Μετά από επτά δεκαετίες στους δρόμους της πρωτεύουσας, τα τρόλεϊ της Αθήνας, κόντρα στις προηγούμενες αποφάσεις της κυβέρνησης, ετοιμάζονται να περάσουν στην ιστορία, όπως τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ το πρωί της Τρίτης 27 Αυγούστου.

Μάλιστα, εξήγησε το σκεπτικό της απόφασης για την απόσυρση του εμβληματικού μέσου μαζικής μεταφοράς, το οποίο υπήρξε άρρηκτα συνδεδεμένο με την καθημερινότητα της πόλης.

Να θυμίσουμε ότι πριν λίγο καιρό ο Βασίλης Οικονόμου, πρώην υφυπουργός Μεταφορών, έχει επιλέξει να ασκήσει δημόσια και έντονη κριτική στον νυν αναπληρωτή υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη για το συγκεκριμένο θέμα, αναφέροντας:

«Διαφωνώ ριζικώς. Εγώ δεν ξέρω πότε πάρθηκε αυτή η απόφαση. Εγώ στην περίοδο που ήμασταν και μάλιστα πριν τέσσερις μήνες, δηλαδή το ‘24 και ‘25, η δικιά μας προσπάθεια που ήταν ως πολιτική ηγεσία, ο κ. Σταϊκούρας και εγώ που είχαμε την ευθύνη για τις μεταφορές, ήταν να ανανεώσουμε τον στόλο των τρόλεϊ, τα οποία όπως γνωρίζετε, είναι πολύ εξελιγμένης τεχνολογίας {…} Η κατάργηση των τρόλεϊ μου προκαλεί τεράστια απορία. Πώς γίνεται αυτό; Πώς αποφασίστηκε; Ποιος το είπε; Και γιατί το είπε;».

Γιατί αποσύρονται τα τρόλεϊ

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Κυρανάκης, η εξέλιξη της τεχνολογίας καθιστά τα τρόλεϊ λιγότερο αναγκαία από ό,τι στο παρελθόν.

«Όσο περνάνε τα χρόνια και εξελίσσεται η τεχνολογία έχουμε ηλεκτρικά λεωφορεία. Η τεχνολογία που έδινε τη δυνατότητα σε οχήματα να κινούνται μέσω καλωδίων δεν είναι πια τόσο αναγκαία όσο ήταν παλαιότερα», τόνισε.

Η σταδιακή κατάργηση θα περιλαμβάνει:

– Αποξήλωση των καλωδίων από τον ουρανό του κέντρου Αθήνας και Πειραιά, απόσυρση παλαιότερων οχημάτων, που έχουν υψηλό κόστος συντήρησης

Διατήρηση περίπου 100 πιο σύγχρονων τρόλεϊ, τα οποία θα συνεχίσουν να εκτελούν δρομολόγια για μεταβατικό διάστημα

Ο υπουργός σημείωσε ότι το κόστος λειτουργίας των τρόλεϊ είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με αυτό των λεωφορείων:

«Αντί για δύο τρόλεϊ μπορούμε να αγοράσουμε τρία λεωφορεία και να αυξήσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης.

Τι θα γίνει με τους οδηγούς

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ζήτημα της απασχόλησης των οδηγών. Ο κ. Κυρανάκης διαβεβαίωσε ότι κανείς δεν πρόκειται να χάσει τη δουλειά του.

Όπως είπε:

«Οι οδηγοί θα απορροφηθούν στον ΟΣΥ. Όσοι σήμερα υπηρετούν στα τρόλεϊ, θα μεταφερθούν στα λεωφορεία. Δεν έχουν κάτι να ανησυχούν», ξεκαθάρισε.

Τα τρόλεϊ, που ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τη δεκαετία του ’50, υπήρξαν για δεκαετίες ένα από τα πιο χαρακτηριστικά μέσα μετακίνησης στην πόλη.

Διαβάστε ακόμη: