Το πράσινο φως για την οριστική μελέτη, ανοίγοντας ουσιαστικά το δρόμο και για τις κύριες εργασίες κατασκευής, έλαβαν από τις αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου Πολιτισμού τα Εκπαιδευτήρια Κωστέα Γείτονα για τη δημιουργία του νέου σχολείου εντός της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, σε συνέχεια της σχετικής συμφωνίας με το φορέα της επένδυσης, τη LAMDA Development.

Μαζί με την έγκριση της οριστικής μελέτης του έργου εγκρίνεται και η συνοδή μελέτη που αφορά την πρόταση για τη διατήρηση και την ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις που τίθενται από το ΥΠΠΟ.

Πρόκειται για τα αρχαιολογικά ευρήματα στο οικοδομικό τετράγωνο (Α-Π4.15-16) ιδιοκτησίας της «ΕΛΛΗΝΙΚΟ Μ.Α.Ε.», εκμισθωμένο στα «Εκπαιδευτήρια Κωστέα Γείτονα, που έχουν ενταχθεί ήδη από πέρυσι κάτω από την «ομπρέλα» του Inspired Group. Η σχετική έγκριση παρέχεται μετά από τη σχετική εισήγηση της Διεύθυνσης Προστασίας και Αναστήλωσης Νεωτέρων και Σύγχρονων Μνημείων και την Την ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων,

Eιδικότερα ως προς τη σχετική απόφαση, αφορά την «έγκριση της υποβληθείσας οριστικής μελέτης του έργου για την ανέγερση νέου τριώροφου σχολικού συγκροτήματος με ανοιχτό κολυμβητήριο, υπαίθριες αθλητικές εγκαταστάσεις και φυτεμένα δώματα, και της αποδόμησης των αρχιτεκτονικών καταλοίπων του σχετικού τμήματος σύμφωνα με τη συνοδή μελέτη «Πρόταση για τη διατήρηση και την ανάδειξη αρχαιολογικών ευρημάτων», στο Οικοδομικό Τετράγωνο Α-Π4.15-16 ιδιοκτησίας «ΕΛΛΗΝΙΚΟ Μ.Α.Ε.», καθώς από τις προβλεπόμενες εργασίες δεν προκαλείται βλάβη στο χαρακτηρισμένο ως μνημείο Αγγλικό Υπόστεγο Παγόδα.

Οι όροι που τίθενται είναι πολύ συγκεκριμένοι για τα αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή και ζητείται, μεταξύ άλλων, να ληφθεί υπόψη η εγκεκριμένη πολιτιστική διαδρομή εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά, να διατηρηθούν σε κατάχωση -με συγκεκριμένη προβλεπόμενη διαδικασία – τα αρχαία αρχιτεκτονικά κατάλοιπα που εκτείνονται σε τμήμα του ακινήτου, το σύνολο των εργασιών κατάχωσης και αποδόμησης να γίνει υπό τη συνεχή επίβλεψη του αρχαιολογικού προσωπικού που απασχολείται στο πλαίσιο του έργου σύμφωνα με το Γενικό Μνημόνιο Συναντίληψης και Συνεργασίας.

Επίσης «ο κεραμικός κλίβανος κλασικών χρόνων που αποκαλύφθηκε στον ανατολικό τομέα να αποσπασθεί από την αρχική του θέση, να μεταφερθεί και να αποθετηθεί σε νέα θέση περίπου 35 μέτρα νοτιοανατολικότερα σε υπαίθριο χώρο διατηρώντας τον αρχικό προσανατολισμό του, σύμφωνα με την υποβληθείσα προκαταρτική πρόταση, να εκπονηθούν και να κατατεθούν προς έγκριση στο ΥΠΠΟ όλες οι απαιτούμενες μελέτες σχετικά με τη λήψη άμεσων σωστικών μέτρων, την απόσπαση, μεταφορά, τοποθέτηση σε νέα θέση, συντήρηση και ανάδειξη του ευρήματος, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του κ.ο.κ..

Το σύνολο των εκσκαφικών εργασιών που θα διενεργηθούν στο πλαίσιο υλοποίησης της εν λόγω μελέτης θα γίνει υπό την άμεση και συνεχή παρακολούθηση εκπροσώπων της Εφορείας, που θα προσληφθούν για τον σκοπό αυτό, με δαπάνη του κυρίου ή τον ανάδοχο του έργου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο από 11-12-2020 Γενικό Μνημόνιο Συναντίληψης και Συνεργασίας.

Σε περίπτωση εντοπισμού περαιτέρω αρχαιοτήτων οι εργασίες θα διακοπούν και θα ακολουθήσει συμπληρωματική σωστική ανασκαφική έρευνα, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις και τα προβλεπόμενα στο Γενικό Μνημόνιο Συναντίληψης και Συνεργασίας».

Για το νέο σχολείο «CGS at The Ellinikon» όπως θα ονομάζεται το νέο εκπαιδευτήριο, στόχος είναι η πρώτη σχολική μονάδα 1.500- 1.700 μαθητών εντός του «The Ellinikon» να λειτουργήσει, καλώς εχόντων των πραγμάτων, το Σεπτέμβριο του 2028. Oι εγγραφές θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο του 2027, με προτεραιότητα για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στο CGS στην Παλλήνη.

H LAMDA Development με το CGS έχουν υπογράψει από πέρυσι την οριστική συμφωνία μακροχρόνιας μίσθωσης της έκτασης αρχικής διάρκειας 30 ετών με δυνατότητα παράτασης για επιπλέον 30 χρόνια για την παραχώρηση της έκτασης. Το μίσθωμα θα καθορίζεται ετησίως βάσει και του κύκλου εργασιών που θα επιτυγχάνεται σε κάθε ημερολογιακό έτος.

Διαβάστε ακόμη: