Σε ποσοστό 82% έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ σε εκείνες στην επέκταση της Καλαμαριάς το ποσοστό ολοκλήρωσης ανέρχεται στο 84%.

Όπως επισημάνθηκε κατά την σύσκεψη στα γραφεία της Αττικό Μετρό ΑΕ παρουσία του υφυπουργού Γιώργου Καραγιάννη οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες σχεδόν τις θέσεις του έργου πλην του σταθμού Βενιζέλου όπου η πρόοδος αγγίζει το 97%. Μάλιστα, σύμφωνα με την εταιρεία το θέμα της έγκρισης των μελετών για την αντιμετώπιση των υποκείμενων αρχαιοτήτων στα εργοτάξια του μετρό εισάγεται ξανά σήμερα στη συνεδρίαση του ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο).

Στη σύσκεψη διαπιστώθηκε, σύμφωνα με την ανακοίνωση, η ικανοποιητική εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών και στους 18 σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά), η σταθερή και επιτυχημένη εξέλιξη των δοκιμών των συρμών και των συστημάτων στο Τμήμα Συντριβάνι – Αμαξοστάσιο Πυλαίας, καθώς και η εξέλιξη των αρχαιολογικών εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου αλλά και στον σταθμό Αγία Σοφία. Η πρόοδος του έργου είναι -κατά την ίδια ανακοίνωση- πλέον ορατή και σε επίπεδο οδών καθώς έχει απελευθερωθεί και αποδοθεί στη πόλη το μεγαλύτερο μέρος των χώρων που καταλάμβαναν τα εργοτάξια του Μετρό.

Η σύσκεψη έγινε παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της ΑTTIKO ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Νίκου Κουρέτα, του διευθυντή Έργου της εταιρείας Μιλτιάδη Μπούγαλη, καθώς και του διευθυντή Έργου της αναδόχου κοινοπραξίας Παναγιώτη Κορακίτη.

Αναλυτικά το έργο

Yπενθυμίζεται ότι το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 31/12/2023, περιλαμβάνει:

-13 σύγχρονους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600 μέτρων, μήκος κεντρικής αποβάθρας: 60 μ.)

-9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς

-18 υπεραυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων

-Θα έχει μέγιστη ικανότητα μεταφοράς : 18.000 επιβάτες / ώρα / κατεύθυνση

-Θα διαθέτει αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ. στη περιοχή της Πυλαίας

-Θα υπάρχει σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, για να λειτουργήσει σε συντονισμό με τους συρμούς, μέσω του συστήματος σηματοδότησης

-Η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση ανέρχεται σε 250.000 επιβάτες.