Απάντηση σε σημερινό δημοσίευμα εφημερίδας για φθορές και ρωγμές σε γραμμές του Μετρό, έδωσε η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ τονίζοντας πως «δεν τίθεται θέμα ασφαλείας».

Οι φθορές έχουν εντοπιστεί εδώ και τρία χρόνια στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, σύμφωνα με «ΤΑ ΝΕΑ» που κάνουν το δημοσίευμα, μετά και τα σοβαρά ατυχήματα που σημειώθηκαν στον ελληνικό σιδηρόδρομο τον περασμένο μήνα.

Αναλυτικά το δημοσίευμα αναφέρει: «Τα σοβαρά προβλήματα εντοπίζονται και αφορούν σε συνολικά 32 χιλιόμετρα σιδηροτροχιάς, με τη διοίκηση της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίας (ΣΤΑΣΥ) να έχει εφαρμόσει ήδη προληπτικές βραδυπορίες (ταχύτητες κίνησης των συρμών με 40 – 60 χλμ/ώρα) σε σημαντικό κομμάτι του δικτύου.

Ωστόσο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζονται επιπλέον καθυστερήσεις στα δρομολόγια του Μετρό, δεδομένου ότι ήδη υπάρχει και έλλειψη συρμών. Από την προκήρυξη του έργου για την αντικατάσταση στων σιδηροτροχιών (στις 30 Οκτωβρίου) προκύπτει ότι εδώ και τρία χρόνια εντοπίστηκαν σημαντικές αστοχίες και βλάβες, οι οποίες δεν έχουν ακόμη αντιμετωπιστεί.

Με βάση τα αποτελέσματα των ελέγχων που έγιναν στο δίκτυο προ τριετίας, περίπου 5,5 χιλιόμετρα σιδηροτροχιών χρειάζονται άμεση αντικατάσταση, ενώ υπολογίσιμες φθορές είχαν εντοπιστεί σε άλλα 22 χιλιόμετρα. Με το έργο που προκήρυξε τώρα η ΣΤΑΣΗ θα αντικατασταθούν με καινούριες οι σιδηροτροχιές σε συνολικά 32 χιλιόμετρα του δικτύου και συγκεκριμένα, 21.582 μέτρα στη Γραμμή 2 και 10.494 στη Γραμμή 3.

Επίσης, θα συμπεριληφθεί η διενέργεια «Μη Καταστροφικών Ελέγχων» στις γραμμές του δικτύου της ΣΤΑΣΥ, με σκοπό την επιβεβαίωση και τον ακριβή προσδιορισμό των σημείων που θα χρειαστούν αντικατάσταση. Με την υποβολή της σχετικής τεχνικής έκθεσης, θα προκύψει και το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των εργασιών».

Μετρό: «Δεν τίθεται θέμα ασφαλείας» απαντά η ΣΤΑΣΥ

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, απαντώντας στο παραπάνω δημοσίευμα, απορρίπτει- σε ανακοίνωσή της- τους εν λόγω ισχυρισμούς, δηλώνοντας κατηγορηματικά, πως τη λειτουργία του Μετρό διέπουν τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και πως η συντήρηση του δικτύου (επιδομή και τροχαίο υλικό) γίνεται σύμφωνα με τα εγχειρίδια προληπτικής και επιδιορθωτικής συντήρησης και τους προβλεπόμενους διεθνώς κανόνες, που εφαρμόζονται από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό.

Ταυτόχρονα τονίζει πως ξεκινά το μεγαλύτερο έργο αναβάθμισης επιδομής που έχει εκτελεστεί στο Μετρό, με την προκήρυξη των δύο σχετικών διαγωνισμών αλλαγής σιδηροτροχιάς, ύψους 8 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα με ανακοίνωση της αναφορικά με την προκήρυξη των διαγωνισμών αλλαγής σιδηροτροχιάς στο Μετρό, διευκρινίζει, ότι:

  • Ξεκινά το μεγαλύτερο έργο αναβάθμισης επιδομής που έχει εκτελεστεί στο Μετρό, με την προκήρυξη των δύο σχετικών διαγωνισμών αλλαγής σιδηροτροχιάς, ύψους 8 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το έργο αλλαγής 32 χλμ. σιδηροτροχιάς του δικτύου των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό και αποτελεί μέρος του συνολικού, εν εξελίξει σχεδίου αναβάθμισης του Μετρό 25 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του.
  • Όπως αναφέρεται και στην σχετική προκήρυξη, που έχει δημοσιεύσει η ΣΤΑ.ΣΥ, η εταιρεία κρίνει αναγκαία την εκτέλεση του έργου πριν την εξάντληση του ορίου ζωής του εξοπλισμού, που κατασκευαστικά προσδιορίζεται στα 30 χρόνια. Τα αποτελέσματα των επαναλαμβανόμενων ανά τακτά διαστήματα – και όχι μόνο προ 3ετίας – μετρήσεων ορίων φθορών, είναι εντός των προβλεπόμενων ορίων. Καταδεικνύουν δε, την ανάγκη σταδιακής αντικατάστασης, ώστε να διατηρηθούν τα υψηλά επίπεδα ασφαλούς εκτέλεσης μεταφορικού έργου.
  • Το έργο αφορά σε αλλαγή σιδηροτροχιάς σε συγκεκριμένα σημεία (καμπύλες) του δικτύου, όπου και σημειώνεται η μεγαλύτερη καταπόνηση κατά την εκτέλεση καθημερινού και αδιάλειπτου μεταφορικού έργου.
  • Τα δρομολόγια εκτελούνται σύμφωνα με το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων, που είναι σε ισχύ, χωρίς να έχουν επηρεαστεί οι συχνότητες αυτών και να προκαλούνται καθυστερήσεις.
  • Η ΣΤΑ.ΣΥ, απαντώντας στα ερωτήματα που εγείρει το δημοσίευμα για την ασφάλεια στο δίκτυο του Μετρό, απορρίπτει τους εν λόγω ισχυρισμούς, δηλώνοντας κατηγορηματικά, πως τη λειτουργία του Μετρό διέπουν τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και πως η συντήρηση του δικτύου (επιδομή και τροχαίο υλικό) γίνεται σύμφωνα με τα εγχειρίδια προληπτικής και επιδιορθωτικής συντήρησης και τους προβλεπόμενους διεθνώς κανόνες, που εφαρμόζονται από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό.

Διαβάστε ακόμη: