Καταργείται η υποχρέωση ανανέωσης ηλεκτρονικού αναγνώσιμου στα φορτηγά οχήματα και στα τουριστικά λεωφορεία κάθε τετραετία.

 

Η απόφαση, η οποία λήφθηκε από τον υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, κρίθηκε αναγκαία με σκοπό να απαλλαγούν από την υποχρέωση ανανέωσης του σήματος περίπου 70.000 μεταφορείς.

Επιπλέον αποφεύγεται έτσι ο συνωστισμός στις Ομοσπονδίες των Αυτοκινητιστών για την προμήθεια του σήματος.

Το ηλεκτρονικό αναγνώσιμο σήμα για τα φορτηγά και τα τουριστικά λεωφορεία καθιερώθηκε το 2006 και το 2007, αντίστοιχα.

Σκοπός ήταν να εντοπιστούν παρανόμως κυκλοφορούντα οχήματα, με δεδομένο ότι το επάγγελμα στις δύο αυτές κατηγορίες ήταν τότε κλειστό.

Με το ηλεκτρονικό σήμα εφοδιάζονταν για μια και μόνη φορά τα φορτηγά και τα τουριστικά λεωφορεία και το αντικαθιστούσαν στις περιπτώσεις αλλαγής του  οχήματος ή σε περίπτωση θραύσης του παρμπρίζ. 

Το 2017 με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση κάθε τέσσερα χρόνια, ανεξαρτήτως εάν συνέτρεχαν οι παραπάνω λόγοι.

Οι συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων υποχρεώθηκαν να καταβάλλουν ένα ποσό προς τις ομοσπονδίες τους προκειμένου να αντικαθιστούν τα ηλεκτρονικά σήματα.

Με δεδομένη την απελευθέρωση των συγκεκριμένων επαγγελμάτων, καταργείται η υποχρέωση ανανέωσης του σήματος κάθε τετραετία.

Τα φορτηγά οχήματα και τα τουριστικά λεωφορεία διατηρούν μόνο την υποχρέωση να φέρουν το συγκεκριμένο σήμα και να το ανανεώνουν στις περιπτώσεις αντικατάστασης του οχήματος ή σε περίπτωση φθοράς για οποιαδήποτε αιτία.

Η αξία του ηλεκτρονικού σήματος καθορίζεται από την κάθε Ομοσπονδία με αντίτιμο που κυμαίνεται από 40 έως 60 ευρώ.