Έντονη φημολογία έχει αναπτυχθεί τις τελευταίες ημέρες ότι κάτι τρέχει με την Αττική οδό όσον αφορά το χρονικό ορίζοντα λήξης της σύμβασης και επιστροφής της στο Κράτος.
Υπό κανονικές συνθήκες, εάν όλα εξελιχθούν ομαλά, η Αττική οδός επιστρέφει στο Δημόσιο το φθινόπωρο του 2024 καθώς τότε θεωρείται ότι εκπνέει η συμβατική υποχρέωση της κολοσσιαίας παραχώρησης.
Ωστόσο το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών ενόψει της έναρξης της διαγωνιστικής διαδικασίας προκειμένου να αναδειχθεί νέος παραχωρησιούχος μετά το Φθινόπωρο του 2024 που λήγει η σύμβαση παραχώρησης, έχει προσλάβει ως σύμβουλο την Hill International η οποία συντάσσει πόρισμα βάσει του οποίου θα προκύπτει πέραν πάσης αμφιβολίας εάν με βάση τη διαχείριση, τη συντήρηση και τη λειτουργία της Αττικής οδού από τον παραχωρησιούχο και τα έσοδα για την κοινοπραξία που έχουν προκύψει, έχει εξαντληθεί η συμβατική υποχρέωση και η οδική αρτηρία θα πρέπει να επιστρέψει στο δημόσιο νωρίτερα του αναμενόμενου ή όχι!
Υπό αυτή την οπτική γωνία, οι πληροφορίες λένε πως με βάση στοιχεία του πορίσματος που συντάσσει η Hill International και είναι στη διαδικασία επεξεργασίας, δημιουργείται η αίσθηση ότι πιθανόν η σύμβαση να έχει ολοκληρωθεί, τα έσοδα που εμπεριέχονται ως προϋπόθεση για την ανάδοχο κοινοπραξία να έχουν εισπραχθεί και ο οδικός άξονας να πρέπει να επιστρέψει στο Δημόσιο όχι το φθινόπωρο του 2024 αλλά πολύ νωρίτερα!
Συναγερμός στους κόλπους των εργολάβων
Την ίδια ώρα οι ίδιες πληροφορίες λένε πως έχει χτυπήσει συναγερμός στους κόλπους των εμπλεκομένων εργολάβων ενώ οι πιέσεις προς το υπουργείο Υποδομών αλλά και την Hill δίνουν και παίρνουν.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ζήτημα μείζονος επιχειρηματικής σημασίας που εάν επιβεβαιωθεί πρώτον, θα προκαλέσει την πραγματοποίηση νωρίτερα της διαγωνιστικής διαδικασίας και δεύτερον πιθανόν να αλλάξει – ανατρέψει τα δεδομένα στο κατασκευαστικό τοπίο.
Καθώς η Αττική οδός θεωρείται ορθά ως χρυσοτόκος ορνιθα που δίνει τη δυνατότητα στους παραχωρησιούχους να αντλούν ρευστότητα, να απολαμβάνουν μερισμάτων και δανειοδοτήσεων, καθώς επίσης και να έχουν τη δυνατότητα έκδοσης εγγυητικών επιστολών για συμμετοχή στους διαγωνισμούς!
Και πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως στο βαθμό που η Hill καταλήξει σε ένα τέτοιο πόρισμα επιστροφής της Αττικής οδού στο δημόσιο νωρίτερα του 2024, οι εμπλεκόμενοι εργολάβοι θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη, στο ΣτΕ, πιθανόν και σε διαιτησία.
Θα ασκήσουν δηλαδή όλα τα νόμιμα ένδικα μέσα προκειμένου να μπλοκάρουν την διαγωνιστική διαδικασία!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.