Αύξηση της χρήσης του διαδικτύου, κατακόρυφη αύξηση της ενασχόλησης των Ελλήνων με τα κοινωνικά δίκτυα και ισχυρή προτίμηση στο δημοφιλές Tik Tok, διαπιστώνει η νέα έρευνα της Focus Barri «FocusonTechLife tips», η οποία εξετάζει τις διαδικτυακές συνήθειες των κατοίκων της χώρας, την περίοδο μεταξύ Ιανουαρίου – Ιουλίου 2023.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 97% του Ελληνικού πληθυσμού χρησιμοποιεί πλέον το Ιnternet, ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση με τρία χρόνια πριν. Ενδιαφέρον είναι μάλιστα ότι η μεγαλύτερη αύξηση χρήσης του Διαδικτύου – 28% – παρατηρείται στην ηλικιακή ομάδα 65+, με την αμέσως μικρότερη αύξηση – 8% – να παρατηρείται στις ηλικίες 55-64 ετών.
Λάτρεις του Internet τα παιδιά
Εν αντιθέσει βέβαια τον περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο, συγκεκριμένα 185 λεπτά την ημέρα, αφιερώνουν μικρότερα ηλικιακά γκρουπ, παιδιά ηλικίας από 16 έως 24 ετών, όταν ο μέσος όρος σύνδεσης στο Internet από κινητό στο σύνολο των συμμετεχόντων αποτυπώθηκε στα 129 λεπτά.
Επιπλέον, 9 στα 10 παιδιά ηλικίας 5-12 ετών επισκέπτονται στις ημέρες μας το διαδίκτυο με το 97% των δεκάχρονων να αφιερώνουν στο Διαδίκτυο σχεδόν 80 λεπτά την ημέρα, αναζητώντας κατά κύριο λόγο ψυχαγωγικό περιεχόμενο, video και μουσική.
Την συνθήκη ευνοεί φυσικά η στροφή στα smartphones, τα οποία αποδεικνύονται η πιο δημοφιλής συσκευή των ημερών για σερφάρισμα. Συγκεκριμένα μέσω Smartphone σερφάρει στο διαδίκτυο το 97%, ενώ μέσω laptop ή desktop το 51% και 36% αντίστοιχα.
253% αύξηση στη χρήση του Tik Tok την τελευταία τριετία
Όσο για το τι κάνουν στο Διαδίκτυο, η πλειονότητα (89%) φαίνεται να ασχολείται με τα social media. Εξίσου υψηλά ποσοστά, 79% και 78% αντίστοιχα, συγκεντρώνει και το e-shopping και το email.
Σε αυτό το πλαίσιο τις εντυπώσεις μεταξύ των κοινωνικών δικτύων φαίνεται να κερδίζει το Tik Tok το οποίο παρουσιάζει την τελευταία τριετία αύξηση της τάξης του 253% από όλες μάλιστα τις ηλικιακές ομάδες. Στην αμέσως επόμενη θέση, με πολύ μικρότερο ποσοστό αύξησης όμως, βρίσκεται το Instagram η χρήση του οποίου αυξήθηκε κατά 23% στις ηλικίες των 45+. Μεταξύ των εφαρμογών που απαιτούν συνδρομή βέβαια, μεγάλη αύξηση γνωρίζει και το Spotify – 67% – στο ηλικιακό γκρουπ 45-54 ετών, ενώ ανοδικά κατά 43% κινείται και η χρήση της εφαρμογής του WhatsApp στις ηλικίας από 16 έως 24 ετών.
Ενδεικτικό της διείσδυσης των κοινωνικών δικτύων είναι και το γεγονός ότι το 88% των χρηστών σκρολάρει στα social media καθημερινά, δαπανώντας 91 λεπτά ημερησίως.
Τι αγοράζουν μέσω Διαδικτύου οι Έλληνες
Η στροφή στην χρήση των κοινωνικών δικτύων ωστόσο δεν είναι νέα, εν αντιθέσει με την άνοδο των διαδικτυακών αγορών η οποία καταγράφηκε έντονη αρχής γενομένης της πανδημίας και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Βάσει της έρευνας της Focus Barri οι διαδικτυακές αγορές αυξήθηκαν την τελευταία τριετία κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες – από 67% στο 79% – με τις μεγαλύτερη άνοδο (+92%) να παρατηρείται στις υπηρεσίες ομορφιάς / ευεξίας, στα media – οι συνδρομές σε ΜΜΕ (περιοδικά / εφημερίδες / sites) αυξήθηκαν κατά 45% – και στις διαδικτυακές αγορές επίπλων και άλλων οικιακών ειδών (+41%). Ακολουθούν οι διαδικτυακές αγορές σε εισιτήρια ακτοπλοϊκά, τρένων, λεωφορείων που αυξήθηκαν κατά +39% την τελευταία τριετία και σε προϊόντα σούπερ μάρκετ και ηλεκτρικά είδη με την αύξηση να φτάνει το 33% και 32% αντίστοιχα. Αυξημένες, με μικρότερα όμως ποσοστά, παρατηρούνται και οι αγορές μέσω διαδικτύου για μουσικό περιεχόμενο (+27%), για ρούχα (+26%), για webinars (+22%) και για εισιτήρια για ψυχαγωγικούς προορισμούς (+21%).