Δύο νέες είσοδοι έχει ο φετινός Οδηγός Michelin της Αθήνας, με δύο εστιατόρια να κάνουν το ντεμπούτο τους στη λίστα.
Συνολικά 21 εστιατόρια των Αθηνών κατέχουν αστέρια Michelin αλλά φέτος την τιμητική του έχουν το «CTC» του Αλέξανδρου Τσιοτίνη, που πρόσφατα μεταφέρθηκε σε νέα τοποθεσία στον Κεραμεικό, και το «Pelagos», στο ξενοδοχείο «Four Seasons Astir Palace» στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, που απέκτησαν από ένα αστέρι.
Δύο αστέρια Michelin διατήρησε η «Σπονδή» και φέτος, το μόνο ελληνικό εστιατόριο με δύο αστέρια, ενώ ακολουθούν με ένα αστέρι για μια ακόμα χρονιά η «Hytra», το «Botrini’s» και το «Βαρούλκο Seaside».
Το «Nolan» και το «Οικείο» διατήρησαν τη διάκριση «Bib Gourmand», για την καλή σχέση ποιότητας και τιμής ενώ στην ίδια λίστα προστέθηκε το «Cerdo Negro 1985». Το «Michelin Plate» πλέον δεν υφίσταται ωστόσο στον Οδηγό συμπεριλαμβάνονται εστιατόρια που προτείνονται ως αξιόλογα χωρίς να φέρουν κάποιο σήμα.
Αυτά είναι τα «Athénée», «GB Roof Garden», «Ergon House», «Άνετον», «Okio», «Aleria», «Cookoovaya», «Alficon», «Vezene», «Sense», «Le Pavillon» και «Annie Fine Cooking».
Τα «Le Pavillon», «Okio» και «Annie Fine Cooking» προτείνονται για πρώτη φορά.
Τι είναι τα πολυπόθητα αστέρια Michelin
Ο όρος “Michelin Star” είναι χαρακτηριστικό της εξαιρετικής ποιότητας φαγητού με εστιατόρια σε όλο τον κόσμο που προωθούν με υπερηφάνεια το Michelin Star status τους.
Είναι ενδιαφέρον ότι αυτή η βαθμολογία κύρους των εστιατορίων είναι από μια εταιρεία ελαστικών. Η ίδια εταιρεία, Michelin, που πουλά ελαστικά, κάνει επίσης αξιολογήσεις και βαθμολογίες εστιατορίων.
Ανώνυμοι επιθεωρητές της Michelin
Η Michelin έχει στην πραγματικότητα μακρά ιστορία κριτικής εστιατορίων. Το 1900, η εταιρεία ελαστικών Michelin ξεκίνησε τον πρώτο οδηγό για την ενθάρρυνση των οδικών ταξιδιών στη Γαλλία. Το 1926, άρχισε να στέλνει ανώνυμους επιθεωρητές-κριτικούς εστιατορίων για να δοκιμάσουν μενού σε εστιατόρια.
Μέχρι σήμερα, η Michelin βασίζεται αποκλειστικά σε προσωπικό πλήρους απασχόλησης ανώνυμων κριτικών εστιατορίων. Οι ανώνυμοι κριτικοί είναι γενικά πολύ παθιασμένοι με το φαγητό, προσέχουν πολύ την λεπτομέρεια και έχουν μεγάλη μνήμη για να θυμούνται και να συγκρίνουν τα είδη των φαγητών. Επίσης εμφανίζονται στα εστιατόρια σαν συνηθισμένοι πελάτες.
Κάθε φορά που ένας κριτικός πηγαίνει σε ένα εστιατόριο, γράφει μια εμπεριστατωμένη κριτική για την εμπειρία τους και στη συνέχεια όλοι οι κριτές συναντώνται για να συζητήσουν και να αποφασίσουν σε ποια εστιατόρια θα απονεμηθούν τα αστέρια.
Με αυτόν τον τρόπο, τα αστέρια Michelin είναι πολύ διαφορετικά από τα Zagat, Yelp, Trip Advisor κλπ, τα οποία βασίζονται στην αναπληροφόρηση των καταναλωτών μέσω του Διαδικτύου. Το Zagat καταγράφει τα εστιατόρια με βάση τις ανώνυμες κριτικές των επισκεπτών και των καταναλωτών, ενώ το Yelp και το Trip Advisor, συγκεντρώνει τα αστέρια με βάση τις αξιολογήσεις χρηστών που παρέχονται στο διαδίκτυο. Επειδή οι κριτικές δεν ελέγχονται, αυτή η διαδικασία έχει οδηγήσει εταιρείες όπως η Yelp, στα δικαστήρια, λόγω αγωγών. Η Michelin δεν χρησιμοποιεί κριτικές από καταναλωτές για να κάνει τους προσδιορισμούς του εστιατορίου.