Με αμείωτη ένταση υλοποιείται το συγκροτημένο σχέδιο ανάταξης και ανάπτυξης του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής, μέρος του οποίου αποτελεί και η αναβάθμιση της Γραμμής 1 του Μετρό, δηλαδή ο «ηλεκτρικός».

Στο πρόγραμμα που αναμένεται να αναβαθμίσουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, κατά την ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Πρόκειται για τον εκσυγχρονισμό των 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό που, όπως αναφέρε ο κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική ενίσχυση του στόλου για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Όπως επισήμανε, προχωρά η σύμβαση για την ανάταξη 14 συρμών της Γραμμής 1, αρχικού προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων ευρώ πλέον ΦΠΑ, η οποία θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου υπολογίζεται σε 34 μήνες.

Στον διαγωνισμό κατέθεσαν προσφορές δύο εταιρείες:

1. Η «CAF» (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles), που αποτελεί εταιρεία του ισπανικού δημοσίου, και
2. Η γαλλική πολυεθνική εταιρεία «ALSTOM».

Προσωρινός ανάδοχος του διαγωνισμού ορίστηκε η CAF, με προσφορά της τάξης των 65,5 εκατ. ευρώ, ενώ η όλη διαδικασία έλαβε την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου στις 12 Οκτωβρίου.

«Ο ανάδοχος θα παραδώσει 14 συρμούς πλήρως αναβαθμισμένους, ικανούς για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια. Προχωράμε σταθερά και αξιόπιστα για την καλύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των πολιτών», τόνισε ο Υφυπουργός Μεταφορών, ο οποίος αναφέρθηκε συνολικά και στον σχεδιασμό για τις μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό.

Όπως είπε, ο κ. Παπαδόπουλος: «Προ ημερών ολοκληρώθηκε πλήρως η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, που ήδη προσφέρει μία τεράστια ανάσα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, αλλά και για τη μείωση των ημερήσιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Παράλληλα, ξεμπλοκάραμε και ξεκίνησε ήδη η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό. Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο σήμερα, που όταν ολοκληρωθεί, θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 ανθρώπους.

Προχωράμε παράλληλα και με την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον, με 3 νέους σταθμούς και 3,5 χλμ. σήραγγας».

«Ηλεκτρικός»: Ενδεικτικά, οι αλλαγές που θα γίνουν στους 14 συρμούς είναι οι εξής:

  • αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης,
  • αντικατάσταση της περιστρεφόμενης γεννήτριας με σύγχρονη γεννήτρια στατικού τύπου,
  • αντικατάσταση των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, περιλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου των θυρών επιβατών,
  • αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,
  • διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια),
  • ενίσχυση της ενημέρωσης και του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού),
  • τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED κα).

 

Διαβάστε ακόμη: