Η επίσημη είσοδος της MG στην Ελλάδα ξεκίνησε δυναμικά, κάτω από το ισχυρότατο «στέγαστρο» του Ομίλου Συγγελίδη. Mε τεράστια πείρα στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτων, ο Όμιλος Συγγελίδη αναλαμβάνει την επίσημη αποκλειστική εισαγωγή και διανομή μοντέλων της MG, θέτοντας γερά θεμέλια για την πορεία της. Ήδη λειτουργεί ένα διευρυμένο δίκτυο σημείων πωλήσεων και επισκευαστών που καλύπτει όλη τη χώρα, όπου το κοινό μπορεί να γνωρίσει από κοντά την γκάμα μοντέλων της MG, η οποία διαθέτει θερμικούς κινητήρες, plug – in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.
Oλα τα μοντέλα της MG συνοδεύονται από 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση ή 150.00 χλμ. H MG έχει σχεδόν έναν αιώνα ζωής, ενώ ευρισκόμενη κάτω από την «ομπρέλα» του κρατικού κινεζικού κολοσσού SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation), μέσα από τον οποίο αναγεννήθηκε, τώρα είναι έτοιμη για μια δυναμική «απόβαση» στην Ευρώπη, με σταθμό και την ελληνική αγορά.
Aς γνωρίσουμε τα μοντέλα που είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά και ποια οδηγήσαμε, στο πλαίσιο της πρώτης ελληνικής παρουσίασης.
Πρόκειται για ένα B – SUV (μήκος 4.323 χλστ./πλάτος 1.809 χλστ./ύψος 1.653 χλστ.), το οποίο έχει ρόλο «οικοδεσπότη» για την MG στην ελληνική αγορά. Το ZS είναι διαθέσιμο με θερμικούς κινητήρες, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο (ZS EV).
Αναλυτικότερα, προσφέρεται με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων VTI – Tech απόδοσης 106 ίππων και 141 Nm ροπής., ενώ συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτ. – τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα). Κάτω από το εμπρός καπό «φιλοξενείται» ο turbo «χιλιάρης» T – GDI βενζινοκινητήρας, με ισχύ 111 ίππων και ροπή 160 Nm, σε συνδυασμό με μηχανικό 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δευτ. – τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα).
Συνεχίζουμε με το ZS EV, το οποίο χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα 177 ίππων και 280 Νm ροπής, ενώ η μπαταρία (τύπου LFP – χωρητικότητας 51 kWh) προσφέρει αυτονομία 320 χλμ. Στην ισχυρότερη εκδοχή του, το ZS ΕV έρχεται με ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και 280 Nm ροπής, με τη μεγαλύτερη μπαταρία (τύπου NMC – χωρητικότητας 69,9 kWh) και αυτονομία 440 χλμ.
Μεγαλύτερο από το ZS, το επόμενο SUV της MG, είναι το HS (μήκος 4.575 χλστ./πλάτος 1.876 χλστ./ύψος 1.664 χλστ.) που έχει διττό χαρακτήρα, καθώς προσφέρεται ως βενζινοκίνητο ή plug-in υβριδικό (eHS). Στην πρώτη περίπτωση χρησιμοποιεί turbo βενζινοκινητήρα 1.5 GDi, απόδοσης 162 ίππων και 250 Nm ροπής, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτ. – τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα).
Toplug – in υβριδικό eHS, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγα χλμ., «παντρεύει» τον turbo 1.5 GDi βενζινοκινητήρα των 119 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 122 ίππων, ενώ συνδυαστικά παράγει 258 ίππους και 370 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτ. – τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα). Το αυτόματο κιβώτιο είναι 10 σχέσεων (6 για το βενζινοκινητήρα και 4 για τον ηλεκτροκινητήρα), ενώ η μπαταρία των 16,6 kWh υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 52 χλμ. (μέτρηση WLTP).
Στην πράξη διαπιστώσαμε ότι το plug -in υβριδικό σύνολο προσφέρει σπιρτάδα και ότι η ηλεκτρική αυτονομία ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Μας άρεσαν επίσης τα ποιοτικά υλικά με μαλακά πλαστικά στο εσωτερικό του eHS, οι άνετοι χώροι για τους πίσω επιβάτες (με επίπεδο κεντρικό δάπεδο και ρυθμιζόμενη κλίση για τις πλάτες), ενώ θα θέλαμε το κάθισμα του οδηγού να ρυθμίζεται λίγο χαμηλότερα. Στον δρόμο η μαλακή ανάρτηση έδειξε ότι εστιάζει στην άνεση, όπως και το σύστημα διεύθυνσης, με το ελαφρύ και γρήγορο τιμόνι να έχει αποδεκτή αίσθηση, αν και θα θέλαμε λίγη περισσότερη ακρίβεια στη θέση ευθείας.
To αμιγώς ηλεκτροκίνητο hatchback MG4 έχει σπορτίφ σχεδίαση με έντονες ακμές (μήκος 4.287 χλστ./πλάτος 1.836 χλστ./ύψος 1.504-1.516 χλστ.), σε δύο επίπεδα ισχύος με 170 ή 204 ίππους, ενώ η ροπή είναι σταθερή στα 250 Nm. Αντίστοιχα η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 7,7 και 7,9 δευτ., ενώ σε κάθε περίπτωση η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται στα 160 χλμ./ώρα. Η μπαταρία τύπου LFP χωρητικότητας 51 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 350 χλμ. και η μεγαλύτερη των 64 kWh αυτονομία 450 χλμ.
Η σύντομη εμπειρία πίσω από το τιμόνι του MG4 μάς έδειξε ότι το σύστημα διεύθυνσης διακρίνεται για την αμεσότητα και το σωστό του βάρος, ενώ η ανάρτηση αν και λίγο πιο σκληρή από αυτή του eHS, δεν περιορίζει την άνεση και συγκρατεί το αμάξωμα από κλίσεις στις στροφές. Στο εσωτερικό τα υλικά ήταν επιλεκτικά διαλεγμένα και οι χώροι συνολικά ικανοποιούν.
To πρακτικότερο MG5 είναι ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο station wagon (μήκος 4.600 χλστ./πλάτος 1.818 χλστ../ύψος 1.521-1.543 χλστ.)., με χώρο αποσκευών από 479 έως 1.367 λίτρα. Υπάρχουν και εδώ δύο ηλεκτρικά σύνολα, με ισχύ 156 ή 177 ίππων και σταθερή ροπή στα 280 Nm (0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτ. – τελική ταχύτητα 186 χλμ./ώρα).
Η μπαταρία τύπου LFP, χωρητικότητας 50,3 kWh, εξασφαλίζει αυτονομία 320 χλμ. και η μεγαλύτερη των 61,1 kWh αυτονομία 400 χλμ. Παράλληλα το MG5 προσφέρει δυνατότητα φόρτισης συσκευών από τη μπαταρία του, με την τεχνολογία «Vehicleto Load».