Καθώς η Meta Platforms ετοιμάζεται να δημοσιοποιήσει τα οικονομικά της αποτελέσματα την Τετάρτη το απόγευμα, η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με υψηλές προσδοκίες και έντονο επενδυτικό σκεπτικισμό.

Παρά τη συνολική αναστάτωση στον τομέα της τεχνολογίας, οι μετοχές της μητρικής του Facebook έχουν αντέξει περισσότερο από εκείνες άλλων κολοσσών. Ωστόσο, η ισχυρή επίδοση της Alphabet την περασμένη εβδομάδα ανέβασε τον πήχη για τις διαφημιστικές πλατφόρμες, ενώ τα αδύναμα αποτελέσματα της Snap την Τρίτη ενέτειναν την ανησυχία για τις διαφημιστικές τιμές σε μια περίοδο αστάθειας που επιβαρύνεται και από τους νέους δασμούς της κυβέρνησης Τραμπ.

«Η θετική έκπληξη της Google αυξάνει τις πιέσεις στη Meta», εξηγεί ο Μπράιαν Μάλμπερι της Zacks Investment Management. «Αναμένουμε με ενδιαφέρον πώς θα ανταποκριθεί το διαφημιστικό της κομμάτι».

Η περίοδος ανακοίνωσης αποτελεσμάτων συμπίπτει με σοβαρούς προβληματισμούς για τον τεχνολογικό κλάδο, από τους δασμούς και τις νομικές μάχες έως την αναθεώρηση επενδύσεων σε τεχνητή νοημοσύνη. Η Meta και η Google βρίσκονται εν μέσω αντιμονοπωλιακών υποθέσεων στην Ουάσινγκτον, ενώ η αβεβαιότητα ενισχύεται.

Μέχρι στιγμής, η μετοχή της Meta έχει υποχωρήσει λιγότερο από άλλες κορυφαίες τεχνολογικές εταιρείες —μόλις 5% από την κορυφή του Φεβρουαρίου— διατηρώντας την καλύτερη επίδοση από τις λεγόμενες Μεγαλοπρεπείς Επτά. Σήμερα, η μετοχή διαπραγματεύεται περίπου 21 φορές τα αναμενόμενα κέρδη, τιμή συμβατή με τον δεκαετή μέσο όρο, και χαμηλότερη από τον δείκτη Nasdaq 100.

Οι αγορές θα αναζητήσουν στοιχεία για το πώς ο εμπορικός πόλεμος επηρεάζει τη διαφήμιση και τις κινεζικές δραστηριότητες της Meta, από τις οποίες η Κίνα συνεισέφερε το 11% των εσόδων το 2024, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία. Οι Temu και Shein, βασικοί διαφημιστές, έχουν ήδη αυξήσει τις τιμές εξαιτίας των δασμών.

«Οι διαφημιστικές τιμές της Meta ενδέχεται να πιεστούν καθώς Temu και Shein μπορεί να περιορίσουν τις καμπάνιες τους λόγω της εμπορικής έντασης με την Κίνα», σχολιάζει ο Μαντίπ Σινγκ της Bloomberg Intelligence.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι ο αντίκτυπος ήταν περιορισμένος στο πρώτο τρίμηνο. Τα αποτελέσματα της Google, με σταθερές αποδόσεις στο YouTube, ενισχύουν συγκρατημένα την αισιοδοξία για τη Meta, όπως σημείωσε η Bank of America υπό τον Τζάστιν Ποστ.

«Οι διαφημιστικές πωλήσεις αντέχουν ακόμη και η Meta είναι πιο στοχευμένη διαφημιστικά από την Google», παρατηρεί ο Κεν Μαχόνεϊ, CEO της Mahoney Asset Management. Και οι δύο εταιρείες βασίζονται στο λογισμικό και αποφεύγουν τα προβλήματα της παραγωγής.

Η Alphabet ανέβασε τον πήχη με πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 70 δισ. δολαρίων και αύξηση μερίσματος. Η στάση της Meta θα παρακολουθείται στενά, ιδίως για το αν θα κινηθεί σε παρόμοια γραμμή.

«Αν υπήρχε ανησυχία για μείωση κερδών, θα κρατούσαν τα μετρητά. Η Google δείχνει εμπιστοσύνη», σχολιάζει ο Μάλμπερι.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται επίσης στις δαπάνες της Meta. Είχε προαναγγείλει έως και 65 δισ. δολάρια για έργα τεχνητής νοημοσύνης και βασική λειτουργία για το 2025, πολύ πάνω από τις προσδοκίες της αγοράς, γεγονός που προκαλεί συζητήσεις λόγω των οικονομικών συνθηκών. Αν διατηρήσει το πλάνο, αυτό θα υποδηλώνει εμπιστοσύνη στην αναπτυξιακή δυναμική της AI.

«Η κούρσα με τους hyperscalers συνεχίζεται και η Meta δείχνει πρόθεση να επενδύσει στην AI», λέει ο Μαχόνεϊ.

Πρόβλημα ενδέχεται να προκύψει μόνο αν η Meta αποπειραθεί να δώσει συγκεκριμένες προβλέψεις. Η ευνοϊκή υποδοχή των αποτελεσμάτων της Alphabet οφείλεται εν μέρει στην αποφυγή μελλοντικών καθοδηγήσεων —μια τάση στις σημερινές ασταθείς συνθήκες.

«Είναι αδύνατο να ξέρουν τι θα γίνει τέσσερα βήματα μπροστά», υποστηρίζει ο Μαχόνεϊ.

Η Wall Street προβλέπει έσοδα 41,38 δισ. δολαρίων για το τρίμηνο, αύξηση 14% σε ετήσια βάση, με τα GAAP κέρδη ανά μετοχή να ανέρχονται στα 5,27 δολάρια, 12% πάνω από πέρυσι.

Διαβάστε ακόμη: