Ενημέρωση για το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό «ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ – ΓΟΥΔΗ» παρείχε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στα μέλη της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε πως με το έργο αναμένεται να αποσυμφορηθούν οι υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό και να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πολιτών σε βασικά σημεία όπως είναι δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Αύξηση δικτύωσης
Μεταξύ άλλων είπε ότι αυξάνεται η δικτύωση των υφιστάμενων γραμμών μετρό, με δύο σταθμούς ανταπόκρισης στο Πανεπιστήμιο και τον Ευαγγελισμό.
Ο ίδιος επικαλέστηκε μελέτες που δείχνουν ότι η Γραμμή 4 θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 επιβάτες επιφέροντας μεταξύ άλλων μείωση κατά 60.000 των ΙΧ που μετακινούνται ημερησίως στην Αθήνα.
«Αυτό σημαίνει, ότι η μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια υπολογίζεται σε 1216 μεγαβατώρες και η μέση ημερήσια μείωση του διοξειδίου του άνθρακα υπολογίζεται σε 318 τόνους».
Οι επεκτάσεις της Γραμμής 4
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στις επεκτάσεις της Γραμμής 4 λέγοντας πως «Για να γίνει η γραμμή τελικά -αυτό το μεγάλο U που λέμε- να επεκταθεί από το Άλσος Βεΐκου προς Πετρούπολη με 6 σταθμούς. Αυτό είναι ένα έργο που είναι σχετικά ώριμο, μετά από Ευαγγελισμό προς Ηλιούπολη τρεις σταθμούς και από Γουδή προς Μαρούσι και Εθνικό Οδό με έντεκα σταθμούς.
Έργα που δεν είναι ακόμα μελετητικά ώριμα, αλλά το πρώτο κομμάτι των έργων που έχει να κάνει, αν θέλετε μέχρι τον Περισσό και την Πετρούπολη -το οποίο κοστολογείται, αν δεν με απατά η μνήμη μου, γύρω στα 300 εκατομμύρια- είναι ένα έργο σχετικά ώριμο και είναι η επέκταση της γραμμής 4 η οποία νομίζω ότι θα πρέπει να ξεκινήσει και θα ξεκινήσει σχετικά σύντομα, αφού θα εξασφαλίσουμε βεβαίως την απαιτούμενη χρηματοδότηση».
Πέραν αυτών, ο υπουργός απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών για την επέκταση του Μετρό και σε άλλες περιοχές αναφέρθηκε στον Πειραιά λέγοντας «όπως έχουμε πει, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο, το έργο θα είναι έτοιμο μέσα στο 2022.
Υπάρχει μία μικρή καθυστέρηση, για πολλούς και διάφορους λόγους, η οποία οφείλεται και στο γεγονός ότι τα τελευταία δέκα χρόνια η χώρα πέρασε αυτά που πέρασε. Νομίζω ότι όλοι το καταλαβαίνουμε αυτό. Επίσης, οφείλεται και στο γεγονός ότι και τεχνικά ο σταθμός ειδικά στον Πειραιά, είναι κάτω από τη θάλασσα. Επομένως, είναι τεχνικά ένα πολύ δύσκολο έργο και η καθυστέρηση αυτή είναι μια καθυστέρηση, η οποία νομίζω ότι δεν είναι πολύ μεγάλη, για τη συνθετότητα ενός τόσο μεγάλου έργου».
Υπογειοποίηση υπάρχουσας γραμμής
Ειδικά για την υπογειοποίηση της υπάρχουσας γραμμής στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς είπε πως «Επικαιροποιούνται οι μελέτες, προσπαθούμε να τρέξουν οι διαδικασίες όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Μιλάμε για έναν σταθμό, μιλάμε για ένα έργο 130 εκατομμυρίων και μήκους 1,4 χιλιομέτρων.
Ένα έργο, το οποίο, πραγματικά, θα δώσει πίσω την πόλη στον Πειραιά, ένα έργο, το οποίο θα βοηθήσει πολύ την ανάπλαση και μαζί με το Τραμ, το οποίο θα ξεκινήσει άμεσα και μαζί και με τους τρεις σταθμούς, που θα δοθούν στη λειτουργία και θα δοθούν στο επιβατικό κοινό μέσα στο 2022, έχω την εντύπωση ότι, πλέον, το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί να είναι ένα από τα πιο σύγχρονα λιμάνια στην Ευρώπη και θα μπορεί να συνδέεται και με το αεροδρόμιο και θα μπορεί να συνδέεται με έναν τρόπο και με το κέντρο της Αθήνας, με μέσο μεταφοράς, υπόγειο σιδηρόδρομο και σιδηρόδρομο, πράγμα το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό, κατά την άποψή μου».