Μεγάλη ευθύνη των Υπουργών Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη για την μη εφαρμογή της ΚΥΑ του 2018 για την φύλαξη των σταθμών του ΜΕΤΡΟ από την ΕΛΑΣ

 

Με αφορμή τον βίαιο ξυλοδαρμό Σταθμάρχη του Μετρό, εργαζόμενου στην ΣΤΑΣΥ Α.Ε. αναδεικνύονται οι ευθύνες τόσο των αρμόδιων Υπουργείων Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη.

Αυτό τονίζουν μεταξύ άλλων σε κοινή δήλωσή τους οι τομεάρχες Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Πάππάς και Χρήστος Σπίρτζης.

«Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς του ΟΑΣΑ και της ΕΛ.ΑΣ. για τις συνθήκες φύλαξης των σταθμών του ΜΕΤΡΟ και των χώρων ευθύνης των αστικών συγκοινωνιών, αρμοδιότητας ΟΑΣΑ, θέτουν σε άμεσο κίνδυνο τόσο την ασφάλεια των εργαζομένων στις αστικές μεταφορές όσο και των πολιτών» σημειώνουν σε ανακοίνωσή τους.

Με την ΚΥΑ5220/11-12-2018, με θέμα «Κάρτες μετακίνησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς του ένστολου προσωπικού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη», που επέχει θέση σύμβασης καθορίζονται οι διαδικασίες για την διάθεση καρτών ελεύθερης μετακίνησης του ένστολου προσωπικού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη.

 

Καθορίζεται επίσης το αντιστάθμισμα της παραπάνω χρήσης καρτών είναι η ΕΛΑΣ «να διαθέτει το απαραίτητο ένστολο προσωπικό για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης χώρων πραγματοποίησης συγκοινωνιακού έργου των φορέων ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε. και Ο.ΣΥ Α.Ε. καθώς και κάθε άλλου χώρου αρμοδιότητας και ευθύνης του Ο.Α.Σ.Α., όπως και την υποβοήθηση στην εκτέλεση υποστηρικτικών δράσεων αναγκαίων για το έργο του, για τις οποίες έχει αρμοδιότητα η Ελληνική Αστυνομία.

Ενδεικτικά αναφέρονται η φύλαξη των σταθμών της ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε., η ασφάλεια ιδιαίτερων σημείων του συγκοινωνιακού δικτύου…»

 

Σύμφωνα με την ΚΥΑ5220/11-12-2018, ο Ο.Α.Σ.Α όφειλε να αποστέλλει ανά έτος αναλυτικό αίτημα προς της Ελληνική Αστυνομία, όπου παραθέτει τις ειδικότερες απαιτήσεις σε υπηρεσίες που παρέχονται από την Ελληνική Αστυνομία.

Επί του παραπάνω αιτήματος η Ελληνική Αστυνομία όφειλε να έχει καταρτίσει αναλυτικό πίνακα με το απαιτούμενο ένστολο προσωπικό.

«Έπρεπε να έχει οριστεί τριμελές κλιμάκιο ελέγχου, αποτελούμενο από έναν υπάλληλο του ΟΑΣΑ, έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Αστυνομίας και έναν υπάλληλο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που ορίζονται αντίστοιχα από τον Υπουργό Μεταφορών και τους επικεφαλής των φορέων, για τον τριμηνιαίο έλεγχο, τις αποκλίσεις  και τον συμψηφισμό της αξίας των υπηρεσιών» σημειώνουν χαρακτηριστικά οι Παππάς και Σπίρτζης.

 

«Αναμένουμε δημόσιες απαντήσεις από τους Υπουργούς και τις διοικήσεις των αντίστοιχων φορέων, για ποιους λόγους δεν φυλασσόταν από την ΕΛΑΣ ο σταθμός του ΜΕΤΡΟ ώστε να προστατεύονται οι εργαζόμενοι και οι πολίτες.

Ποιό το αναλυτικό αίτημα που έχει αποστείλει ο ΟΑΣΑ στην ΕΛΑΣ (αν έχει αποστείλει), ποιός ο αναλυτικός πίνακας του απαιτούμενου ένστολου προσωπικού που έχει καταρτίσει η ΕΛ.ΑΣ. (αν τον έχει καταρτίσει), ποιοί όφειλαν να φυλούν το σταθμό του ΜΕΤΡΟ τη συγκεκριμένη ώρα, ποιό το τριμελές κλιμάκιο του ελέγχου της εφαρμογής της ΚΥΑ για Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ποιά τα αποτελέσματα του ελέγχου του;» τονίζουν στην ανακοίνωση.

 

Και επειδή τίποτα από όλα αυτά δεν έχει υλοποιήσει το επιτελικό κράτος της κυβέρνησης Μητσοτάκη, προβλέπουμε ότι έτσι όπως κυβερνούν θα έχουμε Αστυνομία Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αλλά δεν θα έχουμε οδηγούς και μηχανοδηγούς, θα έχουμε πανεπιστημιακή αστυνομία αλλά δεν θα έχουμε καθηγητές στα Πανεπιστήμια ενώ η εγκληματικότητα και οι ανταλλαγές πυροβολισμών και βίαιων ενεργειών είναι ήδη καθημερινότητα σε κάθε γωνιά της χώρας.