Προτεραιότητα στην ανάταξη του ελληνικού σιδηρόδρομου και στην αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην ολοκλήρωση των έργων που υλοποιούνται προκειμένου να πιάσουν τους στόχους και τα ορόσημα του Ταμείου Ανάκαμψης, βάζει ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, καθώς και η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη βρέθηκαν σήμερα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο των τακτικών επισκέψεων που καθιερώνει η κυβέρνηση σε νευραλγικούς τομείς της δημόσιας διοίκησης και είχε συνεργασία με την νέα πολιτική ηγεσία για πάνω από 1,5 ώρα.
Στη σύσκεψη φαίνεται να δόθηκαν και γενικές κατευθύνσεις για το θέμα που σήκωσε χθες στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, σχετικά με την κατασκευή της βοηθητικής σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό στην Κατεχάκη κατά παρέκκλιση της μελέτης εφαρμογής του έργου, για την οποία προγραμματίζεται αυτοψία σήμερα το μεσημέρι από το νέο υπουργό υποδομών, Χρίστο Δήμα, αλλά και τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο.
Η λίστα με τα έργα προτεραιότητας
Αμέσως μετά τη σύσκεψη ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους παρουσίασε τη λίστα με τα έργα προτεραιότητας του υπουργείου στην οποία εντάσσονται: το Πάτρα – Πύργος με ορίζοντα ολοκλήρωσης η πρώτη φάση μέχρι το καλοκαίρι και συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2025 και η επόμενη φάση έως το τέλος του έτους.
Για τον αυτοκινητόδρομο Καλαμπάκα – Εγνατία που αποτελεί τμήμα του Ε65 δήλωσε ότι θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2026, ενώ για το Flyover στην Θεσσαλονίκη αρχές του 2027.
Για τις επεκτάσεις του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με πέντε νέους σταθμούς ορίζοντας ολοκλήρωσης είναι τα τέλη του 2025, ενώ για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που πρόσφατα αναδείχθηκε οριστικός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να υπογραφεί σύμβαση εντός Απριλίου, έτσι ώστε να τρέξει γρήγορα και η χρηματοδότηση του έργου για το οποίο υπάρχουν αυστηρές προθεσμίες από το RRF για το 2026.
Ο κ. Μητσοτάκης έδωσε μεγάλη έμφαση και στην ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις καταστροφικές θεομηνίες του Daniel, που επίσης θα τρέξουν πολύ σύντομα έτσι ώστε να υπάρξει η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνας – Θεσσαλονίκης με πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στην ανάταξη του ελληνικού σιδηροδρόμου σημείωσε ότι θα απαιτήσει πιο ευέλικτες διαδικασίες, που όπως χαρακτηριστικά είπε θα είναι στα όρια του ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου, προκειμένου ο οργανισμός να λειτουργήσει με σύγχρονες δομές, με νέο προσωπικό και τεχνοκρατικό σύστημα διοίκησης.
Αρχές Απριλίου το σχέδιο για την αναβάθμιση των ΜΜΜ
Επιπλέον αρχές Απριλίου θα ανακοινωθεί και το σχέδιο για την αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, το οποίο προβλέπει την παραλαβή νέων λεωφορείων, την ανανέωση του προσωπικού με νέους οδηγούς, τη συχνότητα των δρομολογίων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, την αναβάθμιση των συρμών της Γραμμής 1, αλλά και των συρμών της γραμμής 2,3 του Μετρό.
Σε ό,τι αφορά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι έχει περάσει από μακριά διαβούλευση και θα έρθει σύντομα στη Βουλή, αποτελώντας μια σημαντική παρέμβαση που θα αλλάξει τον τρόπο που οδηγούμε στο δρόμο.
Στις προτεραιότητες για τα μεγάλα έργα που θα τρέξουν στους τομείς των υποδομών και των μεταφορών αναφέρθηκαν ξεχωριστά τόσο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστος Δήμας, όσο και αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης.