Το θετικό αποτέλεσμα που προκύπτει στο Self-test από τον χυμό φαίνεται να συνδέεται με την οξύτητα, που ουσιαστικά «χαλάει» το τεστ. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι το ίδιο μπορεί να γίνει με άλλα προϊόντα, για παράδειγμα με κέτσαπ ή ανθρακούχο αναψυκτικό.

Καθηγητής φυσικής είπε ότι μαθητές τους έδειξαν το «φαινόμενο» με το χυμό πορτοκάλι. «Λένε ότι είναι ένας ωραίος τρόπος για να γλιτώσεις δύο εβδομάδες σχολείου», σημείωσε.

Το τρικ αυτό εμφανίζεται και σε βίντεο στο TikTok, στα οποία οι χρήστες κάνουν «πειράματα» με διάφορα υγρά. Σύμφωνα με το inews, βίντεο της πλατφόρμας με το hashtag #fakecovidtest έχουν πάνω από 6,5 εκατ. views.

Η Άντρεα Σέλα, καθηγήτρια του UCL δήλωσε ότι η ανακάλυψη αυτή δεν της προκαλεί έκπληξη. «Αν κάποιος εσκεμμένα κάνει λάθος στο πρωτόκολλο, τότε σαφώς θα έχει ένα άχρηστο αποτέλεσμα. Αλλά θα συμπλήρωνα ότι δεν είναι ένα ψευδές θετικό αποτέλεσμα με την πραγματική έννοια. Γιατί ψευδή θετικά είναι αυτά που προκύπτουν παρά την τήρηση του πρωτοκόλλου», σημείωσε.

«Τα ψευδή θετικά δεν επηρεάζουν μόνο το παιδί, αλλά τόσο την οικογένεια όσο και το σχολείο, οπότε είναι κάτι αρκετά εγωιστικό. Υπάρχουν λιγότερο επιβλαβείς τρόποι για να γλιτώσει κάποιος μία μέρα στο σχολείο», τόνισε ο Τζον Ντικς, καθηγητής βιοστατικής στο πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ.

Σύμφωνα με τον Μαρκ Λορτς, καθηγητή Χημείας στο πανεπιστήμιο του Χαλ, είναι πιθανό να εντοπιστεί ένα ψευδές θετικό αποτέλεσμα αν χρησιμοποιηθεί ένα ουδέτερο διάλυμα που αποκαθιστά το σωστό pH στη συσκευή. Έπειτα από αυτή τη διαδικασία η «θετική» γραμμή στο ψευδές αποτέλεσμα εξαφανίζεται, αποκαλύπτοντας το αρνητικό αποτέλεσμα.

Ένα θετικό αποτέλεσμα σημαίνει ότι όλα τα μέλη του νοικοκυριού πρέπει να μπουν απευθείας σε καραντίνα, αλλά όποιος βρέθηκε θετικός πρέπει αμέσως να κάνει PCR τεστ για την επιβεβαίωση της μόλυνσης.

Ο Τζεφ Μπάρτον, γενικός γραμματέας της Ένωσης των επικεφαλής σχολείων και κολεγίων στη Βρετανία υπογράμμισε ότι η κατάχρηση των τεστ με οποιοδήποτε τρόπο δεν βοηθά αποθάρρυνε μια τέτοια συμπεριφορά.

Εξέφρασε την πεποίθηση ότι αυτό αφορά μια μειοψηφία μαθητών και στην πλειονότητά τους τα τεστ χρησιμοποιούνται σωστά. Παρόλα αυτά, κάλεσε τους γονείς να διασφαλίσουν ότι δεν γίνεται λάθος χρήση των τεστ, ενώ είχε και ένα μήνυμα για τα παιδιά που καταφεύγουν σε αυτό το κόλπο.

«Για τους μαθητές που τους ενδιαφέρουν οι χημικές αντιδράσεις, συστήνουμε ότι ο καλύτερος τρόπος να μάθουν για αυτές είναι μέσω των μαθημάτων χημείας στο σχολείο», δήλωσε.