Ύστερα από τούτη την εξέλιξη, παραμένει «ανοικτό» το ενδεχόμενο ύπαρξης μεγάλης αναστάτωσης σε έναν εκ των πλέον πολυσύχναστων αεροπορικών κόμβων της Ευρώπης, κατά τη διάρκεια ενός ήδη… χαοτικού καλοκαιριού για όλους όσοι ταξιδεύουν αεροπορικώς.

Ταξιδιώτες αεροπορικών εταιρειών ανά την Ευρώπη, έχουν ήδη βρεθεί αντιμέτωποι με σημαντικές καθυστερήσεις και ακυρώσεις εκατοντάδων πτήσεων τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς τα αεροδρόμια αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν την έλλειψη εκπαιδευμένου προσωπικού και την ισχυρή ζήτηση μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

Οιαδήποτε απεργία στο «Χίθροου», πιθανότατα θα αυξήσει την πίεση.

Η προτεινόμενη απεργία αφορά λιγότερο από το ήμισυ του προσωπικού ελέγχου εισιτηρίων και προσωπικού εδάφους της αεροπορικής εταιρείας στο Χίθροου, στους τομείς της εξυπηρέτησης και του ελέγχου πελατών, συμπεριλαμβανομένης της παροχής βοήθειας σε επιβάτες και της διαχείρισης αποσκευών.

Το συνδικάτο GMB ανακοίνωσε ότι το 95% του προσωπικού της BA στο αεροδρόμιο του Χίθροου που ψήφισε, στήριξε την απεργία, αφού η εταιρεία δεν απέσυρε τη μείωση μισθού ύψους 10% που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η απεργία, πιθανότατα, θα διεξαχθεί κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής των καλοκαιρινών διακοπών εντός των επόμενων δύο μηνών, σύμφωνα με το GMB, προειδοποιώντας ότι το Χίθροου πιθανότατα θα αντιμετωπίσει ένα «καλοκαίρι απεργιών».

Οι εργαζόμενοι πρέπει να δώσουν προειδοποίηση δύο εβδομάδων στη ΒΑ, πριν από την έναρξη οιασδήποτε απεργιακής κινητοποίησης.

Μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της Μεγάλης Βρετανίας αντιμετωπίζει αναστάτωση στη λειτουργία του, εξαιτίας αντιπαράθεσης μεταξύ των συνδικάτων και των σιδηροδρομικών εταιρειών για τους μισθούς και τις θέσεις εργασίας.

Οι εργαζομένοι στους σιδηροδρόμους ζητούν μισθολογικές αυξήσεις, αντίστοιχες με τον –ραγδαία αυξανόμενο– πληθωρισμό.

«Είμαστε εξαιρετικά απογοητευμένοι με το αποτέλεσμα», τόνισε σε ανακοίνωση η Διεύθυνση των βρετανικών αερογραμμών, η οποία ανήκει στην εταιρεία Διεθνών Αερογραμμών (IAG).

«Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον γεμάτο μεγάλες προκλήσεις, κάναμε μία προσφορά πληρωμής 10%, που έγινε αποδεκτή από την πλειοψηφία άλλων συναδέλφων. Είμαστε πλήρως δεσμευμένοι να εργαστούμε μαζί, για να βρούμε μία λύση».

Ο εκπρόσωπος του Πρωθυπουργού, Μπόρις Τζόνσον, τόνισε ότι η BA θα πρέπει να καταρτίσει σχέδια έκτακτης ανάγκης για να ελαχιστοποιήσει την ενδεχόμενη αναστάτωση.

Το GMB τόνισε ότι τα ανώτερα στελέχη του αεροπορικού ομίλου, επανέφεραν τους μισθούς σε επίπεδο προ πανδημίας, ενώ στο προσωπικό εδάφους, όχι.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της IAG, Λουίς Γκαγιέγο, έλαβε συνολική αμοιβή 1.1 εκατομμυρίων λιρών το 2021, σύμφωνα με την πρόσφατη ετήσια έκθεση της εταιρείας.

«Η BA προσπάθησε να προσφέρει… ψίχουλα από το τραπέζι στα μέλη με τη μορφή εφάπαξ πληρωμής μπόνους 10%, ωστόσο, αυτό δεν αρκεί», επεσήμανε η αξιωματούχος του GMB, Ναντίν Χάφτον, σε τοποθέτησή της.

Αντιπρόσωπος της διοίκησης του αεροδρομίου «Χίθροου» σημείωσε ότι το αεροδρόμιο θα «υποστηρίξει τη BA για να ελαχιστοποιήσει οιαδήποτε πιθανή αναστάτωση στους επιβάτες».

Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια είναι μεγαλύτερη από ό,τι αναμενόταν, καθώς το «Χίθροου» αύξησε σήμερα (23/06) τις προβλέψεις για τον εφετινό αριθμό των επιβατών σε 54.400.000 από 53.000.000, προηγουμένως.