Αναγκαίο κακό για το περιβάλλον το μαζούτ και το ντίζελ αλλά…
Στα 580 εκ. ευρώ ανέβηκε το φετινό κόστος προμήθειας μαζούτ και ντίζελ στη ΔΕΗ προκειμένου η εταιρία να καλύψει τις ανάγκες των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής στα νησιά, εκκίνησης των λιγνιτικών σταθμών αλλά και για τη λειτουργία μηχανοκίνητου εξοπλισμού της σε ορυχεία.
Τα στοιχεία έδωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης στη συνεδρίαση της Βουλής.
Η δημόσια εταιρία για το 2021 θα προμηθευτεί μαζούτ χαμηλού θείου 820.000 μετρικών τόνων για τη λειτουργία των νησιωτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής.
Από αυτούς 240.000 μετρικοί τόνοι αφορούν στον ΑΗΣ Αθερινόλακκου με απευθείας παράδοση.
Οι υπόλοιποι 580.000 μετρικοί τόνοι αφορούν σε στο σύνολο των υπολοίπων νησιωτικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής και παραδίδονται στον ΑΗΣ Λαυρίου.
Από εκεί η ΔΕΗ μεταφέρει τις συγκεκριμένες ποσότητες με δεξαμενόπλοια στα νησιά.
Παράλληλα, η εταιρία θα αγοράσει και ντίζελ περιεκτικότητας σε θείο 10 ppm προκειμένου να καλύψει νησιωτικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, τις ανάγκες εκκίνησης των λιγνιτικών μονάδων και τη λειτουργία χωματουργικών μηχανημάτων στα ορυχεία.
Επίσης θα προμηθευτεί και ποσότητες ντίζελ κίνησης, βενζίνης και πετρελαίου θέρμανσης.
Η ΔΕΗ προκήρυξε διεθνή, ανοικτό μειοδοτικό Διαγωνισμό στις αρχές του 2021, για την προμήθεια μαζούτ χαμηλού θείου (1%) κατά το χρονικό διάστημα 1ης Απριλίου 2021 με 31 Μαρτίου 2022 με σημεία παράδοσης τις εγκαταστάσεις του ΑΗΣ Λαυρίου και του ΑΗΣ Αθερινόλακκου.
Στο διεθνή διαγωνισμό που διενεργήθηκε σε τρία στάδια (τυπικών και τεχνικών στοιχείων, αρχικών οικονομικών προσφορών και best & final οικονομικών προσφορών), έλαβαν μέρος 10 Οίκοι (VITOL, B.B. ENERGY (GULF), SHELL TRADING, PETROINEOS TRADING, MOTOR OIL (HELLAS), CORAL ENERGY, GLENCORE ENERGY, MADDOX, ALKAGESTA και ARAMCO).
Τυπικά και τεχνικά αποδεκτές κρίθηκαν οι προσφορές όλων των Οίκων πλην των ALKAGESTA και ARAMCO.
Τελικά μειοδότες αναδείχθηκαν οι:
-PETROINEOS για το τμήμα της προμήθειας που αφορά σε παράδοση στον ΑΗΣ Λαυρίου (580.000 ΜΤ) και
-CORAL για το τμήμα της προμήθειας που αφορά σε παράδοση στον ΑΗΣ Αθερινόλακκου (240.000 ΜΤ)
Το συνολικό τίμημα των premia και των δύο Οίκων εμφανίζεται μειωμένο κατά 11,20 εκατ. δολ. έναντι του έτους 2020 και 4,20 εκατ. δολ. έναντι του έτους 2019.
«Το οικονομικό αποτέλεσμα του διαγωνισμού κρίνεται ικανοποιητικό με βάση τη σημαντική μείωση του συνολικού κόστους των premia σε σχέση με τα αντίστοιχα των δύο προηγούμενων ετών», όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ.
Το συνολικό κόστος της προμήθειας μαζούτ για το χρονικό διάστημα 1 Απριλίου 2021 με 31 Μαρτίου 2022 εκτιμάται συνολικά 330 εκατ. ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Επίσης η ΔΕΗ υπέγραψε συμπληρωματική σύμβαση με την ΕΚΟ για την ετήσια ανανέωση της σύμβασης του 2020, ώστε να λήξει 31 Δεκεμβρίου 2021.
Το συνολικό κόστος της προμήθειας ντίζελ για το χρονικό διάστημα 1η Ιανουαρίου με 31 Δεκεμβρίου 2021 εκτιμάται συνολικά σε 250 εκατ. ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Για το 2020 το κόστος προμήθειας ντίζελ και λοιπών υγρών καυσίμων του έτους 2020 ανέρχεται σε συνολικά 186,1 εκατ. ευρώ.
Ράλι στις τιμές της βενζίνης – «Φωτιά» στις τσέπες των οδηγών!