Το εντυπωσιακότερο νούμερο στην EQS είναι η αυτονομία της. 770 χλμ. σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο, αν όχι η μεγαλύτερη. Για να το πετύχει αυτό χρησιμοποιεί μπαταρία με χωρητικότητα 107,8 kWh. Αν και έχει πολύ μεγάλο μέγεθος, μπορεί να φορτιστεί με ισχύ μέχρι και 200 kW. Σε αυτή την περίπτωση αρκούν 15 λεπτά για να προστεθούν 300 χλμ. στη διαθέσιμη αυτονομία.

Ιδιαίτερα καλά νούμερα έχει η EQS και στις επιδόσεις της. Σε πρώτη φάση θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, οι EQS 450 και EQS 580 4Matic. Η πρώτη έχει μόνο έναν κινητήρα στον πίσω άξονα, ενώ η δεύτερη έχει και ένα δεύτερο στον μπροστά άξονα, οπότε είναι τετρακίνητη.

Η EQS 450 αποδίδει 334 ίππους και 568 Nm ροπής με το 0-100 χλμ./ώρα να γίνεται σε 6,2 δευτερόλεπτα. Η EQS 580 4Matic αποδίδει 523 ίππους και 854 Nm ροπής, ενώ κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα. Μελλοντικά θα υπάρξει και έκδοση με 725 ίππους η οποία πιθανότατα θα φέρει τα σήματα της AMG.

Μεταξύ των τεχνικών στοιχείων ξεχωρίζει η τετραδιεύθυνση, αλλά και ο τρόπος που έχει υλοποιηθεί. Αν και πλέον υπάρχουν και άλλα μοντέλα που μπορούν να στρέψουν τους πίσω τροχούς, είναι πάρα πολύ λίγα εκείνα που φτάνουν τις 10 μοίρες. Η δυνατότητα να στρίψουν τόσο πολύ οι πίσω τροχοί δίνει στην EQS την ικανότητα να κάνει έναν πλήρη κύκλο σχεδόν στον ίδιο χώρο που χρειάζεται και η σαφώς πολύ μικρότερη A-Class. Όμως στην EQS αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο από όλα είναι η τεχνολογία.

Πόση τεχνολογία μπορεί να μπει σε ένα αυτοκίνητο;

Αρχικά να αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο έχει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι και να ασχοληθεί με οτιδήποτε άλλο θέλει, αρκεί η ταχύτητα κίνησης να βρίσκεται κάτω από 60 χλμ./ώρα. Το μόνο που δε θα μπορεί να κάνει είναι να κοιμηθεί, καθώς αν οι κάμερες της καμπίνας εντοπίσουν κάτι τέτοιο, το σύστημα αναλαμβάνει να το αποτρέψει.

Με πιο απλά λόγια, όλα τα μποτιλιαρίσματα και η ανιαρή κίνηση σε συνθήκες έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης γίνονται κάτι με το οποίο δε θα χρειάζεται να ασχοληθεί ο οδηγός, αλλά το αυτοκίνητο θα τα καταφέρνει μόνο του. Έτσι, όποιος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι θα ασχολείται με κάτι άλλο, ακόμα και με τη θέαση ταινιών στην κεντρική οθόνη του MBUX.

 

Το MBUX και συγκεκριμένα η Hyperscreen είναι μία από τις βασικές καινοτομίες της EQS. Πρόκειται για ένα ενιαίο πάνελ το οποίο περιλαμβάνει τρεις οθόνες σε ένα κοινό πλαίσιο, με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνεται σα να πρόκειται για μία ενιαία. Η αριστερή βρίσκεται μπροστά από το τιμόνι και αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων, η μεσαία είναι η κεντρική του συστήματος και η δεξιά βρίσκεται μπροστά από τον συνοδηγό. Εκείνος μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, ακόμα και να βάλει ταινία. Όπως είπαμε το ίδιο μπορεί να κάνει και ο οδηγός, όμως μόνο όταν το επιτρέπουν οι αισθητήρες και το λογισμικό του αυτοκινήτου.

Οθόνες συνδεδεμένες με το MBUX υπάρχουν και στα προσκέφαλα των μπροστά καθισμάτων, ώστε να χρησιμοποιούνται από τους επιβάτες που θα καθίσουν πίσω.

Συνεχίζοντας με τις τεχνολογικές λύσεις, οι πόρτες ανοίγουν από μόνες τους όταν κάποιος πλησιάζει, με την προϋπόθεση ότι είναι ασφαλές. Δηλαδή αν αναγνωρίσουν το κλειδί, το κινητό ή τέλος πάντων αν είναι εύκολο για το αυτοκίνητο να καταλάβει ότι αυτός που πλησιάζει επιτρέπεται να έχει πρόσβαση. Στη συνέχεια, όταν ο οδηγός μπει η πόρτα κλείνει αυτόματα μόλις πατηθεί το πεντάλ του φρένου. Εναλλακτικά, η πόρτα μπορεί να κλείσει και με μια χειρονομία στον αέρα.

Μερικά ακόμα “καλούδια” που έχει η EQS είναι πως όταν κάποιος εισάγει τον επιθυμητό προορισμό στο σύστημα πλοήγησης, δεν υπολογίζει απλά τη συντομότερη διαδρομή. Το σύστημα προτείνει την πιο οικολογική διαδρομή, με τους παράγοντες που λαμβάνει υπόψιν του να είναι μεταξύ άλλων η τοποθεσία των σταθμών φόρτισης, ο καιρός, αλλά και το ανάγλυφο της περιοχής, ώστε να αποφύγει όσο είναι εφικτό τις μεγάλες αυξομειώσεις υψομέτρου.

Τέλος, δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στη σχεδίαση, αλλά και την αεροδυναμική. Αρχικά το μήκος της EQS φτάνει τα 5.265 χλστ. κάτι που την κάνει πραγματική λιμουζίνα. Σχεδόν αυτό το μέγεθος έχουν οι εκδόσεις με αυξημένο μήκος που δημιουργούν οι εταιρείες για την κινεζική αγορά. Ωστόσο, η εντύπωση που δίνει όταν την κοιτάς είναι ότι πρόκειται για σαφώς μικρότερο μοντέλο. Φυσικά τον πρώτο λόγο για αυτή την εντύπωση έχει το γεγονός ότι η σχεδίασή της φλερτάρει να χαρακτηριστεί ως ενός όγκου. Το καπό είναι έντονα κεκλιμένο και “σβήνει” στην καμπίνα η οποία σκεπάζεται στο σύνολό της από ένα ενιαίο τόξο, το οποίο με τη σειρά του “σβήνει” και αυτό στην ουρά. Το όλο αποτέλεσμα κάνει το αυτοκίνητο πολύ “απαλό” οπτικά.

Το ίδιο ισχύει και σε επίπεδο αεροδυναμικής. Δε θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερος μάρτυρας από το Cd, δηλαδή τον συντελεστή οπισθέλκουσας. Στην EQS αυτός μετράται στο 0,20 και είναι ο μικρότερος σε αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως. Η επόμενη μικρότερη τιμή είναι 0,208 στο Tesla Model S. Η τόσο μικρή αντίσταση στον αέρα είναι και ένας επιπλέον λόγος για την πολύ μεγάλη αυτονομία που είδαμε.

Οι τεχνολογίες της EQS δεν τελειώνουν εδώ. Η Mercedes έχει κάνει ό,τι μπορεί ώστε να ξεπεράσει τον εαυτό της και τελικά τα έχει καταφέρει. Όσο περνάει ο καιρός θα γνωρίζουμε καλύτερα το νέο, γερμανικό, πολυτελές, ηλεκτρικό, sedan.

Δείτε όλες τις  τελευταίες Ειδήσεις από την  Ελλάδα και τον  Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο  Radar.gr.