείες, π.χ. για συνδέσεις ενέργειας ή διάφορα άλλα πιστοποιητικά.

Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε:

«Προχωράμε σταθερά ψηφιακά και μπροστα. Η Ελλάδα αλλάζει ψηφιακά. Παρουσιάσαμε το πώς η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει να γίνει πιο εύκολη και ασφαλής η καθημερινότητα. Σε πρώτη φάση ψηφιοποιήσαμε τα δεδομένα και στη δεύτερη φάση καταργούμε στρώσεις γραφειοκρατίας για να κάνουμε κινήσεις μέσω του κινητού μας».

Διαβάστε ακόμη: