Στα αποτελέσματα 9μήνου της ΚΡΙ-ΚΡΙ -μίας εξαιρετικά δυναμικής εταιρείας που θεωρείται κυρίαρχη στην Ελλάδα στο χώρο γιαουρτιού και παγωτού- φαίνεται ότι η ακρίβεια πλέον έχει γίνει ένας φαύλος κύκλος που πλήττει και τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις.

Πιο συγκεκριμένα, είδαμε την ΚΡΙ-ΚΡΙ να πραγματοποιεί ιστορικά υψηλές πωλήσεις στο 9μηνο αλλά τα κέρδη της να υποχωρούν.

Το , όχι και τόσο, παράδοξο φαινόμενο είναι πλέον σύνηθες στο σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων και δείχνει πως η ανακυκλώνεται η ακρίβεια και οι ανατιμήσεις.

Οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ αυξήθηκαν κυρίως απο τις εξαγωγές στο εξωτερικό. Μία ακόμη διάσταση επιτυχημένης εξωστρέφειας.

Όμως στην Ελλάδα, η αύξηση της ενέργειας και του λειτουργικού κόστους (βάζοντας μέσα μεταφορές και logistics) αλλά και του κόστους διανομής στα διάφορα σημεία οδήγησαν την εταιρεία να αυξήσει τις τιμές σε γιαούρτι και παγωτό.

Η αύξηση των τιμών με την σειρά της , οδήγησε τον μέσο καταναλωτή να στραφεί προς τα προιόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Έτσι , καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων στα φθηνότερα προιόντα ιδιωτικής ετικέττας και μείωση των κερδών.

Η γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ-ΚΡΙ Α.Ε. ανακοίνωσε τα αποτελέσματα εννεαμήνου 2025, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της, κυρίως χάρη στη σημαντική ενίσχυση της εξαγωγικής της δραστηριότητας.

Ο κύκλος εργασιών άγγιξε τα €259,69 εκατ., καταγράφοντας αύξηση 25,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024 (€207,48 εκατ.).

Παρά την εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων, τα βασικά μεγέθη κερδοφορίας εμφάνισαν ήπια κάμψη:

  • EBITDA: €42,94 εκατ. έναντι €43,72 εκατ.
  • Κέρδη προ φόρων: €38,13 εκατ. έναντι €40,06 εκατ.
  • Καθαρά κέρδη: €31,14 εκατ. έναντι €36,36 εκατ.

Η εικόνα αυτή αποτυπώνει τις πιέσεις στο κόστος και τον έντονο ανταγωνισμό, ειδικά στην εγχώρια αγορά. Ο κλάδος του γιαουρτιού συνεχίζει να λειτουργεί ως “αιχμή του δόρατος” για την ΚΡΙ-ΚΡΙ.

Συνολικά, οι πωλήσεις γιαουρτιού αυξήθηκαν κατά 28,7% σε αξία και 27,2% σε όγκο

Οι πωλήσεις στην Ελλάδα ξεπέρασαν τα €63 εκατ., με αύξηση 5,8% σε αξία.

Ωστόσο, η τάση των καταναλωτών προς οικονομικότερα προϊόντα οδηγεί σε ενίσχυση της ιδιωτικής ετικέτας:

Το μερίδιο των private label γιαουρτιών ανέβηκε κατά +2,0 μονάδες, φτάνοντας 37,9%.

Τα επώνυμα γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ έχασαν 1,3 μονάδες, υποχωρώντας στο 13,8%, διατηρώντας όμως τη 2η θέση της αγοράς.

Στο παγωτό, η ΚΡΙ-ΚΡΙ κατέγραψε ισχυρή άνοδο τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας:

Εγχώριες πωλήσεις: +8,3% σε αξία. Οφείλεται σε διεύρυνση του δικτύου διανομής και εμπλουτισμό της γκάμας προϊόντων.

Εξαγωγές παγωτού: +38,3%. Σημαντικός μοχλός το Greek Frozen Yogurt και οι νέες συνεργασίες στην ιδιωτική ετικέτα.

Eξαγωγές: Τα 7 στα 10 ευρώ που εισπράττει είναι από τις εξαγωγές γαλακτοκομικών

Οι εξαγωγές γιαουρτιού σημείωσαν εντυπωσιακή άνοδο +42,7%, ξεπερνώντας τα €140 εκατ. Πωλήσεων. Κύριοι μοχλοί ανάπτυξης είναι το Ηνωμένο Βασίλειο: +63% και η Ιταλία: +21%

Διαβάστε ακόμη: