Το δρόμο για τη Βουλή παίρνει η σύμβαση για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Αύριο Τρίτη 8 Ιουνίου είναι προγραμματισμένο να συνεδριάσει η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου με θέμα ημερήσιας διάταξης την ενημέρωση των μελών της από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή, σχετικά με τη σύμβαση για το έργο: «ΓΡΑΜΜΗ 4 – ΤΜΗΜΑ Α’, ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ – ΓΟΥΔΗ».

Σταθμός Μετρό

Ως γνωστόν, το έργο προϋπολογισμού 1,8 δις. ευρώ (με Φ.Π.Α.) που έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport, προβλέπει τη δημιουργία 15 νέων σταθμών μέσω των οποίων εκτιμάται ότι θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως.

Η χάραξή της Γραμμής 4 ξεκινά από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι και συνεχίζει μέχρι το Γουδή και την Κατεχάκη, στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή).

Η γραμμή 4 του μετρό αλλάζει την αγορά ακινήτων

Υπεραξία στις περιοχές

Ζήτημα χρόνου είναι να πιάσουν δουλειά οι μετροπόντικες στα εργοτάξια που θα δημιουργηθούν σταδιακά σε όλη την Αθήνα για την κατασκευή των εργοταξίων και των φρεάτων της νέας γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου – Γουδή του μετρό που θα αποτελείται από 15 συνολικά σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή).

Αύριο Τρίτη, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής θα ενημερώσει τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για τη σύμβαση της γραμμής 4, η οποία και θα πάρει το δρόμο της ψήφισης από τη Βουλή.

Τα εργοτάξια

Ήδη, η Αττικό Μετρό για λογαριασμό της οποίας το κονσόρτσιουμ της Άβαξ και των εταιρειών Ghella και Alstom θα υλοποιήσει το έργο ύψους 1,1 δισ. ευρώ, προχωράει στην προσωρινή δέσμευση των χώρων, όπου θα στηθούν τα εργοτάξια.

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Μακροπρόθεσμα -οι εργασίες θα διαρκέσουν τουλάχιστον οκτώ χρόνια- οι αξίες των ακινήτων που βρίσκονται κοντά σε σταθμούς μετρό θα αυξηθούν.

Ωστόσο, άμεσα οι ένοικοί τους θα πρέπει να καταφέρουν να διαχειριστούν τις επιπτώσεις, δηλαδή την αλλαγή κυκλοφοριακών δεδομένων, το θόρυβο και την ευρύτερη όχληση που προκαλεί ένα εργοτάξιο.

Το γεγονός αυτό, όπως αναφέρουν μεσίτες, μάλλον, θα κρατήσει σταθερές τις τιμές στις περιοχές απ’ όπου θα περάσει η νέα γραμμή. Πρόκειται για συνοικίες, όπως το Κολωνάκι, τα Εξάρχεια, ο Ζωγράφος και η Καισαριανή, όπου χτυπάει η καρδιά του Airbnb.

Σε βάθος όμως, χρόνου, οι συγκεκριμένες περιοχές θα αποκτήσουν ακόμη μεγαλύτερη υπεραξία.

Κι αυτό καθώς, σύμφωνα με τους ειδικούς, η γειτνίαση με μέσο σταθερής τροχιάς διασφαλίζει τη ζήτηση, είτε πρόκειται για ενοικίαση είτε για πώληση, ενός διαμερίσματος.