Ολυμπιακή Αεροπορία…
Όλα ξεκίνησαν το 1956 όταν τέθηκε έμμεσα από τον τότε πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή το ζήτημα της πώλησης της ΤΑΕ στον Ωνάση. Ίσως αυτό συνέβη κατά τη διάρκεια κάποιου δείπνου στο “Χριστίνα”. Ο Καραμανλής που μόλις είχε εκλεγεί, προσπάθησε να φέρει΄Έλληνες της διαποράς να επενδύσουν στην Ελλάδα.
Από τη Μανταλένα Μαρία Διαμαντή
Ο Έλληνας μεγιστάνας από τη Μικρά Ασία – που κατέκτησε την Αργεντινή, τη Νέα Υόρκη και το Μόντε Κάρλο, ειδικά ύστερα από την πρόσφατη συμφωνία του αιώνα το 1954 με τους Σαουδάραβες- δέχτηκε τελικά, να καταβάλει το μικρό για εκείνον τίμημα. Ποιό; Τα 2.000.000 δολλάρια για να αποκτήσει το νέο εκείνο “παιχνίδι” για τα επόμενα 50 χρόνια- καθώς η σύμβαση θα είχε λήξη το 2006.
Αυτό το “παιχνίδι” έμελλε να έχει ένδοξη ιστορία. Ανάμεσα στους θρυλικούς πρωτοπόρους του, ο Ελευθέριος Βενιζέλος, δεν δίστασε να επιβιβαστεί στο αεροσκάφος “ΑΛΚΥΩΝ” το 1912, θέτωντας έτσι επίσημα το θεμέλιο λίθο της ελληνικής επιβατικής αεροπορίας. Η ΤΑΕ είχε συσταθεί από ιδιώτες το 1935 και χρησίμευε ως κέντρο εκπαίδευσης της μονοπωλιακής Ελληνικής Εταιρίας Εναέριων Συγκοινωνιών – που μετονομάσθηκε σε Ελληνική Βασιλική Αεροπορία- κι επαναλειτούργησε σε κανονική αεροπορική εταιρία. Εκείνη, απορρόφησε πιο μετά μία από τις ανταγωνιστικές, την ΑΜΕ.
Η εταιρεία, ωστόσο, είχε πολλά προβλήματα, ανάμεσά τους :παρωχυμένο στόλο και συνδικαλιστική γκρίνια που ενόχλησε τους κυβερνώντες επιδιώκοντας μια λύση.
Διαβαστε τη συνέχεια του άρθρου στο klik.gr