Ο πρώην υπουργός, Κώστας Καραμανλής, καταθέτει σήμερα στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για την τραγωδία των Τεμπών.
Αρχικά, ο κ. Καραμανλής ανάφερε ότι οι συνεδριάσεις διεξάγονται στη σκιά μιας ασύλληπτης τραγωδίας, της τραγωδίας των Τεμπών. «Θέλω να εκφράσω δημόσια τη βαθύτατη οδύνη μου. Ως γονέας μπορώ να σεβαστώ τον πόνο τους. Ως πολιτικός επιθυμώ να λάμψει η αλήθεια», τόνισε.
«Σήμερα, είναι η τρίτη φορά που παρουσιάζομαι ενώπιον του Κοινοβουλίου για το τραγικό δυστύχημα. Νιώθω ότι πρέπει να έχουμε όλοι την υποχρέωση να μιλήσουμε με ειλικρίνεια και με σεβασμό στη μνήμη των ανθρώπων που χάθηκαν άδικα. Είμαι εδώ για να μιλήσω για όλα και κυρίως με στοιχεία για όσα έχουν γίνει στους δρόμους τις τελευταίες δεκαετίας. Ό,τι έχω θα το πω στα μάτια και τα δικά σας και όλων των Ελλήνων που θέλουν να μάθουν την αλήθεια», είπε ο πρώην υπουργός.
«Είμαι εδώ, δεν κρύφτηκα, δεν έπαιξα θέατρο. Παραιτήθηκα από τη θέση του υπουργού λίγες ώρες μετά την τραγωδία. Παραιτήθηκα ενάντια στην πεπατημένη της πολιτικής. Έθεσα την παραίτησή μου αμέσως στη διάθεση του πρωθυπουργού. Θεώρησα ότι η πράξη ηταν μια πράξη αυτονόητη. Δεν με πτόησε στιγμή η κριτική πολιτικών μου αντιπάλων. Παρακολουθώ με προσοχή τις καταθέσεις που έχουν γίνει στην επιτροπή. Δεν υπήρξε όμως ούτε ένας ειδικός, ούτε ένας άνθρωπος που να αρνήθηκε ότι αν έστω και μία πλευρά είχε τηρήσει τις διαδικασίες που έπρεπε, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί», συμπλήρωσε.
Στη συνέχεια, ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι «η Δικαιοσύνη ήδη διερευνά την υπόθεση σε όλες τις διαστάσεις της. Η έρευνα είναι δυναμική, καθώς προστίθενται νέα στοιχεία. Κανείς δεν επιθυμεί περισσότερο από εμένα τη διαλεύκανση της υπόθεσης. Οι περισσότεροι επιζητείτε αυτό που επιζητούν όλοι οι Έλληνες: την αλήθεια, να δούμε τι έγινε εκείνο το βράδυ».
Αναφερόμενος στη σύμβαση 717, είπε χαρακτηριστικά: «Δώσαμε, έδωσα την παράταση για να ολοκληρωθεί η σύμβαση 717. Αποφασίσαμε να προχωρήσουν τα έργα παρά τις όποιες καθυστερήσεις και διαδικασίες. Δεν υπάρχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα. Για να είναι ασφαλή τα τρένα, πιο σημαντικό είναι ένα: Να τηρείται ο κανονισμός κυκλοφορίας ευλαβικά. Αυτός ο κανονισμός κυκλοφορίας παραβιάστηκε κατά συρροή το μοιραίο βράδυ. Καμία ολοκλήρωση της 717 δεν θα το είχε υπερνικήσει».
«Τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε το 2019 ήταν η υποστελέχωση, που ήταν αποτέλεσμα των μειώσεων προσωπικού από το 2010 και έπειτα», σημείωσε, ενώ πρόσθεσε: «Χάθηκε το 50% του προσωπικού του ΟΣΕ το 2010».
Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής κλήθηκε να δώσει απαντήσεις σε μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα όπως η υλοποίηση της σύμβασης «717» για το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης και οι μετατάξεις.
Μάλιστα, τόνισε ότι για την περίοδο της κυβέρνησης της ΝΔ, από το 2019 έως τον Σεπτέμβριο του 2023, υπήρξαν τρεις παρατάσεις και η Σύμβαση «717» ολοκληρώθηκε το Σεπτέμβριο του 2023.
«Δεν σκέφτηκα ούτε στιγμή να κρυφτώ πίσω από ευθύνες άλλων. Ανέλαβα την αντικειμενική πολιτική ευθύνη όχι μόνο για τη δική μου θητεία, αλλά και για τις θητείες όλων των προκατόχων μου. Πράγμα εξαιρετικά σπάνιο για τα πολιτικά ήθη της χώρας μας» δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
Διαβάστε ακόμη:
- H τεράστια περιουσία του πρίγκιπα Γουίλιαμ και πόσα κερδίζει κάθε χρόνο
- Απολαυστικό βίντεο με Βίσση, Καρβέλα και Πάνια – Τα σχόλια έπεσαν φωτιά
- Αυτοί είναι οι πιο ακριβοπληρωμένοι YouTubers – Τα ποσά που ζαλίζουν
- Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου: Ερωτική η Ελλάδα – Αθήνα και Σαντορίνη στους top προορισμούς