Στη διάρκεια του τρέχοντος έτους, οι κινεζικοί κατασκευαστικοί όμιλοι έχουν χάσει περί τα 90 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετοχές και ομόλογα.
Η «έκρηξη» στον τομέα της αγοράς στέγης στην Κίνα, σε συνδυασμό με μία επικείμενη κρίση χρέους, έχουν επιτείνει τις πιέσεις στους κατασκευαστές κατοικιών, οι οποίοι αγωνίζονται να ανακάμψουν από το ναδίρ που έχουν «βουλιάξει» οι μετοχές, σύμφωνα με το Bloomberg.
Το Πεκίνο έχει σηματοδοτήσει μία ευνοϊκότερη στάση ως προς την παροχή βοήθειας προς τους ιδιοκτήτες κατοικιών έναντι των κατασκευαστών, σε μία προσπάθεια σταθεροποίησης της αγοράς.
Οι κατασκευαστικοί όμιλοι βρίσκονται αντιμέτωποι με κρίση ρευστότητας εφέτος, εξαιτίας των κυβερνητικών προσπαθειών για περιορισμό της επέκτασης του χρέους. Ταυτόχρονα, οι τιμές των κατοικιών μειώνονται σταθερά, γεγονός το οποίο έχει απειλήσει το μέλλον του κλάδου αλλά και τη χρηματοπιστωτική του σταθερότητα.
Η βοήθεια, πιθανώς να μην έλθει σύντομα. Οι κινεζικές αρχές απασχολούνται με τη στήριξη των ιδιοκτητών κατοικιών, που ακόμη περιμένουν την ολοκλήρωση των κατασκευαστικών προγραμμάτων, ενόσω οι καταναλωτές αποφεύγουν τις πληρωμές στεγαστικών δανείων.
Εντωμεταξύ, οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν προβλήματα και στη –μέχρι πρότινος– αξιόπιστη αγορά ομολόγων. Οι δανειολήπτες έχουν κηρύξει στάση πληρωμών εξωτερικού χρέους – «ρεκόρ», ύψους 28.8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Τον Ιούλιο, η μέση τιμή ενός ομολόγου σε δολάρια για τους κατασκευαστές ήταν 0.16$ σε σύγκριση με 0.40$ τον Μάρτιο, σύμφωνα με το πρακτορείο.
Ο πληθυσμός και η οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνονται επίσης στην Κίνα, σηματοδοτώντας ενδεχόμενη ύφεση, στο εγγύς μέλλον. Καθώς το Πεκίνο απομακρύνεται από τις κατασκευές κατοικιών ως μέσο κερδοσκοπίας, η αγορά κατοικίας είναι πιθανό να βρίσκεται στη μέση μίας αναμόρφωσης, ευνοϊκής για τους καταναλωτές.