Την αντίθεσή της στο σχέδιο 50+1 του υπουργείου Παιδείας για τα σχολεία, εξέφρασε η καθηγήτρια Επιδημιολογίας Αθηνά Λινού, μιλώντας στον ΑΝΤ1 και την εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα».
Η κυρία Λινού χαρακτήρισε «δύσκολο» το ξεκίνημα των σχολείων, παρατηρώντας πως «τα παιδιά του Δημοτικού δεν έχουν δυνατότητα εμβολιασμού».
«Έχουμε όλοι χαλαρώσει, ελπίζουμε κι ευχόμαστε όλοι να μην κλείσουν τα σχολεία», σημείωσε η καθηγήτρια, ενώ ερωτηθείσα σχετικά με το αν συμφωνεί με το σχέδιο για το 50+1, (σ.σ. η τάξη κλείνει αν κολήσουν πάνω από τους μισούς μαθητές) ξεκαθάρισε πως δε συμφωνεί «καθόλου».
Η Αθηνά Λινού εξήγησε πως, «οι μαθητές που θα νοσήσουν θα μεταφέρουν τον ιό σε 100-150 άτομα», ξεκινώντας από το στενό οικογενειακό τους περιβάλλον μέχρι και τις επαφές στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Συμβούλεψε δε τους γονείς «να αγοράσουν από σήμερα τις μάσκες και να κάνουν από σήμερα πρόβες, ώστε να συνηθίσουν να τις φορούν».
Το 10% των παιδιών θα νοσήσει σοβαρά
Τέλος, χαρακτήρισε «μεγάλο λάθος» την προτροπή ορισμένων γιατρών για την αποφυγή εμβολιασμού, μέχρι να γίνουν έρευνες στη χώρα μας. «Από τα παιδιά που θα νοσήσουν, ένα 10% θα νοσήσει σοβαρά και μετά θα έχει σοβαρά υπολείμματα», επεσήμανε καταληκτικά η Αθηνά Λινού.
Πότε θα κλείνει ένα σχολικό τμήμα
Ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 στο 50%+1 μαθητές του.
Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει και να εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοινωνεί με τις οικογένειες των μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες όπως ο ΕΟΔΥ.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής απέστειλε οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τον οδικό χάρτη της νέας σχολικής χρονιάς, οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης, τις απαραίτητες επαναλήψεις, την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη των μαθητών και άλλες κατευθυντήριες γραμμές.