Στο παρελθόν περνά πλέον η ερώτηση «σε ποια ΔΟΥ ανήκεις»! Όλες οι ΔΟΥ Αθήνας και Θεσσαλονίκης καταργήθηκαν και από 22 Ιουλίου όλοι ανεξαιρέτως οι φορολογούμενοι της πρωτεύουσας και συμπρωτεύουσας ανήκουν στις δύο νέες “Υπερεφορίες” που άνοιξαν σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

ΔΟΥ εξακολουθούν να υπάρχουν πλέον μόνο στην επαρχία. Οι ΔΟΥ που καταργήθηκαν μετατράπηκαν πια σε Υπηρεσίες Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων. Έτσι πλέον για θέματα φορολογίας εισοδήματος, Μητρώου, ΦΠΑ κλπ, 2 στους 3 φορολογούμενοι στην Ελλάδα (νοικοκυριά και επιχειρήσεις) υπάγονται στα δύο μεγάλα Κέντρα Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ) Αττικής και Θεσσαλονίκης.

Αντίστοιχα και για θέματα ακινήτων και περιουσίας, ανήκουν στα ΚΕΦΟΚ (Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου) Αττικής ή Θεσσαλονίκης.

Έτσι οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι ή επιχειρήσεις, όταν δηλώνουν “σε ποια ΔΟΥ ανήκουν”, η απάντηση είναι πλέον «στο ΚΕΦΟΔΕ». Και αυτό θα πρέπει να δηλώνεται και στα στοιχεία, στα συμβόλαια ή άλλες συναλλαγές τους.

Εξυπηρέτηση με tablet ή ραντεβού

Μπαίνει έτσι τέλος στις επισκέψεις που εδώ και δεκαετίες έκαναν στις εφορίες χιλιάδες φορολογούμενοι τα προηγούμενα χρόνια. Το διαδίκτυο και η επιλογή «Τα Αιτήματά μου» από τον υπολογιστή ή το myAADEapp αντικαθιστά τα γκισέ της εφορίας, αλλά και τις ίδιες της ΔΟΥ.

Όσοι μπορούν να κάνουν χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, θα γλιτώνουν ώρες αναμονής και μετακινήσεων, αντί να ταξιδεύουν από το χωριό στην πόλη, για να μεταβούν στην αρμόδια ΔΟΥ.

Και όσοι δεν μπορούν να έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση όμως, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι για τα περισσότερα θέματα, δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν με επισκέψεις, όπως ήξεραν και γινόταν παλιά!

Οι νέες “Υπερεφορίες”

Με τη νέα δομή, εκτός από της ΔΟΥ της Περιφέρειας, οι φορολογούμενοι υπάγονται ανάλογα με το θέμα που τους απασχολεί:

• ή στα ΚΕΦΟΔΕ (πρώην τμήματα εισοδήματος, ΦΠΑ κλπ)
• ή στα ΚΕΦΟΚ (πρώην τμήματα ακινήτων και περιουσίας)
• ή στα Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης – ΚΕΒΕΙΣ (πρώην Ταμείο, Δικαστικό Τμήμα)
• ή στις ΥΦΕ -Υπηρεσίες Φορολογικές Εξυπηρέτησης για θέματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης φορολογουμένων.

Καθημερινά, πλέον, όλοι θα πρέπει να μπορούν να εξυπηρετούνται:

(α) μέσω του myAADE διαδικτυακά ή στο smartphone μέσω διαδικτύου ή
(β) τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ 2131621000.

Αναλυτικά:

1. στα νεοσύστατα Κέντρα Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ Αττικής και ΚΕΦΟΔΕ Θεσσαλονίκης) έχουν μεταφερθεί οι αρμοδιότητες, από τις κατά τόπου ΔΟΥ Αττικής ή Θεσσαλονίκης, για τα εξής θέματα:

• φορολογίας εισοδήματος,
• ΦΠΑ,
• ειδικών φορολογιών,
• μητρώου,
• εφαρμογής των διατάξεων περί βιβλίων και έκδοσης στοιχείων.

Για θέματα αυτά, οι φορολογούμενοι εξυπηρετούνται ψηφιακά, από το ΚΕΦΟΔΕ Αττικής ή Θεσσαλονίκης, στις εφαρμογές «Τα Αιτήματά μου» και «Τα Ραντεβού μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές myAADEapp.

Οι παλαιές ΔΟΥ Αττικής ή Θεσσαλονίκης που καταργούνται, είτε έκλεισαν, είτε μετεξελίχθηκαν και λέγονται πλέον ΥΦΕ (Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης).

Παράλληλα και η ΔΟΥ Κατοίκων Εξωτερικού μεταφέρεται στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής.

Συγκεκριμένα:

• στα δύο νεοσύστατα Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ Αττικής και ΚΕΦΟΚ Θεσσαλονίκης) μεταφέρονται οι αρμοδιότητες των αντίστοιχων ΔΟΥ για θέματα:

• φορολογίας μεταβίβασης περιουσίας και
• φορολογίας κατοχής ακινήτων.

Και στις περιπτώσεις αυτές οι φορολογούμενοι εξυπηρετούνται πλέον ψηφιακά από το ΚΕΦΟΚ Αττικής ή Θεσσαλονίκης μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές myAADEapp.

Από την ΑΑΔΕ επισημαίνεται ότι για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με τα ανωτέρω, οι φορολογούμενοι μπορούν να τηλεφωνούν στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ, στο +30 213 162 1000, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 8:00 έως 15:00.

• στα Κέντρα Βεβαίωσης Είσπραξης- ΚΕΒΕΙΣ μεταφέρονται οι υπηρεσίες είσπραξης (Έσοδα, Δικαστικό Τμήμα) των ΔΟΥ που καταργούνται. Σε αυτά απευθύνονται όσοι χρωστούν ή ζητούν επιστροφές και συμψηφισμούς φόρων.

Και οι ΔΟΥ εγένοντο… ΥΦΕ

Παράλληλα ξεκίνησε καθολικά σε Αττική και Θεσσαλονίκη και η λειτουργία των νέων Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης Αττικής, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:

Στις Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης παρέχονται υπηρεσίες:

  • παραλαβής κλειδαρίθμου και ΑΦΜ (για περιπτώσεις που φορολογούμενοι επιλέγουν ταυτοποίηση με αυτοπρόσωπη παρουσία),
  •  εξυπηρέτησης/καθοδήγησης φορολογούμενων στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ,
  •  ακινησία οχημάτων (προσωρινά) για επιβατικά, δίκυκλα, ΙΧ κλπ, όπως: παραλαβή δήλωσης ακινησίας σε περίπτωση οχημάτων αποβιωσάντων, άρση ακινησίας, διαβίβαση άδειας και πινακίδων για διαγραφή οχημάτων, καταχώρηση αναγκαστικών ακινησιών. Αφορούν περιπτώσεις όπου δεν είναι δυνατή η χρήση ψηφιακών μέσων (myCAR), εφόσον ασκείται στα πλαίσια της χωρικής αρμοδιότητας της αντίστοιχης πρώην ΔΟΥ.
  •  υποβολής αιτήματος, εκ μέρους του φορολογούμενου, στην πλατφόρμα «Τα αιτήματά μου», κατόπιν ταυτοποίησης και έγγραφης συναίνεσής του.

Τα υφιστάμενα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΓΕΦ) των πρώην ΔΟΥ (νυν “Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης”) μετεξελίσσονται σε Γραφεία Φορολογικής Εξυπηρέτησης. Ενώ προβλέπεται η δυνατότητα σύστασης τεσσάρων επιπλέον Γραφείων-ΓΕΦ, προς στέγαση σε χώρους των Δήμων Ζωγράφου, Κρωπίας, Φιλοθέης Ψυχικού και Αιγάλεω, αντίστοιχα.

Η εξυπηρέτηση των φορολογούμενων στις Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης θα γίνεται με:

• ραντεβού, που θα κλείνουν ψηφιακά στην εφαρμογή «Τα Ραντεβού μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές myAADEapp,

• φυσική παρουσία.

…στο 213.162.1000 οι υπόλοιποι

Όσοι δεν μπορούν να κάνουν χρήση του διαδικτύου ή της εφαρμογής myAADEapp, μπορούν να εξυπηρετούνται  τηλεφωνικά, από το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ), στο +30 213 162 1000, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 8:00 έως 15:00.

Διαβάστε ακόμη: