H βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ – ΚΡΙ δημοσίευσε τις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις για το 2022. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 171.88 εκατ. ευρώ, έναντι 134.60 εκατ. ευρώ το 2021 (αυξημένος κατά 27.7%).
Αντίστοιχα, τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 31.46 εκατ. ευρώ, έναντι 41.17 εκατ. ευρώ το 2021.
- Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 8.86 εκατ. ευρώ έναντι 20.96 εκατ. ευρώ το 2021.
- Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3.83 εκατ. ευρώ, έναντι 16.53 εκατ. ευρώ το 2021.
- Τέλος, τα καθαρά κέρδη έπειτα από φόρους, ανήλθαν σε 3.18 εκατ. ευρώ έναντι 13.21 εκατ. ευρώ το 2021.
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 29.5% σε αξία και 17.1% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη (32.7%), ξεπερνώντας τα 72.5 εκατ. ευρώ (ποσοστό 53.8% επί των συνολικών πωλήσεων γαλακτοκομικού). Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση 37.6%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση 26%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ – ΚΡΙ εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση 26%, ξεπερνώντας τα 62 εκατ. ευρώ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει προκαλέσει σημαντικές «αναταράξεις» στη συνολική αγορά. Πλέον, η συνολική αξία της αγοράς γιαουρτιού βρίσκεται σε θετικό έδαφος 4.6% (στοιχεία IRI σε αξία, Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022), παρά την πτώση της σε όγκο.
Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ – ΚΡΙ διαμορφώνεται σε 17%, αυξημένο κατά 0.8 ποσοστιαίες μονάδες (στοιχεία IRI σε αξία, Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022). Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία, αναδεικνύεται έντονα η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε οικονομικότερα προϊόντα. Από αυτήν, έχει προκύψει σημαντικό όφελος για την ΚΡΙ – ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις εμφάνισαν διψήφια αύξηση 14.7%. Σε αυτήν συνετέλεσαν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και το λανσάρισμα της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ – ΚΡΙ αυξήθηκε κατά 0.5 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (15.2%) και μειώθηκε κατά –0.1 ποσοστιαία μονάδα σε αξία (15.5%) (στοιχεία NIELSEN, Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022).
Οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν σε σημαντική μείωση των περιθωρίων κέρδους, ως αποτέλεσμα της συνειδητής απόφασης της εταιρείας, σε αυτή τη δύσκολη περίοδο να δείξει έμπρακτα τη στήριξη σε καταναλωτές, κτηνοτρόφους και εργαζόμενους. Συγκεκριμένα:
- Καταναλωτές: Προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών πώλησης των προϊόντων γιαούρτης και παγωτού, παρά την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας.
- Κτηνοτρόφοι: Δίκαια αμοιβή στους δοκιμαζόμενους παραγωγούς γάλακτος προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές αγοράς για το φρέσκο γάλα.
- Εργαζόμενοι: Οριζόντια στήριξη των εργαζομένων με «επιδόματα ακρίβειας» και στοχευμένες μισθολογικές αυξήσεις σε χαμηλόμισθα στρώματα.
- Περιβάλλον και εξοικονόμηση ενέργειας: Επενδύσεις σε μονάδα βιοαερίου και φωτοβολταϊκού πάρκου με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και παράλληλα την ενεργειακή εξοικονόμηση και τη συγκράτηση του κόστους των παραγόμενων προϊόντων.
Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, η εταιρεία έχει εκπονήσει και υλοποιεί επενδυτικά σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση, των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Στην τρέχουσα χρήση, οι επενδύσεις ξεπέρασαν τα 8.7 εκατ. ευρώ. Για το 2023, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ περίπου.
Η διοίκηση της ΚΡΙ – ΚΡΙ είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη για την ανάκαμψη των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας το 2023, παρά το απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον. Το τρέχον έτος, οι πωλήσεις αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία, εμφανίζοντας διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης.
Βάσει της εκτίμησης της διοίκησης, το 2023, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να «αγγίξουν» τα επίπεδα των 200 εκατ. ευρώ έναντι 172 εκατ. ευρώ το 2022. Παράλληλα, αναμένεται σημαντική βελτίωση των περιθωρίων κερδοφορίας. Βάσει της εκτίμησης της διοίκησης, το 2023 αναμένεται να ανακτηθεί το περιθώριο EBIT του έτους 2021, δηλαδή το 12.4%.
Ως προς τη μερισματική πολιτική, παρά το χαμηλό επίπεδο των κερδών, το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε να διατηρήσει σταθερό το μέρισμα, προτείνοντας προς την τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0.20€ ανά μετοχή. Μέρος αυτού του μερίσματος θα προέλθει από τα κέρδη προηγούμενων χρήσεων. Η διανομή υπόκειται στην έγκριση της τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.
Διαβάστε ακόμη: