Δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες μικρών σκαφών (βαρκών) καλούνται να πληρώσουν 100 ευρώ φόρο για σκάφη μέχρι 5 μέτρα μήκος, καθώς και επιπλέον αναδρομικά από το 2020, 100 ευρώ ετησίως.
Για άλλους τόσους, με μεγαλύτερες βάρκες και σκάφη το “χαράτσι” αυξάνεται σε 200 ευρώ! Το ζήτημα του φόρου, που αναβίωσε από νόμο του 1975, περιλαμβάνεται στο νόμο 5036/2023 και επιβαρύνει οικονομικά τους ιδιοκτήτες σκαφών, ανεξαρτήτως αν αυτά χρησιμοποιούνται για επαγγελματικούς ή προσωπικούς σκοπούς.
Ο νέος φόρος αφορά όλα τα μικρά και μεσαία θαλάσσια σκάφη, με εξαίρεση τα αλιευτικά και τα ρυμουλκά που δεν χρησιμοποιούνται κυρίως για μεταφορές.
Το ύψος του φόρου εξαρτάται από το μήκος του σκάφους και διαμορφώνεται ως εξής:
- Σκάφη έως 7 μέτρα: 100 ευρώ ετησίως
- Σκάφη από 7 έως 12 μέτρα: 200 ευρώ ετησίως
Πάντως, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Χατζηδάκης, σε συνάντηση που είχε με τον βουλευτή Μαγνησίας, Χρήστο Μπουκώρο, ανέφερε ότι ο φόρος των 100 ευρώ θα μειωθεί στα 50 ευρώ ετησίως με τροπολογία που σύντομα θα καταθέσει στη Βουλή. Επιπλέον, η τροπολογία θα προβλέπει την παραγραφή των αναδρομικών χρεώσεων, που ανέρχονται σε αρκετές εκατοντάδες ευρώ για κάθε ιδιοκτήτη. Παράλληλα, τόνισε ότι δεν είναι δυνατόν να απαλλαγούν πλήρως οι ιδιοκτήτες, έστω και μικρών σκαφών, από τον συγκεκριμένο φόρο, καθώς αυτό θα παραβίαζε τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και οδηγίες.
Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος φόρος “πιάνει” και τα ιδιωτικά ερασιτεχνικά σκάφη αναψυχής, όπως φουσκωτά, ταχύπλοα και άλλες βάρκες. Παράλληλα, η ίδια υποχρέωση ισχύει και για ναυλωτές και μισθωτές εταιρείες πλοίων υπό γυμνή ναύλωση ή χρηματοδοτική μίσθωση.
Από το 2025, η διαδικασία θα αλλάξει ελαφρώς. Η δήλωση φόρου θα πρέπει να υποβάλλεται κάθε Μάρτιο, και ο φόρος θα καταβάλλεται σε δύο δόσεις. Η πρώτη δόση θα πρέπει να εξοφλείται μέχρι το τέλος Απριλίου, ενώ η δεύτερη μέχρι το τέλος Ιουνίου.
Σε περιπτώσεις όπου ένα πλοίο ανήκει σε περισσότερους ιδιοκτήτες, όλοι οι πλοιοκτήτες είναι υπόχρεοι για την υποβολή της δήλωσης και την πληρωμή του φόρου, με την υποχρέωσή τους να ορίζεται αναλογικά βάσει του ποσοστού ιδιοκτησίας τους. Επιπλέον, αν υπάρχει συνιδιοκτησία ή κοινωνία, η υποχρέωση βαρύνει συλλογικά τους ιδιοκτήτες.
Αυτό το νέο μέτρο έρχεται να προσθέσει μια επιπλέον ευθύνη για τους ιδιοκτήτες θαλάσσιων σκαφών, με στόχο την τακτοποίηση και τη διασφάλιση ότι όλα τα σκάφη υπόκεινται στις ίδιες φορολογικές υποχρεώσεις.
Διαβάστε ακόμη:
- Ο «ελεύθερος» Σέρχιο Ράμος είναι στην λίστα ΑΕΚ και Παναθηναϊκού με τον Αλμέιδα να έχει ενστάσεις
- MrBeast: Πώς ο μεγαλύτερος σταρ του YouTube έφτασε να κατηγορείται για σεξισμό και μισογυνισμό
- Η πρώτη εμφάνιση της Κέιτ Μίντλετον μετά το τέλος της χημειοθεραπείας
- Νευρική κρίση στο Μέγαρο Μαξίμου από το «αντάρτικο» 11 βουλευτών της ΝΔ κατά του Χατζηδάκη