Οι μετοχές των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών σημείωσαν δεύτερη ημέρα πτώσης, καθώς οι φόβοι για πόλεμο τιμών και αυξημένο έλεγχο από τις ρυθμιστικές αρχές επιβάρυναν τους επενδυτές.
Οι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ μετοχές της BYD υποχώρησαν έως και 4% σήμερα Τρίτη (οι σωρευτικές απώλειες από χθες και σήμερα ξεπερνούν το 10%), συνεχίζοντας τις απώλειες που καταγράφηκαν στην προηγούμενη συνεδρίαση. Η βουτιά άνω του 9% τη Δευτέρα αποτέλεσε αντιστροφή του υψηλού ρεκόρ της την περασμένη εβδομάδα, καθώς οι επενδυτές αξιολόγησαν τις μειώσεις τιμών που ανακοίνωσε ο κινεζικός γίγαντας των ηλεκτρικών οχημάτων στις 23 Μαΐου.
Οι μετοχές άλλων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών υποχώρησαν επίσης, καθώς οι επενδυτές έγιναν επιφυλακτικοί σχετικά με τον σκληρότερο ανταγωνισμό στον κλάδο.
Οι μετοχές της Geely Automobile υποχώρησαν κατά 3,16%, ενώ οι Great Wall Motor Co και Li Auto είχαν χάσει 1,1% και 2,37% αντίστοιχα. Εν τω μεταξύ, οι μετοχές της Xpeng
υποχώρησαν κατά 1,73%.
Το Reuters ανέφερε ότι εκπρόσωποι του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας συναντήθηκε με φορείς της βιομηχανίας και αυτοκινητοβιομηχανίες σχετικά με την πρακτική της σήμανσης των αυτοκινήτων ως πωληθέντων για την επίτευξη των στόχων πωλήσεων. Αυτά τα αυτοκίνητα με μηδενικά χιλιόμετρα πωλούνταν στη συνέχεια από χιλιάδες πωλητές στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Ξεχωριστά, η BYD ανακοίνωσε στην κινεζική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Weibo ότι μειώνει τις τιμές σε 22 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα μέχρι το τέλος Ιουνίου.
Ο Victor Sun, ανώτερος αναλυτής μετοχών της Morningstar αναφέρει ότι η πρόσφατη μείωση των τιμών είναι «αρκετά σημαντική».
«Αναμένουμε ότι το περιθώριο κέρδους των οχημάτων της BYD θα βρεθεί υπό πίεση βραχυπρόθεσμα, καθώς νομίζω ότι αυτή η κίνησή τους καθοδηγείται από την ανάγκη να πετύχουν τους στόχους των πωλήσεών τους», δήλωσε, προσθέτοντας ότι οι μετοχές της BYD είναι πλέον υπερτιμημένες.
Όσον αφορά το μέλλον, η Sun αναμένει ότι η εταιρεία θα «αντισταθμίσει τον αντίκτυπο μέσω μεγαλύτερης κλίμακας πωλήσεων και το κόστος της μπαταρίας να παραμείνει χαμηλό», ανεξάρτητα από το αν η εκστρατεία πωλήσεων παραταθεί πέραν της τρέχουσας προθεσμίας του Ιουνίου.
Η BYD μείωσε την τιμή του hatchback Seagull κατά 20% στα 55.800 κινεζικά γιουάν (7.780 δολάρια), ενώ αυτή του υβριδικού sedan Seal με διπλό κινητήρα μειώθηκε κατά 34% στα 102.800 γιουάν.
Οι τελευταίες εξελίξεις ακολουθούν άλλες αναθεωρήσεις τιμών που ανακοίνωσε η αυτοκινητοβιομηχανία νωρίτερα μέσα στο έτος, όπως η κυκλοφορία των σεντάν Han και των SUV Tang σε τιμές εκκίνησης 10,35% και 14,3% χαμηλότερες από αυτές των προηγούμενων εκδόσεων.
Οι αναλυτές της Citi αναμένουν ότι η μείωση των τιμών της BYD προκάλεσε αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα των αντιπροσώπων της κατά 30% έως 40% μεταξύ 24 και 25 Μαΐου, σε σύγκριση με το προηγούμενο Σαββατοκύριακο.
Η Sun της Morningstar, ωστόσο, βλέπει ήδη τα περιθώρια κέρδους ορισμένων κατασκευαστών EV να «περιορίζονται από τον ανταγωνισμό των τιμών παρά τον αξιοπρεπή όγκο πωλήσεων το τέταρτο τρίμηνο πέρυσι».
«Τα επίπεδα των εκπτώσεων λιανικής παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα το πρώτο τρίμηνο του 2025. Με τον αναμενόμενο παρατεταμένο πόλεμο τιμών, πιστεύουμε ότι η κερδοφορία του κλάδου θα παραμείνει υπό κάποια πίεση βραχυπρόθεσμα», δήλωσε στο CNBC.
Οι αναλυτές της Citi, ωστόσο, δεν ανησυχούν ότι οι μειώσεις τιμών της BYD θα διαβρώσουν το μερίδιο αγοράς των ανταγωνιστών της.
Αντιθέτως, αναμένουν «ισχυρή αύξηση των πωλήσεων» για τις εταιρείες νέων ενεργειακών οχημάτων με τιμές κάτω από 200.000 κινεζικά γιουάν, καθώς «ο ανταγωνισμός παραμένει σχετικά ήπιος».