Ενα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη της Ανατολικής Αττικής και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για ολόκληρη τη μητροπολιτική περιοχή των Αθηνών βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η ανάπτυξη και αξιοποίηση του λιμανιού του Λαυρίου αποτελεί ένα έργο πολύ σημαντικότερο από ό,τι υπονοεί η πώληση του 51% του μετοχικού κεφαλαίου της διαχειρίστριας της υποδομής, Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου. Το Λαύριο θεωρείται μία από τις τελευταίες μη ανεπτυγμένες παραλιακές περιοχές της Αττικής με σημαντικές προοπτικές να αποτελέσει άλλη μία πύλη της Αττικής.

Η εγγύτητά του με το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών αλλά και τις Κυκλάδες το καθιστούν ιδανική πύλη για το yachting, την κρουαζιέρα αλλά και την ακτοπλοΐα. Στόχος λοιπόν είναι η ανάδειξη του Λαυρίου σε «ανατολική λιμενική πύλη» της Αττικής, αναλαμβάνοντας έναν ουσιαστικό, στοχευμένο και συμπληρωματικό ρόλο προς τον Πειραιά και τη Ραφήνα, μειώνοντας την κίνηση στα άλλα λιμάνια και προσφέροντας εναλλακτικές διαδρομές προς τα νησιά του Αιγαίου.

Το θέμα αναδείχθηκε και κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων αυτή την εβδομάδα, με τον πρόεδρο της Aegean Ευτύχη Βασιλάκη να δηλώνει ότι το Λαύριο, το Ελληνικό και το συνεδριακό κέντρο στο ολυμπιακό ακίνητο του Τάε Κβον Ντο στο Φάληρο συμπεριλαμβάνονται στις αναπτύξεις που μπορούν να φέρουν σημαντική προστιθέμενη αξία στον τουρισμό της μητροπολιτικής περιφέρειας Αττικής.

Τον ρόλο αυτό του Λαυρίου επιβεβαιώνει, αν μη τι άλλο, το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον που έχουν εκδηλώσει μεγάλοι ελληνικοί και ξένοι όμιλοι στον σχετικό διαγωνισμό του Υπερταμείου για την πώληση του 51% του Οργανισμού Λιμένος.

Ο διαγωνισμός ωστόσο κινδυνεύει με μεγάλη καθυστέρηση εάν αύριο Δευτέρα, οπότε και λήγει η σχετική προθεσμία υποβολής ενστάσεων στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της απόφασης της αρχής προδικαστικών προσφυγών, με την οποία απέκλεισε δύο εκ των υποψηφίων σχημάτων από τον διαγωνισμό, ασκηθεί αυτό το δικαίωμα.

Ειδικότερα, αποκλείστηκαν η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την εταιρεία κρουαζιέρας Celestyal και η κοινοπραξία της κατασκευαστικής εταιρείας Ιντερκάτ με την Beaufort Sea Shipping Corporation και τη Newsphone Hellas συμφερόντων των επιχειρηματιών Γ. Θεοδόση και Στρ. Απέργη. Εφόσον δεν ασκηθούν προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κάτι που θα σήμαινε καθυστερήσεις τουλάχιστον ενός χρόνου και κατά πάσα πιθανότητα έως και ενάμισι έτους για τη συνέχιση της διαδικασίας, στον διαγωνισμό παραμένουν ενεργοί υποψήφιοι κοινοπραξία της Olympic Marine, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου και της Cruise Terminal Investment, εταιρείας συνδεδεμένης με τη μεγαλύτερη διεθνώς ιδιωτική ναυτιλιακή MSC, συμφερόντων της οικογένειας Απόντε –που δραστηριοποιείται παγκοσμίως και στην κρουαζιέρα–, ο όμιλος Israel Shipyards Industries Ltd και, τέλος, η Jet Plan Shipping Cο Ltd, η οποία συνδέεται με την ακτοπλοϊκή Seajets, συμφερόντων της οικογένειας Μάριου Ηλιόπουλου. Ολοι έχουν καταθέσει σφραγισμένο φάκελο με δεσμευτικές οικονομικές προσφορές, οι οποίες αναμένεται να ανοίξουν το άμεσο επόμενο διάστημα, εφόσον δεν ασκηθεί προσφυγή.

Αν και όλοι οι υποψήφιοι δεσμεύονται για τη συνέχεια όλων των επιμέρους δραστηριοτήτων που αναπτύσσει το λιμάνι, ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, εμπορικά φορτία και μαρίνα, κάθε υποψήφιος φέρεται να έχει διαφορετικό επιχειρηματικό σχέδιο και να δίνει προτεραιότητα σε διαφορετικούς τομείς. Τον θαλάσσιο τουρισμό φέρεται να έχει ως προτεραιότητα και η κοινοπραξία Olympic Marine-MSC. Σημειώνεται πως ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου έχει ήδη ωριμάσει σχέδια και προχωράει στη μεγέθυνση της μαρίνας με την τοποθέτηση πλωτών προβλητών που θα προσθέσουν τουλάχιστον 100 επιπλέον θέσεις. Η χερσαία ζώνη –που ανήκει βάσει σύμβασης παραχώρησης στον Οργανισμό και εκτείνεται έως και τη μαρίνα Θορικού– διαθέτει κι άλλους χώρους όπου μπορεί να αναπτυχθεί νέα πολύ μεγάλη μαρίνα, αναφέρουν πηγές της αγοράς. Πρόκειται για ολόκληρο σχεδόν τον κόλπο που βρίσκεται βόρεια από το υφιστάμενο λιμάνι.

Διαβάστε ακόμη: