Το τένις προσφέρει όχι μόνο ένα μεγάλο πεδίο αγωνιστικής δόξας στους πρωταγωνιστές του, αλλά και πολλές ευκαιρίες για πλούτη.
Πόσο μάλλον, όταν κάποιος από τους σταρ των κορτ μπαίνει στο «παιχνίδι» από νεαρή, σχετικά, ηλικία όπως ο 20χρονος Ισπανός νικητής του τουρνουά στο Wimbledon, Κάρλος Αλκαράθ.
Με τον μυθικό Νόβακ Τζόκοβιτς απέναντι του στο φιλέ, ο γεννημένος στις 5 Μαΐου του 2003 στο Ελ Παλμάρ της Μούρθια απέδειξε το «μέταλλο πρωταθλητή» που διαθέτει και κατέκτησε για πρώτη φορά στην καριέρα του τη νίκη (3-2 σετ) στο βρετανικό Grand Slam.
Νούμερο 1 στην Παγκόσμια Κατάταξη στο τένις, θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα του αθλήματος και αυτό δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να το διαπιστώσει.
Με 12 τίτλους στο ενεργητικό του, τους δυο σε Grand Slam μετά από αυτόν στο US Open, ο Αλκαράθ έχει καταφέρει να συγκεντρώσει ήδη ένα αρκετά υψηλό ποσό από χρηματικά έπαθλα (Prize Money, Singles & Doubles) ως τώρα, της τάξης των 19.644.057 δολ., εκ των οποίων τα 7.814.414 δολ. μέσα στο 2023 (Πηγή: Atp Tour) και τα 2,9 εκατ. δολ. περίπου (£2,35 εκατ.) από το Wimbledon.
Το όνομα του νέου «βασιλιά του παγκόσμιου τένις», που φιλοδοξεί να διαδεχτεί τους Big-3, φιγουράρει ταυτόχρονα δίπλα σε κάποια από τα πιο ηχηρά brands διαφόρων κλάδων της αγοράς, με προσοδοφόρες συμφωνίες που αποφέρουν στον ίδιο επιπλέον εισοδήματα αρκετών εκατομμυρίων.
Ξένα media έγραψαν ωστόσο ότι πιθανόν να πληρώνει «βαρείς» φόρους επειδή κατοικεί στην Ισπανία (στο πατρικό του), συν τα έξοδά του, οπότε μειώνεται αυτόματα το καθαρό εισόδημά του…
Oι «χρυσές» business των κορτ
Η αμερικανική πολυεθνική εταιρεία αθλητικής ένδυσης και υπόδησης Nike και η γαλλική Babolat η οποία κατασκευάζει ρακέτες του τένις αποτελούν τους δυο βασικούς χορηγούς στο portfolio του Κάρλος Αλκαράθ.
Στην «ομάδα» του Ισπανού ανήκουν, επίσης, η ελβετική luxury ωρολογοποιία Rolex, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW, η ισπανική εταιρεία τροφίμων ElPozo, η φαρμακευτική ISDIN από την πατρίδα του και αυτή, οι οίκοι μόδας Calvin Klein και Louis Vuitton (από ΗΠΑ και Γαλλία) και ίσως ορισμένοι ακόμα σπόνσορες, τους οποίους δεν έχει προλάβει να καταγράψει το ρεπορτάζ.
Το βέβαιο είναι ότι όσο κυλά ο καιρός, τόσο πιο περιζήτητος γίνεται ο Αλκαράθ για συνεργασίες του είδους από μεγάλες επιχειρήσεις. Οδεύοντας σε διψήφιο νούμερο εσόδων σε εκατομμύρια και από το κομμάτι των ατομικών χορηγιών του, πλην όσων χρημάτων εισπράττει από τα βραβεία των τουρνουά.
Ο 20χρονος σταρ μπήκε άλλωστε χωρίς καθυστέρηση στις «χρυσές» business της «βιομηχανίας του τένις» και έχει όλο τον καιρό για να τις αναπτύξει, για να πετύχει την μελλοντική αύξηση των εσόδων του από όλες τις πηγές.
Μέχρι να φτάσει στον… τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων των κερδών των μεγάλων άσων της προηγούμενης γενιάς ο Αλκαράθ έχει δρόμο μπροστά του, αλλά ο χρόνος δουλεύει για αυτόν.
Ο Τζόκοβιτς, στο νο2, στα 36 του έχει κερδίσει 171.254.424 δολ. μόνο από χρηματικά έπαθλα σε μια 20ετία.
Ποιοι τον «ανακάλυψαν» νωρίς
Η συμπόρευση του Αλκαράθ με τη Nike άρχισε πριν από 3,5 χρόνια. Όταν υπέγραψε, δηλαδή, Ιανουάριο του 2020 το πρώτο του επαγγελματικό συμβόλαιο με την εταιρεία και έκτοτε φοράει τα ρούχα και τα παπούτσια της, με προτίμηση στο μοντέλο Nike Air Zoom Vapor Pros.
Στην διάρκεια της ερασιτεχνικής πορείας του στο άθλημα, ο νεαρός τενίστας συνεργαζόταν με την ιταλική Lotto.
Αντίστοιχο συμβόλαιο έχει υπογράψει ο Ισπανός και με την Babolat, χρησιμοποιώντας στους αγώνες του τις ρακέτες Pure Aero VS. Γράφτηκε δε, ότι με την γαλλική εταιρεία συνεργάζεται από τα… 13 του.
Ιανουάριο του 2020 φέρεται να υπέγραψε ο Κάρλος Αλκαράθ το deal και για την χορηγία της Rolex, πληροφορία η οποία επιβεβαιώνει το γεγονός ότι η αγορά τον «ανακάλυψε» νωρίς ως αξία για το τένις και δεν έπεσε έξω.
Η Rolex και ο Αλκαράθ ανακοίνωσαν μάλιστα τότε την υπογραφή μιας πολυετούς συμφωνίας, τα ακριβή οικονομικά μεγέθη της οποίας παραμένουν άγνωστα, ενώ ο Ισπανός θεωρείται ο νεότερος παίκτης που έχει υποστηριχθεί ποτέ από την ελβετική ωρολογοποιία!
Με την BMW η πολυετής συνεργασία τους υπογράφηκε και ξεκίνησε από τον Ιούλιο του 2022, με τον ίδιο να αναλαμβάνει τον ρόλο του πρεσβευτή της γερμανικής μάρκας αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
Ένα μήνα πριν, Ιούνιο του 2022, ο Αλκαράθ «τα βρήκε» με την ισπανική εταιρεία τροφίμων ElPozo, θυγατρική του επιχειρηματικού ομίλου Grupo Fuertes, υπογράφοντας 3ετές συμβόλαιο με δυνατότητα τριετούς παράτασης. Κίνηση που δείχνει προοπτική, όπως και την θέληση των επιχειρηματιών να «δέσουν» το «φαινόμενο» των κορτ μαζί τους.
Με την αμερικανική εταιρεία ένδυσης Calvin Klein ο Αλκαράθ συμφώνησε τον Ιανουάριο του 2023 για πολυετή και πάλι συνεργασία, χωρίς να «βγουν» ποσά, καθιστώντας τον ούτε 20χρονο εκείνη την εποχή αθλητή πρόσωπο της διεθνούς καμπάνιας της Calvins or Nothing.
Η φαρμακευτική εταιρεία ISDIN, με ηγετική θέση στην ισπανική αγορά δερματολογίας, έκανε πρεσβευτή της τον Αλκαράθ από τον Σεπτέμβριο του 2022.
Ιούλιο του 2023, στο πιο πρόσφατο deal του, ο Ισπανός ανακηρύχθηκε πρεσβευτής ενός άλλου μεγάλου οίκου μόδας, της γαλλικής Louis Vuitton, με πολυετές συμβόλαιο και αυτή τη φορά, με όρο να την εκπροσωπεί σε καμπάνιες και εκδηλώσεις.
Δημοσιεύματα στο εξωτερικό προσθέτουν στο χαρτοφυλάκιό του και την Caser Seguros, μια ισπανική ασφαλιστική.