Πάλι εκπλήσσει τα πλήθη η Mercedes, παρουσιάζοντας τη VisionEQXX. Δε θα σχολιάσουμε εάν είναι ωραία ή όχι εμφανισιακά. Το γεγονός είναι πως, όταν αυτό το αεροδυναμικό αυτοκίνητο περάσει από δίπλα σου, σίγουρα θα το κοιτάξεις, αλλά με διαφορετικό τρόπο θα το δει ο καθένας.
Και ίσως με δεύτερη και τρίτη ματιά, εάν αφήσεις το βλέμμα να ανακαλύψει τις πτυχές που το έχουν κάνει τόσο προηγμένο τεχνολογικά.
Από πλευράς σιλουέτας τουλάχιστον με «δουλεμένες» με τον καλύτερο τρόπο όλες οι λεπτομέρειες για τη μικρότερη αντίσταση του αέρα, φτερά, ζάντες, φώτα, καθρέπτες, χειρολαβές…
Κλείνουμε την παρένθεση. Τι είναι, λοιπόν, αυτή η πειραματική VisionEQXX.
Η νέα αμιγώς ηλεκτρική Mercedes, που καλύπτει 1.000 χλμ. αυτονομίας με μια φόρτιση δείχνοντας την επόμενη γενιά των e-cars.
Από την έδρα της Mercedes στη Στουτγάρδη, στο Παρίσι, στη Φλωρεντία, στη Λυών, στο Ζάγκρεμπ, με μια φόρτιση λένε ο Ola Kallenius, διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος του Δ.Σ. της Daimler, αλλά και οι Markus Schafer, μέλος του Δ.Σ., αλλά και Garden Wagener που φέρει την υπογραφή του, καθώς υπερηφανεύεται ότι μαζί με όλα τα στελέχη, τα οποία βρίσκονται πίσω από τη VisionEQXX, το project το έφεραν εις πέρας σε διάστημα 18 μηνών…
Όμως, για να πετύχει αυτήν την τιμή, στην αυτονομία της VisionEQXX, η γερμανική εταιρία ανέπτυξε μια συνδυαστική σειρά από τεχνολογίες.
Πρώτα απ’ όλα η μπαταρία, που μπορεί να αποθηκεύσει περίπου ίδια ποσότητα ενέργειας με την μπαταρία που φέρει η πολυτελής λιμουζίνα της Mercedes η EQS, η οποία είναι κατά 50% μικρότερη και 30% ελαφρύτερη (γύρω στα 495 κιλά) με την EQS να προσφέρει αυτονομία 784 χλμ., ενώ η VisionEQXX 1.000 χλμ.
Και να πάμε στην κατανάλωση ενέργειας. Η VisionEQXX σημείωσε μικρότερη από 10 kWh/100 χλμ. σε σχέση με την EQS όπου βάση του WLTP κυμαίνονται μεταξύ 15.7-19.8 kWh/100 χλμ.
Η μπαταρία είναι χωρητικότητας 100 kWh με ισχύ 150 kW.
Να σημειωθεί ότι η Mercedes υπογραμμίζει ότι 10 kWh/100 χλμ. αντιστοιχούν σε αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα προς 1 λίτρο/100 χλμ.
Ρόλο σε αυτό παίζει η πολύ καλή τιμή του συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης που βρίσκεται στο 17%, ενώ το πολύ λεπτό πάνελ στην οροφή προσφέρει επιπλέον 25 χλμ.
Επιπλέον τα ανακυκλώσιμα ελαφριά υλικά που τοποθετήθηκαν στο εσωτερικό, διατηρώντας το βάρος στα 1.750 κιλά.
Να είναι λοιπόν η VisionEQXX η επόμενη μέρα στα e-cars, ή τα e-cars προορίζονται κατά κύριο λόγο στον αστικό ιστό, όπου για τη VisionEQXX οι δρόμοι οδηγούν αλλού.