Παραγγελίες για τη ναυπήγηση 74 πλοίων χωρητικότητας 5,2 εκατ. gross tonnage έβαλαν οι Έλληνες εφοπλιστές την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2023.

Σύμφωνα με ανάλυση της Lloyd’s List ότι οι παραγγελίες των Ελλήνων είναι αυξημένες κατά 80% σε όρους χωρητικότητας gross tonnage σε σύγρκιση με το 2022.

Στο επίκεντρο των παραγγελιών βρίσκονται τα δεξαμενόπλοια. Συνολικά 38 δεξαμενόπλοια παρήγγειλαν οι Έλληνες το 2023, έναντι μόλις έξι την ίδια περίοδο πέρυσι.

Όσον αφορά τα φορτηγά πλοία οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν 14 bulk carriers και 13 gas carriers μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου φέτος.

Λαμβάνοντας υπόψη το orderbook των ελληνικών συμφερόντων εταιρειών:

Στην πρώτη θέση βρίσκεται ο Όμιλος Μαρινάκη. Έχει παραγγελίες  29 πλοίων, χωρητικότητας 2,1 εκατ. gt. Τα πλοία αυτά περιλαμβάνουν έξι πλοία χωρητικότητας 1.800 teu χωρητικότητας και τέσσερα χωρητικότητας 2.782 teu πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν φέτος και το 2024 από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Mipo.

Η εταιρεία πρόκειται να παραλάβει σύντομα το Buenaventura Express, το τελευταίο σε ένα σειρά 10 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 13.000 teu. που παραγγέλθηκαν από την Hyundai Samho το 2021.

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία Capital του ομίλου Μαρινάκη Gas θυγατρική της Capital Gas διαθέτει επί του παρόντος 11 LNG δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 174.000 κ.μ. σε παραγγελία από την Hyundai Heavy Industries και Hyundai Samho.

Επιπλέον, στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, η η εταιρεία διαθέτει μία μονάδα μεσαίου βεληνεκούς, δύο LR2 και τέσσερα suezmaxes LNG διπλού καυσίμου, το τελευταίο ανατέθηκε τον Απρίλιο φέτος.

2.  Όμιλος Αγγελικούση, με επικεφαλής την κ  Μαρία Αγγελικούση, με 18 πλοία εκ των οποίων  14 LNG carriers, τέσσερα Suezmaxes κατανάλωσης διπλού καυσίμου και  με την επιλογή για τη ναυπήγηση επιπλέον τεσσάρων. Το τμήμα δεξαμενόπλοιων από την κινεζική New Times Shipbuilding, τα οποία παραγγέλθηκαν τον Απρίλιο. Η εταιρεία έχει κανονίσει δικαιώματα προαίρεσης για ένα άλλες τέσσερις μονάδες suezmax στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος. σύμβαση ναυπήγησης.

Η Maran Tankers παρέλαβε τρία πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αργού φορτίου διπλού καυσίμου LNG νωρίτερα φέτος, τα οποία αποτελούσαν μέρος ενός παραγγελίας τεσσάρων πλοίων από τη Samsung στις αρχές του 2021. Το τελευταίο πλοίο της σειράς, Maran Dione, αναμένεται να παραδοθεί τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.

3. Όμιλος Προκοπίου, με παραγγελίες  για τη ναυπήγηση 12 LNG carriers. τα οποία βρίσκονται όλα υπό
ναυπηγούνται από την Hyundai Heavy Industries για την Dynagas της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Το πρώτο πλοίο της σειράς των 200.000 κυβικών μέτρων χωρητικότητας – τα οποία είναι τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο – πρόκειται να παράδοση τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.

4. Ο Γιώργος Οικονόμου κατέχει το τέταρτο μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών για νεότευκτα πλοία μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών και πρόσφατα τοποθέτησε παραγγελίες για δύο πλοία χωρητικότητας 210.000 dwt
newcastlemax bulk carriers στην Κίνα ναυπηγείο Cosco Shipping HI Yangzhou για παράδοση φέτος.

H  Cardiff Gas διαθέτει τέσσερις μονάδες χωρητικότητας 174.000 κ.μ. δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου σε παραγγελία, με δύο το καθένα να είναι από την Daewoo και τη Samsung.

Το υπόλοιπο βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων περιλαμβάνει πέντε δεξαμενόπλοια LR2 και τέσσερα δεξαμενόπλοια suezmax, τα οποία ναυπηγούνται από την κινεζικά ναυπηγεία. Έχει τέσσερα supramax φορτηγά με παράδοση το 2023.

5. Στην πέμπτη θέση της Navios Group της Αγγελικής Φράγκου είναι το  βιβλίο παραγγελιών νέων ναυπηγήσεων επικεντρώνεται στο τομέα των containerships και περιλαμβάνει τέσσερα μεσαίου μεγέθους πλοία διπλού καυσίμου LNG.

Τα πλοία χωρητικότητας 7.700 teu έχουν παραγγέλθηκαν με μακροχρόνια ναύλωση στη νοτιοκορεατική εταιρεία τακτικών γραμμών HMM.

Η εταιρεία διαθέτει επίσης 10 συμβατικά καύσιμα, πλοία μεταφοράς 5.300 teu σε παραγγελία από κινεζικό ναυπηγείο, τα οποία πρόκειται να παράδοση το 2024. Επιπλέον, η Navios διαθέτει τέσσερα δεξαμενόπλοια LR2
στο βιβλίο παραγγελιών της, για τα οποία είχε συνάψει συμβόλαιο το περασμένο από την K Shipbuilding της Νότιας Κορέας.

6. Στην έκτη θέση είναι ο Όμιλος Τσάκου. Ο Όμιλος Τσάκου έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ναυπηγεί συνολικά 20 πλοία. Από αυτά 12 είναι containerships, 6 aframax δεξαμενόπλοια dual fuel ένα capesize φορτηγό και ένα suttle tanker. Ο Όμιλος έχει σπάσει το φράγμα των 100 πλοίων μετρώντας συνολικά 102 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 10,1 εκατομμυρίων τόνων.

Τέλος, σύμφωνα με τη Lloyd’s List, τη δεκάδα στην κατάταξη των Ελλήνων με το μεγαλύτερο orderbook συμπληρώνουν  οι Evalend Shipping, Danaos του δρ Ιωάννη Κούστα, Thenamaris  του Νικόλα Μαρτίνου και η   Metrostar του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Ο όμιλος Μαρινάκη ήταν η πρώτη ελληνική εταιρεία που τοποθέτησε πλοία με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων πλοία σε υπηρεσία, μετά την αγορά τεσσάρων μεταχειρισμένων, διπλού καυσίμου LNG aframax δεξαμενόπλοιων από τον στόλο της ρωσικής Sovcomflot.

Εκτός από τα δεξαμενόπλοια διπλού καυσίμου που έχουν παραγγείλει ο Μαρινάκης και το Αγγελικούσης Group, και τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων  διπλού καυσίμου για τη Navios, μόνο ένα ακόμη ελληνικό πλοιοκτήτης έχει επενδύσει μέχρι στιγμής σε χωρητικότητα με εναλλακτικά καύσιμα.

Διαβάστε περισσότερα