Ο Λιούις Χάμιλτον απογοητευμένος στο τέλος του GP Ιαπωνίας, όπου συνεχίστηκε αυτό που ο ίδιος έχει χαρακτηρίσει ως το χειρότερο ξεκίνημα οποιασδήποτε σεζόν του στη Formula 1 δήλωσε ότι: «Δεν ξέρω αν μπορώ να πάρω τόσα θετικά από αυτό το τριήμερο. Το αυτοκίνητο τερμάτισε, που είναι καλό. Αλλά ήμασταν κάτι σαν 7οι, 8οι, 9οι σε ταχύτητα…».
Ο Βρετανός δεν είχε τη διάθεση να πει πολλά μετά το τέλος του αγώνα της Σουζούκα, και μάλιστα αποχώρησε από τη συνέντευξη Τύπου όταν ρωτήθηκε αν “ζηλεύει” την ταχύτητα που έχουν οι Ferrari σε ρυθμό αγώνα. “Έχετε καμιά καλύτερη ερώτηση;”, είπε ο Λιούις, πριν σηκωθεί από την καρέκλα του στο κέντρο Τύπου της πίστας.
Πέραν του χειρότερού του ξεκινήματος από οποιαδήποτε άλλη χρονιά του στο σπορ, αν συνυπολογίσει κανείς το παράξενο κλίμα με την ομάδα της Mercedes F1 ενόψει της αποχώρησής του για τη Ferrari στο τέλος της χρονιάς, τίποτα δεν δείχνει να κυλά ομαλά και ήρεμα για εκείνον αυτόν τον καιρό.
Ο Λιούις ήταν αισιόδοξος μετά τις ελεύθερες δοκιμές της Σουζούκα ότι η Mercedes W15 είχε το ρυθμό αγώνα που θα του επέτρεπε να διεκδικήσει την θέση στο βάθρο πίσω από τις Red Bull. Όμως αμέσως έχασε κάθε ελπίδα για αυτό, καθώς μετά την επανεκκίνηση -έπειτα από την κόκκινη σημαία για το ατύχημα Ρικιάρντο-Άλμπον- είχε μια επαφή με τη Ferrari του μελλοντικού του ομολόγου Σαρλ Λεκλέρ, που τον άφησε με μικρή αλλά σημαντική ζημιά στο μονοθέσιό του.
Το αποτέλεσμα ήταν να πασχίζει να οδηγήσει με εκτεταμένες υποστροφικές τάσεις του ρύγχους της W15, γεγονός που εξηγεί το απρόσμενό του μήνυμα στην ομάδα να προσφέρει αυτοβούλως τη θέση του στον πολύ ταχύτερο -σε όλο τον αγώνα, έκτοτε- ομόλογό του, Τζορτζ Ράσελ.
Μέσα σε όλα αυτά, δεν απέδωσε και το στρατηγικό ρίσκο της Mercedes να βγάλει όλο τον αγώνα με ένα πιτ-στοπ, δηλαδή με δύο σετ σκληρής γόμας μετά τη χρήση της μέσης στον πρώτο γύρο πριν τη διακοπή.
“Το αυτοκίνητο δεν είναι ποτέ αυτό που θα ήλπιζα ότι θα ήταν”, τόνισε ο Χάμιλτον. “Ποτέ δεν είναι όπως το ελπίζω. Είχα μια ζημιά στο πρώτο stint, στην επανεκκίνηση με τον Σαρλ, κι η υποστροφή ήταν τεράστια, τεράστια. Οπότε για αυτό αποφάσισα τον Τζορτζ να περάσει, διότι έδειχνε ταχύτερος.
Δεν μπορούσα να στρίψω το αυτοκίνητο, και χρειάστηκα δύο πιτ-στοπς μέχρι τελικά να βάλουμε όλο και πιο πολλή πτέρυγα για να καλύψουμε αυτή την απώλεια. Έτσι στο τελευταίο stint ήμουν καλύτερος, αλλά ήταν πλέον αργά. Έπρεπε να καλύψω 10 δευτερόλεπτα”.
Όλα αυτά συνέβησαν την ώρα που ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-24 έκανε την τολμηρή στρατηγική ενός πιτ-στοπ να δουλέψει στη Σουζούκα, και μάλιστα με τη μέση γόμα στην επανεκκίνηση. Από εκεί προέκυψε και η ερώτηση στη συνέντευξη Τύπου που εκνεύρισε, μάλλον δικαίως, τον Λιούις.
Μετά από όλα αυτά, ο 39χρονος είπε ότι θα επιδιώξει μια μη προγραμματισμένη συνάντηση με τον διευθυντή της ομάδας, Τότο Βολφ: “Κάποια στιγμή θα πρέπει να ξεκινήσουμε μια συζήτηση με τον Τότο. Ποτέ άλλοτε δεν έχω βρεθεί σε αυτή τη θέση στο ξεκίνημα της χρονιάς”, είπε ο Λιούις.
“Οπότε, δεν είμαι σίγουρος πώς πρέπει να το αντιμετωπίσω. Αλλά θέλω να τελειώσουμε τη συνεργασία με τη Mercedes με επιτυχία και αφοσιώνομαι αποκλειστικά σε αυτό. Βεβαίως και υπάρχει ενθουσιασμός για το μέλλον”, πρόσθεσε, σχετικά με τα σχόλια ότι το μυαλό του είναι ήδη στο 2025 και στη Ferrari λόγω της έλλειψης ανταγωνιστικότητας της Mercedes W15.
“Είμαι αγωνιζόμενος, πρώτα και κύρια, και θέλω να κερδίζω. Το να σκέφομαι την επόμενη χρονιά δεν πρόκειται να με βοηθήσει να το πετύχω αυτό”, κατέληξε ο Χάμιλτον.