Όλα συνέβησαν γρήγορα, τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου του 2014. Φωτιά ξεσπά στο πλοίο Norman Atlantic με ιταλική σημαία, που είχε αναχωρήσει από την Πάτρα με 499 άτομα εκ των οποίων 487 επιβάτες και 55 μέλη του πληρώματος, με προορισμό το λιμάνι της Ανκόνα. Βρισκόταν ανοιχτά της Ηγουμενίτσας και συγκεκριμένα στα 32 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά των Οθωνών.
Οι εκατοντάδες επιβάτες έζησαν εφιαλτικές στιγμές εγκλωβισμένοι στο κατάστρωμα του πλοίου, αντιμέτωποι με το κρύο, τη δυνατή βροχή, τους θυελλώδεις ανέμους και το πύρινο δάπεδο. Για περισσότερες από 40 ώρες τα σωστικά συνεργεία προσπαθούσαν να απεγκλωβίσουν τους επιβάτες και το πλήρωμα.
Μετά από σχεδόν έξι χρόνια από το μοιραίο δρομολόγιο του φορτηγού πλοίου Norman Atlantic, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 12 άνθρωποι και 18 θεωρούνται έως και σήμερα αγνοούμενοι, βγήκε η απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά, καταδικάζοντας την διοίκηση της ΑΝΕΚ, αλλά και τους Έλληνες αξιωματικούς του πλοίου, ενώ αθώωσε κατώτερα στελέχη του.
Συγκεκριμένα το δικαστήριο αποφάσισε την ενοχή των 5 από τους συνολικά 11 κατηγορούμενους, μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΝΕΚ, αλλά και οι αξιωματικοί που επέβαιναν στο πλοίο, κατά περίπτωση για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, του εμπρησμού από αμέλεια και των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία πλοίων από αμέλεια.
Το δικαστήριο επέβαλε στον πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΝΕΚ συνολική ποινή φυλάκισης 16 ετών στον καθένα, εκ των οποίων εκτιτέα είναι τα πέντε έτη. Στον υπεύθυνο της ΑΝΕΚ που επέβαινε στο πλοίο, επέβαλε ποινή φυλάκισης 14 ετών, ενώ σε δύο ναυτικούς υπεύθυνους στη φόρτωση επέβαλε ποινή 6 ετών και 5 ετών και 2 μηνών στον καθένα.