Είναι σαν τον προϋπολογισμό, αλλά ηχηρά. Είναι ο ηχηρός προϋπολογισμός.

Στην τελευταία τάση προσωπικής οικονομίας που έγινε viral στο TikTok, οι νέοι ενθαρρύνουν ο ένας τον άλλον να ορίσουν έναν προϋπολογισμό και στη συνέχεια να το πουν δυνατά στους άλλους. Ουσιαστικά, είναι η άποψη της γενιάς Z για την οικονομική υπευθυνότητα.

Σύμφωνα με το Bloomberg για τη Natalie Fischer, μια 25χρονη δημιουργό περιεχομένου στην ευρύτερη περιοχή του Σιάτλ, το 2024 σημαίνει να βάλεις φρένο στις δαπάνες. Στις αρχές του έτους, είχε μια κλήση FaceTime με φίλους, όπου όλοι μοιράστηκαν τους οικονομικούς τους στόχους και πώς θα τους επιτύχουν. Ανέλαβαν έναν “Ιανουάριο χωρίς έξοδα” και συγκεντρώνονται για ποτ-λακ και ημέρες αυτοφροντίδας στο σπίτι αντί να βγαίνουν έξω.

Η Fischer και ο σύζυγός της, οι οποίοι ξόδεψαν περίπου 20.000 δολάρια για τον γάμο τους πέρυσι, ακύρωσαν επίσης τις συνδρομές τους στο γυμναστήριο Orangetheory για 208 δολάρια τον μήνα και δεν θα φτιάχνει τα μαλλιά ή τα νύχια της.

“Αισθάνομαι ότι η έννοια του… φωνακλάδικου προϋπολογισμού ήρθε πραγματικά σε μια εποχή που εμείς οι κανονικοί, μεσοαστοί άνθρωποι την έχουμε πραγματικά ανάγκη”, δήλωσε η Fischer.

Μετά από χρόνια που σημαδεύτηκαν από επιδεικτικές δαπάνες – από ταξίδια εκδίκησης μέχρι το ξόδεμα χιλιάδων ευρώ για εισιτήρια της Τέιλορ Σουίφτ – κάποιοι από τη γενιά Ζ μπορεί τελικά να είναι έτοιμοι να δώσουν μια ανάσα στις πιστωτικές τους κάρτες, δίνοντας μια τροπή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην κλασική πρωτοχρονιάτικη απόφαση να τακτοποιήσουν τα οικονομικά τους.

Σε ένα από τα πιο δημοφιλή TikToks σχετικά με το θέμα, ο κωμικός συγγραφέας Lukas Battle, ο οποίος ισχυρίζεται ότι επινόησε τον όρο “loud budgeting”, εξηγεί ότι το θεωρεί ως “το αντίθετο της αθόρυβης πολυτέλειας”, αναφερόμενος σε μια περσινή τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αφορούσε τη διακριτική επίδειξη του πλούτου του ατόμου.

@lukasbattle Replying to @operelly ♬ original sound – Lukas Battle

Πολλοί άνθρωποι εξασκούνταν επί μήνες στην κατάρτιση του ηχηρού προϋπολογισμού – απλώς δεν είχαν ένα όνομα γι’ αυτό.

Αυτή ήταν η περίπτωση της Tiffany Kohut, μιας 30χρονης διευθύντριας δημιουργικού περιεχομένου με έδρα το Greensburg της Πενσυλβάνια, η οποία ξεκίνησε μια αυτοεπιβαλλόμενη απαγόρευση δαπανών μετά την παραλαβή του λογαριασμού του ομοσπονδιακού φοιτητικού της δανείου τον Οκτώβριο. Χρωστούσε 55.000 δολάρια, εκτός από περίπου 30.000 δολάρια σε ιδιωτικά δάνεια που είχε ήδη αποπληρώσει και άλλα 17.000 δολάρια σε χρέη από πιστωτικές κάρτες.

Όταν άκουσε για τον ηχηρό προϋπολογισμό στο TikTok μήνες αργότερα, αισθάνθηκε καθησυχασμένη. Με το να μην ξοδεύει για ψώνια, εστιατόρια και ταξίδια, η Kohut κατάφερε να μειώσει το χρέος της πιστωτικής της κάρτας στα 9.000 δολάρια και σχεδιάζει να το εξοφλήσει πλήρως μέσα στους επόμενους δύο μήνες.

“Νομίζω ότι είναι ένας καλός τρόπος για να συνειδητοποιήσουμε ότι μπορεί να έχουμε σκάψει σε πολλά χρέη από πιστωτικές κάρτες στα 20 μας και στις αρχές των 30 μας, αλλά το παιχνίδι δεν έχει τελειώσει”, είπε. “Τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν, αρκεί να έχουμε μια αλλαγή νοοτροπίας και να μιλάμε πραγματικά γι’ αυτό”.

Υπερβολική κοινοποίηση του προϋπολογισμού σας

Ο καθορισμός ενός προσωπικού προϋπολογισμού δεν είναι προφανώς μια νέα έννοια, αλλά οι λεπτομέρειες γενικά κρατούνται ιδιωτικές, επειδή η συζήτηση για τα χρήματα μπορεί να είναι αμήχανη. Ο «ηχηρός προϋπολογισμός» προσπαθεί να το ανατρέψει αυτό, δήλωσε η Yanely Espinal, διευθύντρια εκπαιδευτικής προβολής στο Next Gen Personal Finance, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό υπεράσπισης της οικονομικής εκπαίδευσης.

Υποστηρίζει ότι η υπερβολική κοινοποίηση μπορεί να είναι μια χρήσιμη τακτική για να γίνετε πιο οικονομικά υπεύθυνοι, καθιστώντας ευκολότερο να παραλείψετε ένα ακριβό μπραντς ή να απορρίψετε μια πρόσκληση για δείπνο, αν ο προϋπολογισμός σας είναι ήδη τεντωμένος.

“Η φωναχτή κατάρτιση προϋπολογισμού υπενθυμίζει σε όλους, ε, πρέπει να έχετε έναν προϋπολογισμό και πρέπει να μπορείτε να τον αναφέρετε πολύ εύκολα και γρήγορα”, δήλωσε η ίδια. “Θα πρέπει να μπορούμε να δείχνουμε τα μαθηματικά των χρημάτων και να λέμε, αυτός είναι ο λόγος που δεν μπορώ να το κάνω, επειδή δεν έχω χρήματα σε αυτή την κατηγορία του προϋπολογισμού μου, ή μου τελείωσαν ήδη τα χρήματα που έβαλα σε αυτή την κατηγορία για αυτόν τον μήνα, οπότε πρέπει να περιμένω μέχρι τον επόμενο μήνα”.

Ο Derek Ober, οικονομικός σύμβουλος της Northwestern Mutual, εφαρμόζει και ο ίδιος τον φωνακλάδικο προϋπολογισμό. Πρόσφατα είπε σε έναν φίλο του που έκανε γάμο σε προορισμό ότι δεν θα μπορούσε να έρθει, καθώς περιμένει δεύτερο παιδί και πρέπει να εξοικονομήσει χρήματα.

Συνιστά τον ηχηρό προϋπολογισμό και στους πελάτες του, επειδή αυξάνει την επικοινωνία και την κατανόηση μεταξύ των φίλων όταν απορρίπτουν προσκλήσεις.

“Ένας από τους πιο σεβαστούς τρόπους είναι να απευθυνθείτε απευθείας στην πηγή, λέγοντας “θα ήθελα πολύ να πάω, αλλά δεν έχω την οικονομική δυνατότητα φέτος για τον συγκεκριμένο λόγο””, είπε. “Να είστε ειλικρινείς αντί για ασαφείς”.

@feelgoodwoo We asked the woo office how they’re loud budgeting in 2024 ? ‘Loud Budgeting’ is a term brought to fame by creator @Lukas Battle when he declared that ‘Quiet Luxury’ is out for the new year. It’s intentional spending. It’s regaining financial agency. It’s definitely not about being frugal at the cost of feeling content, it’s more about making a conscious financial choice that’s wholly yours. As Battle says in the video, “It’s more chic, more stylish and more of a flex than spending money.” #loudbudgeting ♬ original sound – woo

Διαβάστε ακόμη: